Gå til innhold

Salrygget cane


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp rettet opp 2 cane. Bru varmluftspistol/høner. Varm opp stangen, men ikke mer enn at du kan ta på den. Skal du strippe stangen helt? Tuppen kan du koke av. Legg tuppen av stangen i en pose og stikk den ned i ei gryte. La den koke i noen minutter å prøv å ta av toppringen. Eventuelt gjenta dette til den slipper. Er du litt tøff kan du bruke varmluftspistolen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp rettet opp 2 cane. Bru varmluftspistol/høner. Varm opp stangen, men ikke mer enn at du kan ta på den. Skal du strippe stangen helt? Tuppen kan du koke av. Legg tuppen av stangen i en pose og stikk den ned i ei gryte. La den koke i noen minutter å prøv å ta av toppringen. Eventuelt gjenta dette til den slipper. Er du litt tøff kan du bruke varmluftspistolen :)

har ikke varmluftpistol, men kona har ei høne og det hender at den retter ut stanga. da kan det skje at den blir varm, men til nå har det aldri vært noe problem å ta på den... er mer usikker på det med å koke av tuppen. Tror jeg står over den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp rettet opp 2 cane. Bru varmluftspistol/høner. Varm opp stangen, men ikke mer enn at du kan ta på den. Skal du strippe stangen helt? Tuppen kan du koke av. Legg tuppen av stangen i en pose og stikk den ned i ei gryte. La den koke i noen minutter å prøv å ta av toppringen. Eventuelt gjenta dette til den slipper. Er du litt tøff kan du bruke varmluftspistolen :)

Takk for tipset Sigve, varmluftpistol har æ, og tøff....., skal i alle fall gi toppringen et forsøk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør henvendelse til vidar steimler....har stanga noe merke??

Trur d va gravert inn noe med Pai ett eller annet, med har pussa alt bort så nå er den "matt og fin".

Det sto ikke Payne da? Da har du virkelig driti deg ut :)

Ellers finner du svar på det meste når det gjelder restaurering av gamle bambus stenger her: http://www.rodbuildingforum.com/index.php?s=bd1afc30bbfe60f544233586f914ec44&showforum=27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...