Gå til innhold

Hva har du i boksen din i år da?


Sigve

Anbefalte innlegg

Jepp, nemlig. Hva har du i boksen din i år da? What's hot and what's not. Hvilke kreasjoner bommet helt og hvilke overrasket deg. Hvem er på vei ut av sirkelen for godt?

Jeg har nettopp ryddet i en hel haug med fluer og har forsåvit ferdigstilt mygg og døgnfluer. Sitter med vårfluene nå.

Av mygg blir det disse 2. Ingen nyskapning. Er litt spent på denne "klekkersaken" (da jeg rett og slett husker navnet i farten) Har bundet opp noen eks. i forskjellige farger og størrelser.

[attachimg=1]

Ellers har jeg e griffin med rød påfuglherl og rødt hode. Trigger det mer mon tro??

[attachimg=2]

Myggboksene

[attachimg=3]

post-969-13949886147774_thumb.jpg

post-969-13949886148024_thumb.jpg

post-969-13949886148264_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fluer i mine bokser i år ;P

tull til side, så er jeg ferdig med mygg/små ufortynga boksen, og nesten ferdig emd vårflueboksen.

skal ta bilde av de når jeg orker ;D

døgnisboksen, streamer/våtflueboksen og tungenymfer/landinsekter/raresaker boksen ligger godt an også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den første flua Sigve: Joda, det er mye som kan være effektivt, men fiske med noen sånt?! Kunne ikke fall meg inn å  servere ørreten noe jeg ikke er stolt av.  ;)

Jeg fisker med mye fælt i enden av fortomspissen. Akkuratt denne hadde jeg ikke sett før å ble litt nyskjerrig. Det var jo en av konkurransefiskerne som anbefalte denne og da MÅ den prøves.

Bytheway. Hvorfor fjernet du din post?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet og gjorde klart 3 bokser til kommende sesong, forrige helg. Var skikkelig fornøyd med jobben. En medium boks til vår/høst i stillevann og 2 store bokser for sommerens klekkinger. Men så sender du (Sigve) plutselig 100 fluer i posten uten en lyd i forkant!!?? Lå pluselig i postkassen i dag. Vet ikke om jeg skal takke eller være sur på deg for å ha ødelagt forrige ukes intense jobb som sikkert tok 2 timer eller noe  :D

Ja..ja...Jeg får vel brette opp armene og rydde/plassere om i boksene igjen. Alle imitasjoner du sendte så jo såklart litt bedre ut enn de jeg allerede hadde i boksene, så da er det ikke annet å gjøre :rolleyes:  :D

Takk skal du ha da knuppen  :-*

Hehe...skal sies at på konvolutten hadde Sigve skrevet:  Stian "Lady" Gundersen osv.

"Lady" har en veldig uskyldig historie bak seg. Er redd det lokale postbudet ikke er informert om bakrunnen for nettop det kallenavnet. Ser ikke bort fra at det går skumle rykter om meg i bygda allerede  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ja det er JÆVLI bra flue og suveren på fisk som ikke vaker for den lokker opp så å si uansett

Fikk jo fisk på den før i tida.  Tenkte å ta den i bruk igjen fordi den kanskje er lettere å finne igjen i trærne.  Hadde ikke ørreten vært så selektiv i skogsvanna her nede så hadde jeg fiska kun med rosa reke.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redtag er en killer som ikke må glemmes.. ;) Har alltid et par av dem i boksen, sammen med royal wulff og et par coachman så skulle attraktorbiten være sikra.

Sånn ellers så består boksene mine av fluer jeg anser som imitasjoner. Om fisken synes det samma veit jeg ikke. Det spiller egentlig liten rolle, det viktigste er at den tar og at jeg trur jeg har lurt´n med en god imitasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...