Gå til innhold

Endelig steady fisk,men...


Jørgen Korstad

Anbefalte innlegg

Under en liten, men grei klekking av Rhodani begynte endelig fisk å vake steady. Det var to store ørreter som sto med 10 meters mellomrom. Satt en stund og så på. De tok duns. Knytet ny fortom, holdt på å sette på flua da 3 andre fluefiskere springer ut i elva, med omtrent ti meters mellomrom rett ved meg, vader midt ut i elva, og voldtar fiskestrekket på alle mulige måter. Ikke overraskende slutter begge fiskene å vake, jeg pakker sammen, kjører 10-12 mil hjem. Dette skjedde i går. Fortsatt irritert... Begge ørretene nisevaka på de døgnisene som kom. Var oppe flere ganger i minuttet. Den største var godt over to kilo (observerte fiskene lenge og på ganske nært hold...)

Eneste trøst er at ingen fikk noen av fiskene der i går, da de ble skremt til¨å grave seg ned i bunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd dette noen ganger ja. Synd er det. Har jo også vadet litt lengre enn hva jeg burde med tanke på fisk som kanskje kunne stå der.

Det må jo være lov å si ifa syns jeg. Jeg hadde i allefall ikke holdt kjeft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok å vade litt langt ut. Det har jeg også gjort noen ganger, men ikke vadet ut rett ved en annen fisker...

Det finnes hensynsløse folk overalt, også innen fluefiske-verden høres det ut som. Jeg stod tidligere i år og ventet på vak, og idet det endelig kom et vak, så hørte jeg en slukfisker på andre siden (langt unna) rope "Jeg tar'n", og kastet sluken rett i vaket. Borte var fisken og jeg kunne legge stanga til siden igjen, etter å ha vært på tur til å kaste på vaket. Jeg tror ikke akkurat den hadde kommet til å kastet seg på flua mi, men den var tross alt innenfor "mitt område". Har vært borti flere brautende slukfiskere, som ikke nøler med å komme innenfor radiusen min.

Selv prøver jeg å ta hensyn, men har sikkert gjort noen feil av og til. Kanskje man ikke skjønner intensjonene til en som bare sitter og speider, kanskje man tror det er fritt frem så lenge noen andre ikke fisker aktivt i et område. De hadde kanskje ikke sett vaket, og trodde kanskje du satt og furtet over lite liv eller noe :)

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...