Gå til innhold

Hjelp i snørejungelen!


Stian38

Anbefalte innlegg

Jeg driver å gjør meg klar til våren her nå og trenger hjelp i snørejungelen. Må begynner å merke disse nå er jeg redd. Men hver høst er jeg overbevist om at dette husker jeg til våren  8)

Har identifisert de fleste, men 3 stk i klasse 5 er jeg usikker på:

1. Oliven/lysegrønn farget klumt, hvit running line

2. Hvit klump og oliven/lysegrønn running line.

3. Hele lina er knall grønn.

Misstenker at ved 2 av dem det er snakk om Loop Opti Stillwater og GL 4cast. Men hvem er hvem? Og hva er den tredje lina??

Selv om det egentlig ikke er så farlig vil jeg gjerne få oppklart hvem som er hvem. Kan jo ikke gå på den smellen at jeg snakker stygt om lina som var dritgod i fjor  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å gjør meg klar til våren her nå og trenger hjelp i snørejungelen. Må begynner å merke disse nå er jeg redd. Men hver høst er jeg overbevist om at dette husker jeg til våren  8)

Har identifisert de fleste, men 3 stk i klasse 5 er jeg usikker på:

1. Oliven/lysegrønn farget klumt, hvit running line

2. Hvit klump og oliven/lysegrønn running line.

3. Hele lina er knall grønn.

Misstenker at ved 2 av dem det er snakk om Loop Opti Stillwater og GL 4cast. Men hvem er hvem? Og hva er den tredje lina??

Selv om det egentlig ikke er så farlig vil jeg gjerne få oppklart hvem som er hvem. Kan jo ikke gå på den smellen at jeg snakker stygt om lina som var dritgod i fjor  ;D

Nr. 1 er opti stillwater  :)

Da blir nummer 2. guideline 4cast.

Nummer 3 kan være en guideline highwater av en eldre modell om du har hatt en slik...den var vel helt knallgrønn

1. 70194.1_preview.jpg

2. 4Cast6002.jpg  Klumpen ser riktignok grå ut på denne da...

3. guideline_highwater_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi på at nr.1 er opti stillwater. Jeg veit i hvert fall at ett av dem er det (at jeg er i besittelse av ett i hvert fall).

Presentation er jeg mere usikker på. Tror jeg kun har hatt dette i klasse 3. Men man skal aldri si aldri  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Der kom det mere på svaret ditt spenolsen. Takk skal du ha. Ser riktig ut dette  :)

Tror faktisk jeg aldri har hatt highwater. Men igjen, jeg er usikker som juling på dette.

;)

Åssen farge er det på den helt grønne, sånn mint/aircel grønn eller så kraftig som highwateren på bildet?

btw: Et hett tips er å lagre snørene i original embalasje...jeg tar alltid vare på dem og unngår surr på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sånn lys grønn som highwater (nesten så den kan kalles selvlysende grønn)..

Men det går ikke opp noe lys for meg. Tror ikke jeg har kjøpt highwater noen gang. Håpet at noen skulle komme med ett navn som gjørde at jeg tenkte ahaaa... så klart  :D  Men for alt jeg veit, så kanskje jeg har kjøpt ett highwater  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips Stian. Jeg tar vare på eskene snørene kommer i, da blir det lettere å plassere hva som er hva. De snørene som ikke står på sneller eller spoler kveiler jeg opp og legger i originalesken. Eller du kan pælme hele røkla og kjøpe nye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips Stian. Jeg tar vare på eskene snørene kommer i, da blir det lettere å plassere hva som er hva. De snørene som ikke står på sneller eller spoler kveiler jeg opp og legger i originalesken. Eller du kan pælme hele røkla og kjøpe nye?

hehe...Tror jeg snart går for sistnevnte  ;D

Men takk for tips. Tror jeg skal begynne å lagre dem på orginalemballasjen. Har en del av det, men de ligger tomme i hylla  :) Når det gjelder den knallgrønne lina misstenker jeg at dette er noe som er kjøpt brukt. Noen her inne som har solgt til meg??  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er sånn lys grønn som highwater (nesten så den kan kalles selvlysende grønn)..

Men det går ikke opp noe lys for meg. Tror ikke jeg har kjøpt highwater noen gang. Håpet at noen skulle komme med ett navn som gjørde at jeg tenkte ahaaa... så klart  :D  Men for alt jeg veit, så kanskje jeg har kjøpt ett highwater  ;D

Selvsagt har du også kjøpt en Highwaterline....alle gjør jo det en eller annen gang i livet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kaprer jeg tråden med ett spørsmål  ;)

Kjøpte meg Scierra HMT Taper Fly Line with Loading Zone (WF 6 Intermediate) her om dagen.

Lina har en gul sone på 0,6 meter, som vistnok skal gi meg anledning "to be more precise in loading the rod".

Hvor skal denne "ladesonen" befinne seg når jeg kaster ut? Vanskelig å stille spørsmålet når jeg ikke har peil. Vil anta at den kanskje burde vært rett utenfor stangtuppen, men da blir det litt mye line ute for stanga mi.

???  ???  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan du ikke bare finne ut hvor du selv føler du har en grei lengde ute... Også se da hvor dette gule området befinner seg?

Mest sannsynlig har du litt for lang klump til din kaste teknikk, for normalt er det som du sier: Dette fargede området skal være rett på utsiden av stangtuppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...