Gå til innhold

Virusbefengt fluefiskeside


Juvis

Anbefalte innlegg

Jeg fikk også security tool viruset.

Startet maskinen i sikker modus og fikk slettet det.

Etter det "husker" ikke maskinen brukernavn og passord til div forum.Må logge meg inn på nytt hele tiden.

Har ikke logget meg på nettbank enda før jeg er sikker på at møkka ikke ligger og lurer i bakgrunn.

Er helt udugelig på data når ting ikke virker.Hvor finner man innstillinger for valg om maskinen skal huske brukernavn og passord ?

Last ned et spyware program, så finner du ut om du er infisert fortsatt! Tipper det er greit. Jeg lastet ned SuperAntiSpyware som er en gratis greie jeg fikk tips om av en kompis. Funket fint den:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, gå til "Internet Options" og velg fanen "Content". Der kan du velge "AutoComplete" settings. Sjekk at det står krysset av for "User names and passwords on forms" og "Ask me before saving passwords". Du kan i verstefall velge "Delete AutoComplete history" og slette "cookies", "passwords" samt "temporary internet files". Det skal trigge valget på nytt om å lagre passord. Da må du bare legge det inn en gang til og velge at det skal huskes. Det bør fixe problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fishking, jeg tror du skrev svchost.exe men det skal vel være scvhost.exe.

Dagens virus kan være ufattelig vanskelig å få fjernet, selv med oppdatert programvare. Ofte så må man benytte spesiallagde rutiner som tar seg av oppryddingen. Som en start er det ofte lurt å endre hvilke programmer som skal få lov å starte under oppstarten til windows (start->run->msconfig). Det kan også være lurt å gjøre noe av oppryddingen i safe mode (sikker modus heter det vel på norsk) - kjøre virussøk, reperasjonsrutiner etc. Husk også at mange virus infiserer minnepinner, så dersom man bruker en slik på en infisert maskin for å feks kopiere over noen nye scanne-programmer eller noe, så vær forsiktig med den etterpå :)

For å anbefale et gratis program som er ekstremt effektivt: http://malwarebytes.org/ - funker som tykje

Jeg vil også anbefale å ikke bruke Microsoft sin Internet Explorer, men for eksempel Firefox. Selv om IE begynner å bli svært bra og man også oppdager hull i de andre nettleserne oftere og oftere.

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentungen opplevde i denne uken at en gutt på skolen klarte å hacke bloggen hennes og msn. Han hadde drevet mye drit og lagt ut mye fandenskap på nettet i hennes og andre jenters navn. Ikke bra! Fikk tlf (fruen) i fra skolen i dag om dette. Han hadde vist drevet med mye rart.

Han slapp at politiet ble innblandet hvis han slettet alt. Skummelt at en 12 år gammel gutt kan klare slikt.

Jeg skal faen meg ha en prat med den gutten...

Ble ikke politiet innblandet grunnet lav alder?. Er fullverdig produkt for annmeldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

En liten "heads up" personlig levert av meg til dere med halvspiste epler ;)

http://www.hardware.no/artikler/mac-virus_herjer/79148

Herjer :) Bra ord. Hørt rykter om virus til mac nå og da, men jeg har til gode å høre om noen som faktisk har hatt problemer med dette. Herjer i Mac verdenen (mht. virus) betyr vel 2 maskiner i jokkmokk eller noe det vel--

Vi dropper denne nå da det er litt off t :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten "heads up" personlig levert av meg til dere med halvspiste epler ;)

http://www.hardware.no/artikler/mac-virus_herjer/79148

UTROLIG skremmende. Nå spørs det om jeg får sove i natt.. Takk for tipset.

Jeg må si at jeg føler med dere windowsbrukere som har blitt infisert av kranglete lifestageworms, trojanere og det som værre er.. Jeg har vært der sjøl, totalt rådvill, med windows 95 som hjelpemiddel!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...