Gå til innhold

Ubrukelig hackle!


fiskebollebiff

Anbefalte innlegg

Meget snillt gjort. Skulle gjerne gjort det samme. Innrømmer gjerne at de gode hanenakkene jeg har er vakre eiendeler jeg liker å kjæle med. Nesten så jeg har fetish på dem ;D ;D

Han får iallefal se hvor viktig dette materialet er. Det er jo også slik at hvis en kjøper en god whiting eller metz nakke eller sadel, så varer den så og si livet ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , kjenner meg igjen her , men håpløse poser med veniard hackle for 15 år siden. Nå har jeg noen Whiting nakker , svært gode , saddlenefra hebert miner ( rimlig whiting) får du som nevnt fra 275 , nøy deg med en til å begynne med....

ellers finnes det whiting nakker brun/grizzly en halv av hver i samme pakke ( denne har jeg , og hatt den i mange år) fortsatt mye igjen,,.,,

du kan spare på alt annet , bare ikke tørrfluehackle.""

Jarle og bjørnar har noen få pakker med grå saddlefjør igjen , beste whitingkvalitet , de driver på lillestrøm , så de når jeg var der i går , mener 10-12 fjær koster 100kr eller noe , du binder nok minst 4-5 fluer pr fjær , kanskje flere om du er flink med hackelet .....det beste du bør ha som er bra er en god hackletang...bruker griffins med metallpinne og gummi på foten , funker meget godt....standard haclkeklemme til 20 spenn syntes jeg ødlegger.

Husk at dette er innvestering....menskjønner ditt synspungt.....kjøp en hebert miner saddle....

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...