Gå til innhold

Vespertina nå ???


Ruffen

Anbefalte innlegg

Var og fisket i en elv i indre agder i dag og da var det bra med disse. Mye spinnere og spente spinnere og en del nyklekkede. De var veldig små men det var vesper, Tre haletråder og den karakteristiske bakvingen. Jeg skjønner ingenting ???

Dette kan da ikke være vanlig eller?? Det er vel ingen å forveksle med?

Det er UTROLIG lite vann og det har så og si ikke regnet siden i høst med det regnet i natt. Kan det ha noe å si?

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke var noe paraleptophlebia da? Men de er ofte veldig lyse som spinnere... nesten transparente i bakkroppen..

Har sjekket den muligheten (leste i boka) og det er jeg rimelig sikker på at det ikke var. Disse var helt mørke. Har sett de før og de er lette og kjenne igjen, de jeg har sett i alle fall. Men som sagt så var de ganske små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm dette ser ut som en tråd jeg må følge utviklingen på ;D

Bli med opp og se i løpet av uken så ser i om vi finner flere. Det var faktisk ganske mange. Pluss noe vi tar på tlf ;)

Kan ting bli forstyrret når våren er unormal kald og vannet forsvinnet tidlig? Bare spør?

Jeg må si jeg stusser på dette. Hvem kan en vespertina forveksles med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Dryflyslut

Hmm dette ser ut som en tråd jeg må følge utviklingen på ;D

Bli med opp og se i løpet av uken så ser i om vi finner flere. Det var faktisk ganske mange. Pluss noe vi tar på tlf ;)

Kan ting bli forstyrret når våren er unormal kald og vannet forsvinnet tidlig? Bare spør?

Jeg må si jeg stusser på dette. Hvem kan en vespertina forveksles med?

I elv? Ignita kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...