Gå til innhold

Orvis Clearwater


thomash

Anbefalte innlegg

Jeg driver og omvender en kompis over til den rette siden, og etter et foredrag om fluefisket (som jeg lagde til et ped kurs jeg var på  :D) var han sporensstrek på nettet og begynte å se etter fluefiskesett, og han legger faktisk noen kroner i det. Han kom med dette forslaget:

Orvis Fluesett Ørret

Komplett kvalitetssett til ørretfiskeren. Settet består av Orvis Clearwater 9' # 5 4-delt stang, Pool 12 Fusion snelle, SA WF flytesnøre, backing og fortom.

Er det noen som har prøvd dette settet, erfaringer, passer til nybegynner osv?

Link: http://www.xxl.no/fiske/fluefiske/fluefiskesett/orvis-fluesett-oerret-1056225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er vel på sin plass her å gjøre oppmerksom på at Clearwater sikkert er designet for bruk i klart vann, og dermed neppe vil fungere tilfredstillende om man skulle komme til å fiske i humusfarget/uklart vann  :rolleyes:

Og GLoomis CrossCurrent funker kun rakt tverrstrøms, og kan hverken brukes nedstrøms eller oppstrøms. ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke greit om han får teste litt av dine stenger og snører da, Thomas? (tok det som en selvfølge at du har flere å velge mellom jeg nå) :) Sjøl om kameraten din er nybegynner så vil han kjenne om han liker følelsen av en rask toppa stang, eller en skikkelig seig raje.. Det er hvertfall min opplevelse.

Jeg har mange eksempler på nykommere/kamerater som har kjøpt seg startsett uten å ha det minste peiling på hva dem er ute etter, for så å angre etter å ha prøvd div stenger jeg har, med en helt annen aksjon enn den dem dessverre svidde av masse penger på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ett kjempelurt forslag Olav , den billigste måten å gjøre det på.

Snakker for meg selv , og " slitt" med for raske stenger alltid , og kaster mye mye bedre nå med medium-raske stenger etter jeg nå har oppgradert stallen.

dermed skal aksjonene passer brukern og ikke omvendt.

Hvis han må kjøpe noe før åmi det heletatt prøvd , så er vel den nevnte albright-stanga påpass bra , og billig at det går an å stå seg noenlunde om det går feil.....med nytt er man dømt til å tape ( om man kjøper til fullpris)

Prima-villmark har jo bra rabatter nå , en del stenger der , bøa a Presicion ( tundra ) som er på vei ut , vippa på disse i butikken , og de virka ikke som noe spett i allefall. du får de for rundt tusenlappen.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...