Gå til innhold

Vanntett hip-pack


PålVD

Anbefalte innlegg

Har også Simmsutgaven og må si meg enig med han med det merkelige navnet over her (Hadde han i det minste het Roy eller Gudmund så skulle han fått litt respekt)  ;) Simmsen rommer utrolig mye, men vet ikke hva du har tenkt å ha med deg. Jeg får med det jeg trenger til en god dagsøkt, inkludert mat og drikke (den har egen flaske/thermosholder) :) Skal du ha med hagemøbler og kjølebag så er jeg redd den blir litt i det snaueste laget  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Simmsutgaven og må si meg enig med han med det merkelige navnet over her (Hadde han i det minste het Roy eller Gudmund så skulle han fått litt respekt)  ;) Simmsen rommer utrolig mye, men vet ikke hva du har tenkt å ha med deg. Jeg får med det jeg trenger til en god dagsøkt, inkludert mat og drikke (den har egen flaske/thermosholder) :) Skal du ha med hagemøbler og kjølebag så er jeg redd den blir litt i det snaueste laget   ;)

Med litt go'vilje går sovepose og telt nedi også . . . Litt usikker på om du har akkurat samme modell som meg, da . . .  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tok i litt, men det er jo et fiskeforum, så juging og skryting anser jeg som en plikt for å utvise god skikk og respekt for øvrige brukere i forumet  ;D Jeg bruker forøvrig simms dry creek hip pack (mye kulere å si en rumpetaske med thermosholder) til å forsere enkelte stryk når jeg er på tur. Bare å stive av med et par stag av eikebord og deretter sette seg oppi og padle over stryka. Trekk gjerne glidelåsene tett rundt midjen så vannet ikke så legg finner veien opp i packen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også Simmsutgaven og må si meg enig med han med det merkelige navnet over her (Hadde han i det minste het Roy eller Gudmund så skulle han fått litt respekt)  ;) Simmsen rommer utrolig mye, men vet ikke hva du har tenkt å ha med deg. Jeg får med det jeg trenger til en god dagsøkt, inkludert mat og drikke (den har egen flaske/thermosholder) :) Skal du ha med hagemøbler og kjølebag så er jeg redd den blir litt i det snaueste laget  ;)

Med litt go'vilje går sovepose og telt nedi også . . . Litt usikker på om du har akkurat samme modell som meg, da . . .  ;D

Da vil jeg gjerne vite hvor jeg kan få tak i litt av den go'vilja også, hvis vi fortsatt snakker om 6 litern? Nei jeg kunne tenkt meg no sånt som 8-10, hvis ikke blir det faktisk 6 litern til Simms. Noen som vet om den fåes i flere farger enn grønn og ufyselig sølv/oransje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg 5-6 liter er helt i grenseland for hva hip-packformatet er egnet til. Jeg ville i hvert fall ikke hatt en som er større enn dette. Selv hadde jeg sett på vannetette hip-packer i over et år før jeg valgte Sagebrush Dry Goods' Sure-Dry Hip Pack i fjor vinter. Den ser kanskje ikke like fancy ut som Simms, etc., men som en av få hip-packer med glidelåslukking, er faktisk denne potte tett! Hvis jeg var i din posisjon, ville jeg tenkt meg nøye om før jeg brukte penger på en "vanntett" hip-pack som bare har vannavvisende glidelås. Da er det mye bedre å satse på en vanlig hip-pack, à la Osprey Talon 4 for eksempel, med mye lavere egenvekt og bedre bærekomfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker forøvrig simms dry creek hip pack (mye kulere å si en rumpetaske med thermosholder)

He-he . . . I utgangspunktet er "rumpetaske" et av de flaueste begrepene og produktene jeg kan tenke meg, men de navnene som produsentene etterhvert har begynt å å bruke på disse for at vi skal tro det er skikkelig avanserte greier, tar kaka  ;D

"Rumpetaske" er bortimot helt greit i forhold . . .

Ligger nok an til å bli en grønn 6 liter ja.

Du blir garantert en "hit" langs elva med denne . . . Har ikke brukt min selv enda, men har ikke noe problem med å forestille meg at jeg blir den kuleste gutten i de lokale elvene her neste sesong. Folk er litt konservative her på bygda, så det går stort sett i flettekurv eller tradisjonell fiskeveske  ;D

Bruker jeg denne ultra-avanserte hip-hop-tech-creek-nano-taske'n i kombinasjon med den mega-tekniske Simms G4 jakka mi, så blir det nok sving på sakene  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny nå i 2011? Vet du om no sted jeg kan se bilde eller no info?

2011 ja. Runar forklarte meg litt om den. Skal være stor nok til å få med et speilrefleks og vanntett nok til at en kan dypvade over chestpacken med speilrefleks i. Tviler på at du finner den på nfisk.no enda. Ring nordisk for litt mer info. Var temmelig dyr da (over 1000 kr).

Vurderer en slik selv da det er utrolig greit å kunne ha med speilrefleksen hele tida selv om det pøsregner og ved litt riski vading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...