Gå til innhold

Kongen av trådkontroll


Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

jeg trodde at vi det moderne mennesket var skapt slik (la meg tilføre at jeg har bundet samme med Kirurgen Allen 3 ganger) se for dere

lurven Lindstrøm sammen med Wayne sitte å binde, tror ikke noe på at at trådkontroll på denne måten har noe å si for om flua finsker eller ei, jeg sier IKKE at trådkontroll har noe for seg, men prøver å si.......bind fluer guttær og jentær........det er gøly uten denne kontrollen, men er det avgjørende om fiken tar eller ei?.........dette sa jeg til Allen og ville sagt det igjen og han ville sikert sagt at det ikke er nødvendig, til praktisk fiske, men det spørs om man vil binde "top of the art" eller ting til å fiske med..... og for meg er fjærrbeidet den enkleste veien til reusltat, men det er meg, men dere som ikke har mere ambisjoner enn å lage fiskefluer er denne fantastiske trådkontrollen noe å lære av..............jo, vi mennesker har blitt slik: vi sykler isteden for å gå, vi kjører motorisert isteden for å ri, vi bruker autofokus isteden for å sette fokus manuelt, vi drar verden rundt isteden for å se muligheten om fisken kan fanges nær der vi bor.......dette kunne ramses opp i uendelighet, men fluene er ikke bedre enn på 1930 tallet, det finnes bare noen nye mterialer fra oljeindustrien. ;) ;) De hadde sågar bedre materiale, de brukte oter, bever mink, sågar pels, fjør fra ande vannlevende dyr som idag er fredet i sine fluer. Jeg ser velig godt at motbør vil komme på slike uttalelser kan komme men det fraholder meg ikke å si det jeg mener, og det er så deilig å ikke bo i midtøsten og mene noe. Men for all del dette er trådkontroll og fluebinding på det ypperste, men han Wayne har vel ikke de egenstapene Steve Fernanez innehar! Men sier det til slutt dette er flott, men ikke nødvendig å gå inn på dersom  man bare vil fange fisk og ikke folk. Unnskyld Wayne!

[attachimg=1]

     

post-0-13949875268435_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

hei!

så den mannen på ett seminar hos jarle og bjørnar på begynnelsen av nittitallet.vanvittig kontroll. staffan var også der, iført tykk vadmelsbukse og rød islender ;D. hvis jeg ikke husker feil. så varmt ut ;D.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Lurer på om denne karen var i Tromsø på nittitallet! Noen som husker ? Om det er samme mann så har jeg fortsatt 2-3 fluer han bandt i flueboksen min... Tror han rakk å binde en plass mellom 20 og 30 fluer i løpet av et par timer.

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var flink i Tromsø en periode og lure opp noen kapasiteter når de tok turen til Norge uansett.

Ser at han for det meste bruker VERDENS BESTE BINDETRÅD! Danvilles flymaster 6/0.

Har selv enda til gode å binde på noe bedre!

Synes ikke man skal dømme fluer som pyntefluer kontra fiskefluer, bare fordi noen er bundet med ekstra kjærlighet.

Tar meg selv i å rote litt i boksen blandt en gjeng av høyst ulik kvalitet, for så å finne fram den som ser ekstra gild ut.

Det er tilfredstillende å vite at akkurat den flua du har på fortommen gjorde du deg en ekstra flid med. Og da har jeg også en tendens til å fiske bedre.

Fine filmsnutter BTW.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det er vel med fluebinding som med alle andre ting man liker å holde på med!

Man streber alltid etter å bli bedre, det er en naturlig progresjon når man har en hobby man riktig brenner for.

Om man kan og har mulighet til å lage slike "superfluer" så bør man gjøre det!

Jeg tror nok mannen har sine enkle fiskefluer han også, som han bare ikke viser frem så mye.

Jeg syns man skal gjøre det man kan for å bli så god som man har mulighet til!

Og ellers bare kose seg på veien, for den er laaang og man blir aldri utlært ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...