Gå til innhold

Derfor kaster jeg ikke bedre....


Skævvens_Mann

Anbefalte innlegg

Et lys tentes, i det jeg sitter her en frædda's ettermædda og filosoferer over en MUGGE vin

om hvorfor den femtienårige ræææva mi aldri blei no' bedre kaster en ca 3-15 meter (på en god dag) ;D

Ja, okæj da. Har tatt meg et velfortjent glass vin i stedet for å gå ut å trenekaste

betennelse i høyra, men da kommer sannheten og... ;D

Det har seg slik at; Jeg er i full jobb som datajunkie, og kunder som krever

både sokka mine og trusa (omtrent der, owned!). Kjerringa syn's jeg ser ut som en DUST

der jeg står på plenen med orkesterskue for alle naboer (owned). Snakker til meg sjøl å

ler og forbanner meg selv opp og ned. Joa, jeg ser hvordan hun sniker seg rød i TRYNET

ut døra og inn i bilen når jeg holder på. Rett som det er kommer en velmenende nabo

ut og spør meg om det er no' BETT! De prater forsiktig til meg som omtrent at jeg er syk.

En sa at han visste om folk som kunne hjelpe meg med plagene mine.... :D :D ;D ;D

Men dem er vaffal bedre enn han som kommer halvfull ut å skal denge meg med stangii!!

Jeg har døtre, JA DØTRE! Som overhodet ikke skjønner hvorfor paps skal til de

grader skjemme dem ut. Veninnene deres har party på plenen når jeg fisker der(owned).

Joa, jeg skjønner det....

aaaajjaaajjjaaaa... :rolleyes:

Jeg har 2 døtre, 3 barnebarn, og ei kjerring (hadde to)! Det skulle for f.."£¤&! være unnskyldning NOK!

Jeg kan for f.."£¤&! kaste så dårlig jeg vil, fordi jeg har fortjent det! I casting-VM for de

med hemninger hadde jeg vinni!! Spørru meg....HoohOOOO!! ;D ;D

Atpåtil har jeg gjennom mange år pådratt meg uinteressante hobbies som:

Gitarspilling, også i band. Datafreak (old guy (gay?)), foto-faen-interesse,

fluebinding (litt femi sier noen, strikking lissom. kuuult).

Jeg må jobbe mindre, sove mindre, drite i alle andre, og gå for CASTING, yEEEzzzzz!!

Kan jeg, om mulig, få litt moralsk støtte her??

(håper folkens ser humoren her...) ;D ;D

UT OG KAST!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he kjenner meg igjen...

Kona sier, "kan du ikke slutte med det der"   

Det var det jeg gjorde, slutta å ha kjerring ;D

Nå kan jeg fiske akkurat når jeg vil ;)

Ja, litt mer alvorlig det der, men...

Jeg er faktisk på vei ut av redet jeg og. Ikke pga fluefiske, det er bare

en bitteliten del av det. Gleder meg til et fritt liv uten psykopatiske hverdager... ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Så fryktelig alvorlig trenger det ikke å være, det finnes bare en fiskeinteresse, det finnes tusenvis av damer ;D ;D

Ja nettopp. Men det finnes bare EN fisk! Den fisken du aldri får, strebe...strebe.... ;D

Enig gutter, men det finnes også en liten gutt og ei lita jente hjemme hos meg...

"Psykopatiske hverdager...."

Ha ha !!  Tidenes !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fryktelig alvorlig trenger det ikke å være, det finnes bare en fiskeinteresse, det finnes tusenvis av damer ;D ;D

Ja nettopp. Men det finnes bare EN fisk! Den fisken du aldri får, strebe...strebe.... ;D

Enig gutter, men det finnes også en liten gutt og ei lita jente hjemme hos meg...

"Psykopatiske hverdager...."

Ha ha !!  Tidenes !

Høøhøøø...

Jadda, jeg vet alt om psykopati, og særlig hverdagspsykopati.

Kankje vi fluefiskere er litt små-psykopater og?..... ;D

NeiiiidAH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig gutter, men det finnes også en liten gutt og ei lita jente hjemme hos meg...

Det er akkurat slike ting som kvinnfolk spiller på ;D

Det var litt spøk da ;)

Men du kan jo nekte kvinnfolket ditt noe hun vil ??? da er du ikke vettug da ;D

Det er et spørsmål om å ha det bra, noe som virkelig bør være dama du bor med til nytte?

