Gå til innhold

Fiskeglede.no - reinspikka svindel??


Tommy Jacobsen

Anbefalte innlegg

Hei,

to kolleger plasserte en ordre på Lawson stenger hos fiskeglede.no.

Det går 14 dager før de i det hele tatt hører noe, og da er svaret att stengene ikke lar seg skaffe.

De ber da naturligvis om å få pengene tilbake, og nå responderer de hverken på mail eller telefon.

Har andre her erfaringer med denne siden? Er dette bare ett enkelt uheldig tilfelle?

mvh,

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalt med kort eller? I så fall kan de henvende seg til kortselskapet. En gyllen regel, betal aldri på forhånd ved butikker du ikke kjenner. Lett å være etterpåklok men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaling

Dersom du forskuddsbetaler, står du svakere ved ikke-levering, svindel og konkurs. Ikke overfør penger direkte til selgers konto. Bruker du kredittkort eller debetkort på nett, kan du klage til banken din dersom selger ikke leverer. Dette gjelder ikke ved bruk av betalingsløsningen BankAxess

Hentet fra forbrukerportalen.no

http://forbrukerportalen.no/temaer/netthandel/1247053192.51/forskuddsbetaling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste nettbutikker reserverer beløpet ved kortbetaling. Dette beløpet blir trukket fra konto i det varen blir registrert som utsendt. Hvis varen ikke blir sendt ila. 2 uker (?) så blir pengene disponible på konto igjen.

Hvordan dette har vært på fiskeglede.no er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kortvarig fiskeglede med andre ord.... ;D

Aldri hørt om dette nettstedet.....noe nytt som raste sammen før varene i det heletatt ankom lager ( om det noengang har vært noe lager da :rolleyes: ::)

Har dere bet med VISA eller mastercard kan dette gå bra , meld fra til kortselskapet.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er snodig er at bobestyrer ikke har avluttet virksomheten. I saa fall kan det se ut om om de har besluttet aa drive virksomheten videre, og da maa de vel drive den som en butikk, med de regler som gjelder. Uansett er det bobestyrer/bostyret som naa har ansvaret etter det jeg kan skjoenne.

Det ser ut som et aerlig forsoek, men det gikk vel litt over styr  med innkjoepet der ser det ut til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som svarer på mobilen som er oppgitt under : om Oss......??

Lurer på om jeg ikke skal sende en e-mail og forespørre på å sette en ordre på en kostbar vare , å se hva jeg får til svar.... ;D

Kjedelig for den dette gjelder , håper det retter seg , kanskje det blir konkurs-salg på sørlandet ???

Er vel ikke liv laga å selge det meste innen sportsfiske i så store kvanta som skitt fiske , og fiskeglede har gjort sikkert , men somsagt ingen unnskyldning for at kunder ikke får sine varer.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til fiskeglede var vel drømmen om og selge til gode priser. For å få gode priser hos leverandør, må butikken kjøpe i større kvanta, og dermed må butikken selge mye også. Mangen som driter seg ut omtrent før butikken er oppe og går.

Det er nok mange som starter denne typen virksomhet på grunnlag av idealisme og troen på lettjente penger. Noe som oftest er en dårlig kombinasjon. Det som feller de fleste er mangel på kapital og manglende på egeninsats. Å starte ny virksomhet i dag krever mye kapital og hardt arbeid, spesielt om man ikke tilhører en eller annen kjede. Dette er min erfaring som mangeårig regnskapsfører på regnskapskontor.

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...