Gå til innhold

Guideline Coastal


Ole-Chr

Anbefalte innlegg

Det kommer jo veldig an på hvor du fisker.  SØ kan du få høyt selv i kaldt vann og veldig grunt.  Føler du at du ville prøvd noe dypere kan du evnt. sette på en polyleader-fortom i slowsink.  En skikkelig synkefortom kan fort bli vel tungt og bli ufyselig å kaste med hvis du bruker lett utstyr, evnt. kan du vurdere en klasse lettere på fluesnøret.  Litt halvveis, men verd et forsøk hvis du vil føle deg frem før investering av synkesnører etc.  Kastemessig foretrekker jeg ferdigtaprede fortommer i intermediate med en spiss av sene, men innimellom kan det være greit å sette på noe så en kommer litt mer ned. For tunge fluer er jo noe herk å kaste med, samt risikofylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prima villmarsksliv på holmen har det inne nå vet jeg.. prima i byen skal jo også føre det, så er jo bare å ta en tlf ned å høre.

prøvde dette på min 6/7-er stang. syntes det ble litt lett jeg, i klasse 7 vel og merke. dette var slow. Er det noen som vet om det er noen forskjell i vekt på fast og slow? endte opp med et airflo - 40+ wf7. syntes dette spente opp stanga bedre. veldig fornøyd med dette :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det riktig å bruke dette snøret, når det er så kaldt i vannet?

Kan du kompensere med lengre fortom, og tyngre flue?

Ole-Chr

Det tåler kulde skikkelig bra, ja det tåler alle forhold. Ikke mye minne der i gården.

Jeg kompanserer den brå taperingen med en feit buttdel på gjerne 070mm.

Det bremser overslaget ok og presentasjon er meget bra på blikk forhold.

I starten landet snøre ganske hardt til jeg prøvde og feilet og fant en buttdel til å bremse fint.

En line jeg glatt kan anbefale. En spesial line til sjøen med et formål: Ha flua mer i vannet enn i lufta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eg gjort men finst ikkje nokke informasjon om det :-\

hilsen

johannes

Send en PM til stokkebekk så får du nokk svar fort skal du se.. ;)

Morten

Jeg har tatt ibruk den nye coastal fast int, og det ver heller ikke løkker på denne utgaven:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...