Gå til innhold

Romjulstur til Bornholm


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

Hvis Magnus WJ har kommet seg frem i snøværet, får vi forhåpentlig en rapport her etterhvert. Ut fra hva jeg har sett og lest i nyhetene, er det rimlelig ekstreme forhold . Med julefeiring i diverse forsamlingslokaler, og beltevogner som kjører seg fast i snøen osv. Var en stund i tvil om det var rikitg besluttning og bli hjemme, men er ikke særlig i tvil lengre, for å si de sånn....

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er, etter 71 timer nettopp kommet fra København til mamma og pappa!

Vi prøvde mange veier, alt på strekket Rønne-Østerlars: STENGT! Vi kom så nærme vi klarte, parkerte bilen i grøfta og gikk! etter ca. 1 mil møtte fatter'n meg med de gamle langrennsskiene mine, da gikk det så det nesten suste! (vel vel...)

Har passert 4 meter høye snøfonner på veiene og det er bare gravemaskiner, ingen snøslynger, de jobber seg fram med ca. 50 meter i timen, de må ta en skoff, rygge opp mot flere hundre meter, tømme og retur!

Nå er jeg framme, blir nok ikke noe fisking her i år tenker jeg, men i morra blir det på ski noen kilometer til nærmeste butikk, er begynt å være rasjonering på maten nå!

Skal prøve å finne litt bilder etterpå, nå er jeg ganske klar for en seng etter 3 netter på gulvet, med en tynn madrass og et tynt teppe, med 4-6 timers søvn! Mamma hadde silden og en akevitt klar da jeg kom, det var toppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette har vert skikkelig vilt!

Skjønner ikke bæret av denne snøryddingen - grunnen til at vi kom så langt i dag som vi gjorde var at en av landmennene ville ha hjem kona si og var begynt å grave!! Og meldingene som kommer er helt ubrukelige; i morges blev det meldt alle overordnede veier var åpne, de 3 sperrede veiene vi traff i dag hører ifølge Bornholms Regionskommune selv inn unner betegnelse overordnede veier/1. prioritet mht. rydding!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...