Gå til innhold

Damevader


Anbefalte innlegg

Vil ikke damer passe inn i de samme vaderne som menn da? Eller tenker du på noe mer feminine greier, sånn utseendemessig?

Hvis dama bare skal være med et par turer, tror jeg kinetic-settet hos Skittfiske er helt kurant. Jeg har det selv og har ingenting å klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så at simms hadde damemodell seru så lurte bare på om det var forskjell :)

Tror nok at vader er vader :)

Vel, jeg vil vel påstå Simms' vadere er hakket hvassere enn Kinetic's  ;)

Blir med ganske aktivt hu seru :)

Tvilsomt, om hun blir tildelt vadebukse fra Kinetic . . . Du slipper antakelig å se henne både i elva og i livet ellers, om du vil henne så vondt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei , Simms dame-vadere er selvfølgelig tilpasset damer , og det er selvfølgelig noe å vektlegge , ei vaderbukse vi VI at skal være , sikker og tett , og ha god passform , hvorfor i alle dager skal ikke damene få noe som sitter på kroppen , ? dette er viktig , fordi en damekropp vil ikke passe rett inn i en herrevader , men klart skal man vade  to dager i fellesferien og ferdig med det, kan det jo diskuteres hvor vidt det er verdt å legge pengene i dette,.

skal det derimot brukes litt , så tror jeg dama di blir langt mer komfortabel i denne , enn noe annet til halve prisen , uster skikkelig gjør Simms buksene også , har to stykker i herreversjon selvsagt , aldri hatt noe å klage på.

En Lightweight og en freestone 2010 modell.

Går til anskaffelse av en kort modell neste sesong kanskje.

Lykke til med vaderkjøp..... Bjørnar hos J&B fluefiske har disse størrelsene og info om disse simms buksene i hue , og kan måle opp skikkelig , viktig ved bestilling selvsagt , derfor kan jeg anbefale en tlf eller tur dit.

Tlf til butikken er : 63801160 Lillestrøm.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm, mange rare ting dere karer sier om de damevadere. lise bruker "herre"vadere fra GL og de passer helt fint. også må dere huske at vadere er ikke et plagg som skl sitte tett på kroppen, så det er ingen fare med passform rundt hoftene ;)

om du skal investere i simms vadere så bør du være sikker på at hun kommer til å bruke de MYE. selv ser jeg ikke noe fare i å kjøpe billigvadere til dama di. hvis hun dropper deg for det, ja da har du det bedre uten ;D

det beste du kan gjøre er å ta henne med til ei sjappe så hun kan prøve de på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at foten passer og deretter benlengden. Er det noen som har bedre fot på vaderne enn simms? (Kan sammenligne med ProTec, Loop(Neopren) og GL)

Kjøpte i fjor, det er 2011 nå, hos J&B, en midjemodell. Den er topp! 2990,- er billig sammenlignet med de hullete olabuksene ungdommen kjøper til 1.800,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste du kan gjøre er å ta henne med til ei sjappe så hun kan prøve de på

Jepp, absolutt! Tok med kona til fluefiskegodsakbutikken jeg også, og hun sklei glatt inn i et par rimelige vadebukser fra Loop.

(Vi er skilt nå, men det ha'kke noe med fluefiske å gjøre. Det er heeelt trygt å ta dama med i godtebutikken. Æresord!)

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Igor nevnte bruker jeg bare helt vanlige billigvadere, funker finfint det :) Tror det viktigste er å finne noen som passer bra runt foten og sko som passer bra. Jeg hadde en gang sko med filtsåler og hata dem! Snubla i alt. Endte med at jeg heller brukte joggesko...fisken brydde seg ikke den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Patagonia har skikkelige saker for damer. Madammen har både jakke, vadere, vadesko, fleecetøy etc. Hun har prøvd MASSE annet som ifølge henne selv er lysår unna (PS. vaderutstyret hennes blir brukt MYE). Nordisk fører vel dette ?

http://www.patagonia.com/us/shop/womens-fly-fishing?k=1E-3g

Nordisk Fører Pattis ja. Har selv patagoniabukse og er kjempefornøyd. Det er tilogmed innsydd "ull-puter" i neoprensokken for å holde bedre på varmen. Om dem ikke har ønsket dame-utstyr i butikk tror jeg ikke det er noe problem og få det bestillt  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...