Slik ser nå jeg på det, hvis du og dama får gjøre hva dere vil av hobbyer for dere selv, jo bedre har dere det!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig gutter, men det finnes også en liten gutt og ei lita jente hjemme hos meg...

Det er akkurat slike ting som kvinnfolk spiller på ;D

Det var litt spøk da ;)

Men du kan jo nekte kvinnfolket ditt noe hun vil ??? da er du ikke vettug da ;D

Det er et spørsmål om å ha det bra, noe som virkelig bør være dama du bor med til nytte?

Slik ser nå jeg på det, hvis du og dama får gjøre hva dere vil av hobbyer for dere selv, jo bedre har dere det!!!!

Jada, men det er under normale omstendigheter. Psykopater forholder seg ikke til det....

NEI! å må det dreie seg om flyafisha....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Enig gutter, men det finnes også en liten gutt og ei lita jente hjemme hos meg...

Nemmelig! Ikke la egeninteresser gå for langt. Som regel er det motsatt, at du føyer

deg for mye, men bare så det er sagt. HUSK det er bare du som eier deg selv...

Ja men jeg kan ikke klage.

Fasit 2010:

en uke laks i Namsen, en uke i Nordnorge, en tur til Tisleia, to dager i Hemsil, (med godt fiske)

Skal trolig til Hemsil neste helg...

Dæven døtte det gleder jeg meg til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men jeg kan ikke klage.

Fasit 2010:

en uke laks i Namsen, en uke i Nordnorge, en tur til Tisleia, to dager i Hemsil, (med godt fiske)

Skal trolig til Hemsil neste helg...

Dæven døtte det gleder jeg meg til !

Hemsila er oppskrytt! Er som å dra tell syden. Alt for mye folk!

Jeg liker å gå langs ei stille elv, helt for meg selv. Oppleve de spennende

ting uten vitner. Bare fisken og jeg, og huldra (om natta).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Ja men jeg kan ikke klage.

Fasit 2010:

en uke laks i Namsen, en uke i Nordnorge, en tur til Tisleia, to dager i Hemsil, (med godt fiske)

Skal trolig til Hemsil neste helg...

Dæven døtte det gleder jeg meg til !

Hemsila er ikke oppskrytt. Jeg er på de riktige plassene, da er det begrenset med folk. (Men ikke storørret !)

Men jeg var i nordnorge for nettopp stillheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemsila er ikke oppskrytt. Jeg er på de riktige plassene, da er det begrenset med folk. (Men ikke storørret !)

Men jeg var i nordnorge for nettopp stillheten.

Aaaahhh.... NordNorge er tingen, og finnmark.

Har aldri fiska i hemsil, det holder nok å lese om elva. Finnes ikke fiskelyst i meg

når det gjelder den elva. Rett og slett avsmak. Min følelse etter alt jeg har

lest er at elva ikke har no' sjel.

Blir det samme som at jeg aldri drar på ferie til Tyrkia. Ikke fordi jeg har vært der,

men jeg hører hva andre sier. Kaster ikke bort penger på sånt da jeg stoler på

magefølelsen :)

Ikke missforstå! Hemsila er nok dritbra for mange, men jeg kunne ikke tenke meg

å fiske gratis der en gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg trur døkk skal ta en tur til Renaelva jeg ;D. Ingen kø, bra med stor ørret ;)

Åja rena, kooose-elva mi...mmmmmm :).

Treffer bare kooooselige folk.....

Fiska mye i Rena før (Midt -90 tallet)  Kommer tilbake !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiska mye i Rena før (Midt -90 tallet)  Kommer tilbake

Jeg fiske der den tiden å jeg, bynte å fiske der på slutten av 80-tallet, har fisket der siden :).

Er så mange koselige folk oppi der så det er ikke til å tro.

Det merkelige er at dem som er mye innpå her er dem som holder ALT hemmelig?? Spesielt dem som bare har fisket noen få sesonger oppi her :(.

Det er ikke slik jeg mener det skal være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg var på nivået der jeg kun kunne kjøpe nye snører som var grønne , fordi jeg kjøpte ett aircell først---

snike inn stenger , og snellene måtte ha lik farge osv....

Jævla slitsomt , er gla jeg ikke har kjerring lenger....ikke skal jeg ha det heller , er ungkar på 7. året og jobber alene støtt , bor alene , og fisker alene.....

Men ellers er jeg forbanna sosial... ;D ;D ;D ;D ;D

Nei ærlig talt , når det blir psykodelia i heimen for noen ørretpinner og en ekstr Harrtur på høsten som ikke varplanlagt i April , da har det faen hakke meg gått forlangt.

Gjør opprør !

Jeg hadde en liten gutt på drøye året , vi har detnå kjempefint sammen , trolig årsak fordi jeg kjørte fullt samvær fra dag en....

Det var tøft etterett langt forhold i starten.....men det var værd det...

Noen damer har kommet og gått , og enkelte har spurt om budsjettet for hobbyer......( har ett par kostbare) , og da har jeg svart , 1. prioritet etter husleie ig strømregning. :D :D

Snella mi har snellefot, og ferdig med det.... 8)

Skal jeg ha en fru i hus , må det være en fluefiskende , eller ei med forståelse for galskapen langt utover det vanlige... ;D

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Min følelse etter alt jeg har lest er at elva (Hemsil) ikke har no' sjel.

Vel, det blir som å si at Luis Armstrong ikke hadde soul. Problemet er at sjela blir flisete av at alle vil ha en del av den. Selve elva er helt hinsides dersom du kunne være alene. Jeg har før i tiden hatt dager hvor ingen andre var i elva og da snakker vi om sjel, soul og religiøse vibber da! Bare spør Staffan. Men den tiden er dessverre borte.  :'(

Men man treffer da også svært mange hyggelige fluefiskere og det skal man ikke kimse av (hvordan kimser man forresten?). Jeg må jo innrømme at jeg også setter stor pris på mange av de menneskene som "står i veien" for meg. Ikke fordi de står der kanskje, men fordi de er som de er. Og så er det selvsagt de som bare står i veien, men de er i fåtall. Heldigvis. Har fått mange gode fiskekompiser pga Hemsil gitt.  :)

Ja, og så slipper jeg å betale for filmer der folk fisker tørt etter storfisk...

Og jeg innbiller meg at jeg blir bedre til å kaste også pga den elva. Noe må man jo gjøre mens man venter. Det føles i alle fall bedre, men for mange ser det sikkert like ille ut som før, hehe.

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur døkk skal ta en tur til Renaelva jeg ;D. Ingen kø, bra med stor ørret ;)

Åja rena, kooose-elva mi...mmmmmm :).

Treffer bare kooooselige folk.....

For i rena, der er man jo heeelt alene, i motsetning til hemsil  ;D

Mitt inntrykk er at 80% av medlemmene her fisker i rena, samt alle på RV, og alle svenskene . . . Og ikke bare fra land heller, det myldrer av farkoster på elva.

Må si jeg lar meg forbause over å høre renafiskere som klager på mye folk i hemsil  ;D

Er nok like mye folk i rena, man ser dem bare ikke, bortsett fra kajakene utpå elva og stangtuppene som stikker ut mellom trærne langs bredden  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Enig med Lars her. Var i Rena i sommer for første gang, og selv om jeg var tidlig og "ingen" fikk fisk, var det rikelig med fiskere etter min smak. Men mange artige folk og fin stemning bl.a. på Kvarven. Må tilbake for å oppleve klekkinger en gang. Med klekkinger og mye vaking tåler elva sikkert mange fiskere.

Jeg trur døkk skal ta en tur til Renaelva jeg ;D. Ingen kø, bra med stor ørret ;)

Åja rena, kooose-elva mi...mmmmmm :).

Treffer bare kooooselige folk.....

For i rena, der er man jo heeelt alene, i motsetning til hemsil  ;D

Mitt inntrykk er at 80% av medlemmene her fisker i rena, samt alle på RV, og alle svenskene . . . Og ikke bare fra land heller, det myldrer av farkoster på elva.

Må si jeg lar meg forbause over å høre renafiskere som klager på mye folk i hemsil  ;D

Er nok like mye folk i rena, man ser dem bare ikke, bortsett fra kajakene utpå elva og stangtuppene som stikker ut mellom trærne langs bredden  ;)

En

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...