Gå til innhold

VM på Fagernes - noen som har tenkt seg dit?


Tom Larsen

Anbefalte innlegg

Til helgen går det første offisielle VM i fluekasting med vanlig fiskeutstyr på Fagernes.

Er det noen herfra som har tenkt seg dit?

Jeg har planlagt å være der på fredag, når alle enhåndsøvelsene skal avholdes. Kvalifiseringene begynner kl. 9.00, og finalene går mellom kl 17.00 og 20.00. Jeg har stor tro på flere av de norske gutta i begge enhånds lengdeøvelsene (Trout distance med SA Expert Distance #5 og Seatrout distance med flytende skyteklump på under 27 gram).

Her er programmet:

http://www.castingforbundet.no/WCflycasting2010/WC_flycasting2010_Programme.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom

Virker som Paul Arden "fisker" etter reisefoelge paa sixyloops...

På "Sixyloops" virker det også som den godeste herr Arden er litt engstelig for en eventuell dopingkontroll, det har visst blitt noen runder med jazztobakk på de siste fisketurene.............  ;)

Jeg regner med at jeg får høre det fra en felles venn om han trenger hjelp til å komme seg dit. Jeg reiser opp på fredags morgenen og det ser ut som om han skal oppover i dag.

Håper virkelig Arden kommer fram, da blir det et knallheat i Trout Distance. De eneste jeg i farten savner er da Rick Hartman og Jim Gundersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til helgen går det første offisielle VM i fluekasting med vanlig fiskeutstyr på Fagernes.

Er det noen herfra som har tenkt seg dit?

Jeg har planlagt å være der på fredag, når alle enhåndsøvelsene skal avholdes. Kvalifiseringene begynner kl. 9.00, og finalene går mellom kl 17.00 og 20.00. Jeg har stor tro på flere av de norske gutta i begge enhånds lengdeøvelsene (Trout distance med SA Expert Distance #5 og Seatrout distance med flytende skyteklump på under 27 gram).

Her er programmet:

http://www.castingforbundet.no/WCflycasting2010/WC_flycasting2010_Programme.pdf

Jeg tenkte meg en tur oppover jeg også Tom.

Ingen flere som skal ?

Rune S.....?

Har du laguttaket Tom???

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micke er jo helt rå i VM :o :o Dypt imponert :) Han virket fornøyd via SMS.

Men hvem vant ? Finalene i enhånds er vel historie nå ?

Benket meg i sofaen og så frem til fyldig dekning i Tv2 Sporten, men det var ikke rare greiene, gitt . . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var utrolig gøy å få med seg gårsdagens konkurranse, fra første kvalifiseringskast til siste finalekast. De norske kasterne lyktes fantastisk godt både i dame- og herreklassen. Jeg så mest på lengdekastingen, men lot meg i likhet med alle andre imponere stort over Steve Rajeff i presisjonsøvelsen - han var i en klasse for seg! Der de andre prøvde å unngå 1'ere og få bare 3'ere og 5'ere, så la Steve 15 av 16 treff mer eller mindre i sentrum av den lille 5'erringen.

Det var mye flott lengdekasting og også noen av de nesten magiske øyeblikkene som ga alle kasteautister gåsehud og kribling nedover ryggen av bare fryd! Aller mest lot jeg meg imponere av Ruairi Costellos innledende kast på 39 og 40,5 meter i Seatrout distance. I svært tunge forhold satte han noen trange, presise bukter som bare gikk og gikk i de rufsete forholdene , og det med ekstremt presis og kort kastebevegelse. Ellers var kastingen til Mathias Lilleheim i innledende Salmon distance, Micke Blomberg i finalene i Seatrout distance og Salmon distance (i tillegg til å være en fantastisk kaster er Micke også et av de råeste konkurransemenneskene jeg vet om) samt sørlandsgutta Jan Vidar Josephson (som var suveren i kvalifiseringen i trout distance) og Per Grønberg som taklet de ekstremt vanskelig forholdene i Trout distance finalen best av alle. Forholdene var faktisk så vriene at to fantastiske fluekastere som Micke Blomberg og Paul Arden valgte å forsøke noen kast med baklengs avlevering. Micke Blomberg var tatt ut i alle øvelsene på fredag og kastet seg til finalen i alle 4 og vant 2 av dem, det sier mye om evnen til å lykkes når det gjelder som mest og om en ekstremt dyktig og allsidig fluekaster!

Om det er noen som lurer på hvor verdens fluekastemetropol ligger, så viste dette VM'et at det er Kristiansand! Helga gressaker gjorde tilnærmet rent bord i dameklassen. I herreklassen så kastet 4 Kristiansandskarer seg til forskjellige finaler: Jarl Gjessing, Stein Grønberg (bronse trout accuracy), Jan vidar Josephsen og Per Grønberg (gull trout distance).

Her ligger alle resultatene:

http://www.castingforbundet.no/WCflycasting2010/results_wc2010.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra kasting. Gratulerer til alle! Gresaker er enestående. Knudsen også, i 2-hånds spey. Mannen hadde toppet listen hadde Castingforbundet virkelig kikket på ham i det kastet han kan best av alle, og derved funnet ham verdig. Vekk med bryggeswitch, som ikke har noenting med vannkast å gjøre, frem med spey, som i VM! Jeg håper Mr. Knudsen tar en knusende revansje, for å si det rett ut. Ja, forresten, jeg VET at han gjør det. Gratulerer også til britene! Veldig bra synes jeg, i speykonkurransene spesielt.

Og gratulerer til Castingforbundet med det jeg hører fra andre har vært et svært vellykket arrangement!

Fri flyt?

Alt til sin tid.

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

savner fortsatt resultalene fra klassen lengs friflyt......den mest relevane øvelsen man kunne arrangere!!

Kan ikke det bli en ganske langdryg affære da Staffan? Man kaster jo som jeg har forstått det på stille vann. Hvor mange timer skal man vente til den nest siste ikke flyter fritt lenger? Dette er en kastekonkurranse og ikke en mendingskonkurranse i elv. Men hvis du vil kan vi godt ta en fri-flyt-konk i Hemsil oss imellom for moro skyld. Vinner du kan du kalle deg best i test eller noe sånt. Og vinner jeg kan vi kalle det flaks med strømmen, ikke sant? 27.gif

PS. Ha med nok backing... ;D

On topic:

Gratulerer så mye til de norske medaljevinnerne og verdensmesterne spesielt! Helt vilt rått!!! bravo.gif

Og selvsagt en helt spesiell GRATTIS! til min gode venn Mikael!

wos_musik14.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...