Gå til innhold

Winston BIIt 9' #4... noen erfaringer? + snelletips


Roger Enger Lie

Anbefalte innlegg

Gjest Terje Refsahl

Hei folkens! Etter som jeg er i skikkelig kjøp-salg modus om dagen, lurer jeg litt på denne stanga. Er det noen her som har testet denne og kan fortelle litt om aksjon, hvordan den var å kaste med.. osv. Alle innspill tas imot med stor takk :)

-: R

Eneste jeg vet at dette er pr idag den som står øverst på ønskelista da i 9´#5.

De er nydelige, Roger.

Dyp smooth aksjon som får frem godfølelsen :D ....... og det er Sam Drukman som har designet den, og han vet hva han driver med ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Etter som jeg er i skikkelig kjøp-salg modus om dagen, lurer jeg litt på denne stanga. Er det noen her som har testet denne og kan fortelle litt om aksjon, hvordan den var å kaste med.. osv. Alle innspill tas imot med stor takk :)

-: R

Eneste jeg vet at dette er pr idag den som står øverst på ønskelista da i 9´#5.

De er nydelige, Roger.

Dyp smooth aksjon som får frem godfølelsen :D ....... og det er Sam Drukman som har designet den, og han vet hva han driver med ;D

Terje!

Da har jeg syndet igjen.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 5'ern og den kvitter jeg meg nok aldri med. Fungerer meget bra for meg. Har også BIIt #4 8'6" en kosestang (Mosestaven). BIIt #4 9' har jeg ikke prøvd.

Nå hadde vi trengt Stig Vivelid Nilsen her, men ressurser som han blir jo etterhvert borte etter gjentatte sleivkommentarer på forumet her....

:'( :'(

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Etter som jeg er i skikkelig kjøp-salg modus om dagen, lurer jeg litt på denne stanga. Er det noen her som har testet denne og kan fortelle litt om aksjon, hvordan den var å kaste med.. osv. Alle innspill tas imot med stor takk :)

-: R

Eneste jeg vet at dette er pr idag den som står øverst på ønskelista da i 9´#5.

De er nydelige, Roger.

Dyp smooth aksjon som får frem godfølelsen :D ....... og det er Sam Drukman som har designet den, og han vet hva han driver med ;D

Terje!

Sam Druckman står bak Sweetgrassen, stemmer ikke det? Da vet han GODT hva han driver med ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei folkens! Etter som jeg er i skikkelig kjøp-salg modus om dagen, lurer jeg litt på denne stanga. Er det noen her som har testet denne og kan fortelle litt om aksjon, hvordan den var å kaste med.. osv. Alle innspill tas imot med stor takk :)

-: R

Eneste jeg vet at dette er pr idag den som står øverst på ønskelista da i 9´#5.

De er nydelige, Roger.

Dyp smooth aksjon som får frem godfølelsen :D ....... og det er Sam Drukman som har designet den, og han vet hva han driver med ;D

Terje!

Sam Druckman står bak Sweetgrassen, stemmer ikke det? Da vet han GODT hva han driver med ja..

Det stemmer på en prikk ;D ;D

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Denne er hakket roligere og dypere enn scott G-serien, og helt fantastisk !

Men vær obs på at den er meget dyp. Liker du den ikke vet jeg om en som er meget interessert  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Denne er hakket roligere og dypere enn scott G-serien, og helt fantastisk !

Men vær obs på at den er meget dyp. Liker du den ikke vet jeg om en som er meget interessert  :rolleyes:

Jeg står foran deg i køen ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Denne er hakket roligere og dypere enn scott G-serien, og helt fantastisk !

Men vær obs på at den er meget dyp. Liker du den ikke vet jeg om en som er meget interessert  :rolleyes:

Jeg står foran deg i køen ;);D

Jo men det  var jo deg jeg tenkte på Raymond !     :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Denne er hakket roligere og dypere enn scott G-serien, og helt fantastisk !

Men vær obs på at den er meget dyp. Liker du den ikke vet jeg om en som er meget interessert  :rolleyes:

Jeg står foran deg i køen ;);D

Jo men det  var jo deg jeg tenkte på Raymond !     :rolleyes:

Oh, men det var jo snilt av deg :D:-*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hva med snellevalg til stanga? Forslag tas imot med takk :)

Har ikke noe konkret forslag men pass på at snella ikke blir for lett, dype stenger liker litt tunge sneller :)

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal lukte litt på Hatch... :P

Det gjør du lurt i :) Er det noen som vet om disse selges her på berget, eller må vi hente de over dammen?

Bruker sjøl Tibor light i Moss Green på Cane'n... syns det funker veldig bra både i vekt og utseende ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg skal lukte litt på Hatch... :P

Det gjør du lurt i :) Er det noen som vet om disse selges her på berget, eller må vi hente de over dammen?

Midtgard fluefiske i Grefsenveien Oslo, nær Storo krysset, selger hatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg få gratulere med kanonstang,i øverste skiktet dette ! :)

Snelle,ei god ei med duse farger,hvordan ser Hatch ut ?

http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?action=dlattach;topic=16082.0;attach=69675;image

Hvis bildet kommer fram så ser du hvordan snelle jeg valgte til min,snelltyper allá Danielson original,Streamstix ol. blir litt for voldsomt på det smekre greiene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den stangen er veldig lett...den føles ihvertfall veldig lett, på grensen til det lovlig lette.

Ikke så "lett/vektløs" i toppen som BIIx #4 9', tillater litt større slinger i forhold til snellens/line+backing vekt.

Likevel bør man, i mine øyne/erfaringer, velge en snelle som ikke har for stor vekt...

Personlig liker jeg veldig godt Daniellson orginal nymph str på den stangen.

Ross Evolution er også en jeg liker på disse #4 stengene.

Videre har jeg og min Varius (EF) fått fin følelse på #5 og #6 Winston's. Gir meget god balanse heldigvis...fordi jeg naturligvis liker den snellen meget godt :)

Fikk aldri prøvd Varius (minste spole) på BIIt #4 9' jeg eide, mistenker at det også kunne blitt god match

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...