Dryflyfool Skrevet 22. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 22. desember 2010 Hallo i natta! Har akkurat skrudd fra hverandre min Teton. [attachimg=1] (Beklager møkkabilde. Bare la den på et papir og brukte bordlampa som lys. Etterbehandlet for å få frem detaljer.) Denne heter ... Teton Ettellerannet. :-\ Handlet den for minst 15 år siden, da Fast Fisk holdt til i Dronning Mauds gt. Jeg trodde den het "Specialist", men er usikker. Nå har jo Teton fått nye eiere, og produserer bare en enkel sak. Denne var i vaffel svinedyr engang(Lasse lurte på om jeg hadde slått meg, da stanga kosta en tredel). Men uansett hvordan jeg googler og holder på, så finner jeg ikke noe om denne(Nei, har ikke ringt Lasse.). Det er vel en #6-8, eller rundtomkring. Brukes nå til 7er. -Babbel, jabbel. Hva er det jeg egentlig lurer på? Jo. Er det noe jeg selv kan gjøre med dette "lukkede" bremsesystemet? Selv om det nå har gitt seg igjen, så begynte den å bråke litt på siste tur. Dessuten hadde det jo vært greit å finne ut om man kunne bytta litt deler, særlig den plata, sånn for å få den dønn tight igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dryflyfool Skrevet 24. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. desember 2010 Ingen? :'( Ingen som har noen innspill på dette lukkede systemet, eller? :'( :'( :'( Vel, GOD JUL SKAL DERE FA.. MEG HA! DET ER JO EGENTLIG DETTE BREMSESYSTEMET JEG LURER PÅ DA! OG DET MÅ JO FINNES PÅ ANDRE SNELLER? HÆ? (Litt mere forsiktig og stille nå. Fikk kjeft av Damen fordi jeg skrev så høyt. Sorry.) Hadde vært koselig med noen tips, da(Hysj! Fortsatt lav tasting.) God Jul. Hellig Jul. Hysj. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kimbim Skrevet 24. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2010 sjallabeis!!...mener å huske at det er samme bremsesystem på alle modellene. Akslingen på din ligner i alle fall på de Tetonsnellene jeg har. Er lenge siden jeg har plukka på min, å jeg husker ikke helt gangen i det , men du skal vel løsne skrue nr 1 og 2...pirke ut nr.3 og 4....nr.26 er vist en slags låsering som du må skru mot klokka for å få ut.Denne låseringe bestemmer også "nedre grense på bremsen"...eller nullpunkt hvis du sjønner. skive nr 9 er den ene bremseskiva...(ser den såvidt selv når snella er montert) .Mellom nr 7 (aksling) og nr.15 (snellehus) er jeg ikke helt sikker på hva skal være , men mest sansynlig en slags "bremseskiver" der også. det som gjerne er viktig på Teotn snellene er at du smøre ofte med tynn olje mellom akslingen/spole da det ligger "åpent"...så hvis den skurrer når du sveiver inn er det der problemet ligger. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sveinroar Skrevet 24. desember 2010 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2010 Kast sjiten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dryflyfool Skrevet 28. desember 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. desember 2010 Takker, Kimbim, for svar. Er nok noe forskjellige disse snellene, ser jeg. Vil også takke sveinroar for et fantastisk konstruktivt innspill fighting Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg