Gå til innhold

Værøy


Skitfiske

Anbefalte innlegg

Skal til Værøy 17-20mars gjennom jobb, vet ikke hvor mye fisking det blir og etter hva, men jeg vet det er satt av tid til fisking i løpet av helgen.

Noen som har vært der? Er det akkurat like konge som jeg har inntrykk av? :) Noen som har forslag til utstyr og fiskemetoder fra båt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håååper de vi skal fiske med tar oss med til mulig kveitefangst... Jeg har skikkelig pilkestang, men usikker på metoder og hva jeg skal ha på enden av snøret. Jeg tviler på at det blir aktivt fiske etter kveite da det er et tjuetalls folk som skal være med og Aktivt kveitefiske krever litt utstyr, men jeg satser på å fks. lure med pilk på bunnen med no agn på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest staffan@epost.no

det vil være bra med skrei inne på denne tiden av året....det blir sikkert mulighet til havfiske dersom du er heldig meg bølgehøyden, dvs. været........du bør ha båt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrei er den BESTE MATEN PÅ JORD!!!!!!!

Lite smak her Bjørnar Og veldig off topic :rolleyes:

Men du har muligheter til mange ting på Værøy, sei er en klar vinner på fluestang.

Torsk er godt spiselig, men slapp som fy på stanga!

Ingen ros der!

Men om du marinerer den i litt olivenolje og div krydder fra middelhavet, så kan du jo få fisken til å smake litt ;)

To dager kjølig er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her har det jo skjedd mye siden sist jeg sjekket! :D

Det blir helikopter fra Bodø til Værøy. I tillegg til Rib-safari er det er satt av en hel dag til havfiske med båt og regner med de tar oss med på skikkelig fiskespots! :D Når det gjelder mat får vi det servert både morgen og kveld og jeg tipper det blir mye lokale delikatesser, jeg jobber i ferskvare og det er gjennom jobben jeg vant turen så jeg vil tro mat blir hovedfokus. :D

Vi krysser fingrene for finvær... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...