Gå til innhold

Nordåsvatnet, Bergen


Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Har ikke sett noe børstemarksverm men har fått en del SØ på lange zonkere som imiterer børstemark. :)

Har faktisk aldri hatt bedre "sesongstart" når det gjelder SØ i nordåsen. Første dagen eg prøvde fikk eg 4stk og mistet 3 hvor den største var ca kiloet.

Andre dagen testet eg et nytt sted på nordåsen og fikk min livs opplevelse da eg hadde en pen SØ på nærmere 2kg. Denne klarte å ryke fortommen pga noen skarpe stener :( Ellers ble det 4-5stk mellom 300gr til 6-700gr. :)

Det gjelder å prøve seg på forskjellige steder der inne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved Marmorøyen like ved hopsbukta er ett sted verdt og prøve.

du har hopsfossen, men da fisker du like ved motorveien men har mulighet for laks/SØ/regnbue + at du får fiska i strømmende vann noe som alltids gjør fiske litt mer artig  ;D vertfall min mening  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, elv er klart mitt første valg forann vann. Blir en tur til skjoldabukta etter påske, hvor møtte du den på 2 kilo? var ved Kyrkjetangen i fjor men ikke noe fisk. Bestillt det nye guideline costal som kommer etter påske så gleder meg til å prøve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ok. Ja, er som regel best når det begynngar å bli mørkt..Reknar med det blir fisking igjen på fredagen..Var det nåke liv der i gårkveld?

Ga meg i 20-tida eg..Eg såg ein del store børstemakk der (ca 10 cm lengde), så reknar med det blir bra snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Der fiska eg ikkje. Skal gi rapport etter neste tur. Hopsfossen har eg ikkje testa nei...Virkar ikkje så veldig flott å stå der, men eg har kun sett det frå vegen.

Er det parkeringsmuligheiter nær? Evt går det an å stå der (bakslengs osv)...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var en tur i kyrkjetangen i kveld, litt for mye vind men etter noen time begynte det å vake inni vika på høyre side når du står oppe ved toppen ned mot vannet. Hadde egentlig tenkt meg videre til skjoldbukta men måtte jo fortsette når det vaket. Etter noen kast på vak kom det et skikkelig hugg men så ble det stille igjen, ingen vak. Kastet og kastet men ingenting så sjekket jeg fluen og så at kroken var knekt av det krokbøyen begynner. Så ikke rart den stakk.. ja ja får prøve igjen. Men den finnes der ute et sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer til å ta en tur til storavatnet i fyllingsdalen snart. Burde prøve der. større snittvekt. Fikk fisk opp mot kilo i fjord... Fint med belly. har du det??

Sopass størrelse! Ja har belly...Må kanskje teste der snart då ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mack: Fisket der 2-3 dager i uken neste hele fjor, men med belly for det meste. Ikke så lett å komme til de beste stedene fra land. Men nå er det sikekrt fjærmygg, tørr eller klekkere jeg bruker da og med en buzzer, fest en 20cm senebit i krokbøyen av klekkeren og buzzeren/mygglave i enden. Veldig effektivt. Så dert jeg tok mest og størst på i fjor var liten oliven vårfluepuppe i str 14. Kan mye om entomologi etter 15 år som fluebinder og fisker så hvis du er ute etter ørret i ferskvann begynn å studere insektlære og hva som klekkes gjennom året..

Helgev: Kan vi ikke ta en kveld å drifte sammen da? Vet om en stor en som var lurer enn meg i fjor, stakk av med flue men for et rykk.. I vann så patrulerer fisken i en bestemt rute så jeg vet om noen fine der oppe. Pratet med noen fra njff der i fjor under prøvefiske å de sa det var fisk over 3kilo der de hadde fått under prøvefiske. De setter garn og sjekker konisjon osv på fisken. Det er også en liten røye stamme der også men de var ikke så store, aldri fått selv.. Skal sette med ved stikken å binde noe mygg jeg nå, Solen skinner og får veldig lyst på fisketur i kveld. Blitt mest SØ på meg nå men det er imitasjons fiske etter ørret i ferskvann jeg brenner for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...