Gå til innhold

Fisketur Tors-Søndag, trenger hjelp


Markus O

Anbefalte innlegg

Jeg og bror skal på fisketur til helgen, men jeg sliter litt med å finne ut hvor det er vi skal..

Jeg bor i Oslo, og ser helst at jeg ikke må kjøre i mer enn 3 timer. Det kommer til å bli fisket med både flue og sluk samt med teltmuligheter. Er det noen som har noggle tips til en ung pirat? (Av fisk så er ørret å foretrekke)

Mvh Markus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fiske ørret i elv, er vel det meste fredet nå.

Er vel mange stillevann som fortsatt er oppe? Vet ikke hvordan det er i nordmarka ang. dette.

Ellers så blir det vel harr-fiske i lågen ell glomma, kan være veldig fint det også :)

EDIT: 

Fra OFA:

Fredningstid: Kun i rennende vann og 100 m rundt større os i oktober for å verne  gytende ørret. Vis skjønn rundt mindre bekker. Vann er åpne for fiske hele året

Er ikke dumt med en stillevannstur nå, kan treffe veldig bra myggfiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. det ser ut som om jeg og broren min ender oppover mot snellingen og store snellingvann. Kommer til å prøve endel forskjellige vann innover marka. SKal også ta med meg mine to bebier (dvs kameraer) Så det blir sikkert litt bilder å finne fra turen etterhvert =) Lenge siden jeg har vært på skogtur nå. Noe spessielt dere ville anbefalt å ta med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...