Gå til innhold

Har solgt mitt kamerahus Canon Eos400 -- skal kjøpe nytt" noen med erfaring?


Anbefalte innlegg

Gjest Reidun Dryflyslut

Som sagt skal kjøpe nytt.. best mulig til lavest mulig pris

har tenkt på Canon EOS 500D men det har med film funksjon der så er vel ikke noe bedre?

Noen med noen gode råd .som ikke koster skjorta...Kun Canon er av interesse da jeg har gode objektiv

til bruk av fullformat ...som jeg kanskje ikke har rår til :P

Siden du har objektiv for FF så ville jeg heller kjøpt 5D MkII, som du får pent brukt til en billigere penge enn en ny 7D. 7D er vel oppgrdert litt på den del områderi forhold til 5DmkII, men 5DmkII knuser 7D på iso-performance, om det er noe som fenger deg. Har til opplysning 7D selv, men skulle ønske jeg hadde den nyeste 5D'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt 400D noen år nå, men kjøpte 550D i april og er storfornøyd med oppgraderingen. Bedre skarphet, mye bedre på høy ISO og en knallgod skjerm! HD-filmdelen er heller ikke å forakte, så jeg har bare positive ting og si om dette kameraet og det får en sterk anbefaling fra meg (i likhet med de fleste andre som har testet det) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt valg stod mellom 550D og 7D, og jeg endte opp med 550D fordi jeg ikke har det store behovet for 8bilder/sek eller værbestandigheten du finner i 7D. Når det gjelder bildekvalitet har disse blitt mer eller mindre sidestilt i flere tester så da kan jo prisdifferansen eventuelt brukes til optikk?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7D har nok mindre pixels's støy enn 550 ved høyere Iso

bedre i dårlig lys,fullformat,mye bedre hus...enn 550 som er av plast..heller ikke værbestandig

men alt i alt så er alle disse lappenen i mella en del

så heller mer og mer mot 550

egentlig litt kult med Film på apparatet også :)

7D er ikke fullformat hvis du har oppfattet det slik, og begge modellene har HD-film.

Bruk heller pengene på godt glass. Det har du mye mer igjen for enn å legge det i en 7D!  :)

Og snart kommer 60D.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for link Henning :)

Jeg har et velgets kvaler nå ....blør litt for 7D men det er prisen som skremmer litt

men så er 550 ikke på lager samt det er ca 3000 dyrere enn 500D er det verdt prisen?

da er du bare 2-3 høvdinger på en 7D

noen formeninger om det folkens? spess dere med erfaringer med 7D

Har jeg forstått det riktig, så kommer det en arvtager for 7D til høsten. Stemmer dette? Og pleier prisene på Canon-kameraer å falle mye når neste modell kommer ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for link Henning :)

Jeg har et velgets kvaler nå ....blør litt for 7D men det er prisen som skremmer litt

men så er 550 ikke på lager samt det er ca 3000 dyrere enn 500D er det verdt prisen?

da er du bare 2-3 høvdinger på en 7D

noen formeninger om det folkens? spess dere med erfaringer med 7D

Skjønner ikke hvor du finner denne prissammenlikningen. På japanphoto er differansen ca 1500 og på fotovideo 700 kr. Sistnevnte får ikke kameraet inn før i neste uke, men såpass kan en vel vente. Ring og hør kanskje de har oppdatert leveringsinformasjon.

Hvis du ikke bryr deg om video er 50D til 4795 en kanonkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...