Gå til innhold

Fra proff til amatør..


evigamatør

Anbefalte innlegg

Jeg så på meg selv som en proff!! En som var helt på toppen av den lokale fisketronen..

Men når man er på toppen, begynner man å stagnere.. Det er liksom ikke mer å hente..

Så klart.. Jeg kunne sikkert forska mer på hvor mange prikker som funka best på "droppen-spinneren"..

Og jeg kunne sikkert gått enda mer i dybden på de ulike fargenyansene på "lilleauren 7g"

Og hvilken sene var egentlig den sterkeste?? -Abylon, Maxima eller kanskje Elbe-superstrong..

Og hva slags proff var jeg egentlig?? Og hvilken trone var jeg på toppen av?

-Jeg var en lettspinn-proff på toppen av den lokale slukfisktronen!! -Men jeg måtte videre..

Og hva skulle jeg begynne med?

-Trolling? eller kanskje bare drive med pilking? -Gå liksom i dybden på ulike fargenyanser på mormyrska..?? Hmm.. sluk-utstyret blei ihvertfall solgt, gitt bort og kasta..

Så fra å telle antall "kakka ihjæl", gikk jeg over til å telle færrest mulig knuter på fortomsspissen..

Jeg gikk fra å kaste sluk og krok over 40 meter, til å ikke få kroken i vannet i det hele tatt..

Jeg hadde endelig blitt en amatør igjen.. -Jeg hadde nemlig begynt med fluefisking etter ørret..

Om jeg noen gang blir en proff fluefisker? -Nei, aldri!

Om jeg savner slukstanga? -Nei, aldri!

Synes jeg det blåser mer nå enn det gjorde tidligere? -Ja, alltid!

(ok.. sånn gikk det.. Har holdt på med fluestanga en stund nå.. Og det har naturlig nok vært både oppturer og nedturer.. Og som ny her på forumet håper jeg det er noen tips å hente.. Vedlagt bilder fra noen av oppturene..)

post-4569-13949880369259_thumb.jpg

post-4569-13949880371215_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin historie og pen ørret, velkommen til fiskeparadis.

Synes jeg det blåser mer nå enn det gjorde tidligere? -Ja, alltid!

Hehe.. Merkelig hvor opptatte vi fluefiskere kan bli av vind altså, det er helt utrolig.

Den vinden kommer bare oftere og som regel mest fra høyre. Fluefiske er en forbannelse.

Så sant, så sant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man driver med noe uansett hva, så gjør man det fordi man synes det er MORRO.....    Alle hobbyer har sin frustrasjon og stige å bygge på, det gode med fluefiske er at stigen og kunnskapen man bygger på aldri stopper.....  I fluefiske er det mye frustrasjon, det fant jeg ut da jeg var med en kompis i Østmarka for tre år sida, da fant jeg en sport innen fluefiske som het ''treetop flyfishing''....    ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...