Gå til innhold

Frank Sawyer


Morten H

Anbefalte innlegg

Artig at noen tar vare på utstyret til Frank Sawyer. Slik jeg ser det var mannen et geni. Tenk å skape fluefiskehistoriens mest kjente og kanskje mest fiskende nymfe med ei fjør og litt kobbertråd. Bruker stort sett ikke noen annen nymfe jeg heller om fisken tar svømmende nymfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Tør ikke tenke på hvor mye du har betalt for det gamle fiskeutstyret hans.

Sigve

Det kostet jo litt, men ser på det som en investering, jeg ;D Spørs om arvingene kommer til å gjøre det samme, men...

Det som fortsatt irriterer meg grenseløst, er at bindestikkene hans (noen av dem iallefall) glapp. De ble solgt innimellom noen snasne stenger, alt gikk nokså fort, og knapt noen - meg selv inkludert - fikk det med seg... Så, en eller annen heldig jævel fikk dem for en snau tusenlapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at noen tar vare på utstyret til Frank Sawyer. Slik jeg ser det var mannen et geni. Tenk å skape fluefiskehistoriens mest kjente og kanskje mest fiskende nymfe med ei fjør og litt kobbertråd. Bruker stort sett ikke noen annen nymfe jeg heller om fisken tar svømmende nymfer.

Kan ikke være mer enig.

For ikke å glemme Killer bug. Som ble bundet av en spesiell type ullgarn og kobbertråd.

En av de virkelig betydningsfulle!

Heldig er du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, hun er oppsiktsvekkende godt informert, Jan.

Definitivt moro, ja. Jeg har iallefall innmari sansen! Skal legge ut bilder av flere gjenstander på bloggen etterhvert, så til dere som er interessert i denne delen av fluefiskehistorien, er det bare å følge med. Det virkelige smykket er nok en strøken Pezon et Michel-stang, som i sin tid var en gave fra Charles Ritz til Sawyer. Skulle gjerne vært flue på veggen når de møttes... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

Storkoser meg der!

Torbjørn: Ikke er jeg singel, og er vel ikke mer enn normalt flink hjemme, tenker jeg  :) Så da er jeg vel rett og slett heldig ;D

kan man vel trygt si :D. flott rom

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...