Gå til innhold

Minnivallalækur-


christian-h

Anbefalte innlegg

Har ikke fiske i Minnivallalækur, men vært noen ganger i Svartà, og der har vi fisket bra med flytende pupper av ymse slag. En gul bakkropp, sort thorax, med en liten flytevest av foam og hjortehår som illuderer bein. En av gutta hadde også veldig godt fiske med en stor superpuppe, grønn bak, sort foran og sort hackle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Var der ifjor.

Idianerfiske.. Med de minste fluene du klarer å binde. Jeg tuller ikke når 3-5 kg fisk går opp og kun tar størrelser fra 22-26..

Fisk gjerne i skumringa, da kan man lokke de opp med litt større fluer.

Og om du klarer... Fisk med nymfe, du får nok ett mye mer effektivt fiske på de store da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Jeg selger Minniv. for Strengir i Norge. Var der i seks døgn nå i September.

Kort fortalt dreier denne elva seg om mygg når det er vindstille der. Da kan du har ditt livs myggfiske hva str på fisk angår. Når det blåser kan du ha bra fiske med diverse caddis, myggnymfer/pupper, men mange velger å denge litt med sorte streamere. Jeg prøvde endel foskjellige sildemønster, men det er liksom de sorte de foretrekker. Da sorte woolybuggere. Black ghost går igjen i fangststatistikken ser jeg. Som forøvrig er helt latterlig lesning... 2,3 - 3,4 -2,9- 5,7 - osv osv....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...