Gå til innhold

Lommedalselva


dr flyfish

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å prøve meg der imorgen, så lurte på om noen kunne gi meg noen tips om plasser og fluer som gjeder nå  ;D Vil gjerne vite om noen har noen rapporter derfra de siste dagene. Send gjerne en PM med noen tips ;)

Så kult!

Dette er barndomselva min! Brukt uendelige timer langs den elva med mark og dupp når jeg var liten.

Er best kjent fra Maxbo og nedover. Oppover er den til tider så igjengrodd at det er vanskelig å komme seg ned til elva. Jeg ville startet under fossen ovenfor maxbo den kan fiskes fra begge sider men så vidt jeg husker er det best på høyre side hvis du ser nedover.

Litt lenger ned, rett bak Maxbo, er det noen fine plasser hvor det ofte står fisk.

Beveger du deg enda litt lenger ned, etter stryket som går under gangbroen har du en giftig strøm som renner ut i det flate partiet som strekker seg helt ned til Fossen på Bærums Verk. Her ville jeg prøvd noen kast. Det flate partiet er ganske kjedelig synes jeg så fisket skjeldent her.

Neste plass er rett på nedsiden av fossen, stå på høyre side å fisk langs muren samt i innløpet av den store kulpen..

Når du kommer ned til nedre verksgata kan du egenlig fiske deg helt ned til enden av den store parkeringen der du kommer til og hvis du gidder kan du bushe 100 meter inn i krattet så kommer du til en liten kulp som alltid huset fin fisk før.

Etter dette kommer du til Glitredammen har fisker du fra like nedenfor murhuset og helt ned til dammen, hold deg da på venstre side.

Kan være fin i selve dammen også nå.

Du kan også finne noen fine plasser i området rundt Mølladammen skole oppe ved kirka. samt ved oppe ved Noregg (Mekonomen)

Skitt fiske og kom med en rapport om du får noe!

Marius

PS: Elva heter Lomma ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet vel ikke om noen fine fluestrekk også ?  ;D

Hehe

Kasta markstangen for mange år siden, så plassene beskrevet var beregnet for flue :P

Men er ikke en enkel elv for flue men med en 3'er stang kand du stå å "vippe" snøret ut i strømmen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å fikk vasket bilen min en dag i uka som var..Da tuslet jeg bort på brua opp mot golfbanen..der oppe må det jo være muligheter..litt kronglete å komme til, men fullt mulig. Mange fine kulper der oppe? Noen som noen gang har fått noe der?

Har flere ganger tenkt på å fiske der oppe, men har liksom ikke hørt om noen som fisker der i det hele tatt.....er dessuten veldig usikker på hva som er privat langs Lomma..

ps: Rodswinger: fantastisk ordspill!!  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...
×
×
  • Opprett ny...