Gå til innhold

DRYSHAKER


hankFISK

Anbefalte innlegg

Gjest Oliver

Dryshake ER selica gel. Bare at det er knust. Jeg har knust slike poser på jobben, og det blir NETT likt. Kan være litt kilent å knuse. Men har du ei presse, der stempelet går ned i en skål, så kan du lage store mengder, da selica gel poser finnes over alt. Tror jeg laga en tråd om dette her inne på siden for noen år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, så kan du lage store mengder, da selica gel poser finnes over alt.

Og med ett følte jeg meg veldig dum.... Silica/selica eller hva det heter. Kan noen gi ett eksempel. Siden det finner over alt  :D

Ligger ofte et par poser i elektronikk emballasje og masse annet man kjøper. Posene holder fuktighet unna.

http://cgi.ebay.com/Silica-Gel-Packets-Desiccant-Storage-Camera-SORB-IT-/110538412520?cmd=ViewItem&pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item19bc9a51e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, så kan du lage store mengder, da selica gel poser finnes over alt.

Og med ett følte jeg meg veldig dum.... Silica/selica eller hva det heter. Kan noen gi ett eksempel. Siden det finner over alt  :D

alle nye sko har en pose inn i

Da burde kona mi kunne holde meg med tørrfluepulver resten av livet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

, så kan du lage store mengder, da selica gel poser finnes over alt.

Og med ett følte jeg meg veldig dum.... Silica/selica eller hva det heter. Kan noen gi ett eksempel. Siden det finner over alt  :D

alle nye sko har en pose inn i

Da burde kona mi kunne holde meg med tørrfluepulver resten av livet  ;D

hehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

http://sv.wikipedia.org/wiki/Kiselsyragel

Selica gel tror jeg ikke er flytestoffet i dryshake........har sett det brukt på daktaripiler som skyter bedøvelsepiler for å motvirke at sybtetfibrenebak skal være tørre selvom det er regnvær!! Vetrinæren fortalte ikke hva det var for noe, men at det hadde vært ibruk mange årtiender, altså lenge før vi brukte det på fluene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes som om det er en del forskjellige oppfatninger ang. dryshaker. Ja, silicagel er et slags salt. (FLYTESTOFF?)  ??? Salt suger vann,altså for å tørke flua. Derfor brukt der hvor fuktighet ikke må gjøre skade.(i forpakninger av elektronikk o.s.v.) At det blir oppfattet som flytemiddel må da bli feil. Har man rester av dette på flua vil den jo SUGE VANN. Har sluttet å bruke dry shake for mange år siden da jeg synes virkningen(flyteevnen) ble kortvarig.Måtte jo riste og behandle flua stadig vekk.   

                                                         

                                                                                                  M.v.h.  Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er vel flyte middelet i dryshake vi har problemer ved å finne som handelsvare.....Selica gel kan man bestille i kilosbokser på apoteket for et par hundringser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

du har det lettsvevende støvet som er flytebestanddelen, selicagel trekker til seg fuktighete.......egenvekt etter kan testes på vann, natt og dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fiiine støvet som er i en ny TMC dryshake..får du når du knuser silica gel også. Konsistensen er identisk!

Flyter det rimelig bra da med kun silica gel da? Morten har jo et poeng.

Med Tiemco sin så flyter ihvertfall en tørr flue bedre om man rister den så det er nok noe mer enn bare silica i den ja. På Loop sin mener jeg å huske at det står på boksen at det er to virkemidler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...