Gå til innhold

Stolsekk - Härkila bearhunter?


Juvis

Anbefalte innlegg

Snøen ser ut til å slippe taket snart og jeg vurderer sterkt å kjøpe meg en ny stol. Skal som flere av dere tilbringe masse timer på rumpa med venting, venting på at ett eller annet skal skje, enten et tegn fra oven, eller kanskje bare en liten baetisklekking. Trenger derfor noe mer komfortabelt og vurderer härkila bearhunter. Er det noen som har den, eller har et annet knakende godt forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härkila har jeg bare gode erfaringer med. Som regel meget bra kvalitet på det som kommer derfra. Har ingen erfaring med nevnte sekk, men vil tro det ikke er noe bomkjøp.

Vil bare komme med en betraktning. Jeg er en stor stolsekkfan. Har brukt stolsekk til jakt/fiske siden jeg var barn. Veldig praktisk og hvis man kjøper en god en, er bæring aldri noe problem. Heller ikke støy fra stolen er da noe problen. Stolen veier stort sett ikke mere enn rammen på en sekk uansett.

Men ofte er stolen liten/ubehagelig, og man må sitte "feil vei" på dem pga. at ræva er for brei (hvis ikke gnager hoftebeina på rammen til stolen). Kom over en stor sekk på Gero i fjor. Husker ikke merke og fant den ikke på hjemmesiden. Utrolig praktisk sekk. Meget god plass i sekken, bra bæresystem med polstring, netting/god lufting til ryggen osv. Og ikke minst, stolen var stooor. Man satt høyt og kunne sitte på tvers. Noe som er mye mere behagelig enn å sitte skrevs over med ramme foran/bak.

Den gir oppmerksomhet for de som er ute etter det. For sjelden har folk sett såpass stor stolsekk. Men jeg er forelsket og kameratene mine er misunnelig der de sitter med såre rumper med knea oppunder øra  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härkila har jeg bare gode erfaringer med. Som regel meget bra kvalitet på det som kommer derfra. Har ingen erfaring med nevnte sekk, men vil tro det ikke er noe bomkjøp.

Vil bare komme med en betraktning. Jeg er en stor stolsekkfan. Har brukt stolsekk til jakt/fiske siden jeg var barn. Veldig praktisk og hvis man kjøper en god en, er bæring aldri noe problem. Heller ikke støy fra stolen er da noe problen. Stolen veier stort sett ikke mere enn rammen på en sekk uansett.

Men ofte er stolen liten/ubehagelig, og man må sitte "feil vei" på dem pga. at ræva er for brei (hvis ikke gnager hoftebeina på rammen til stolen). Kom over en stor sekk på Gero i fjor. Husker ikke merke og fant den ikke på hjemmesiden. Utrolig praktisk sekk. Meget god plass i sekken, bra bæresystem med polstring, netting/god lufting til ryggen osv. Og ikke minst, stolen var stooor. Man satt høyt og kunne sitte på tvers. Noe som er mye mere behagelig enn å sitte skrevs over med ramme foran/bak.

Den gir oppmerksomhet for de som er ute etter det. For sjelden har folk sett såpass stor stolsekk. Men jeg er forelsket og kameratene mine er misunnelig der de sitter med såre rumper med knea oppunder øra  ;D

Ta en kikk på den å se hva den heter da Stian :)

Stolsekker er gjennomgående for små.

Rolf JF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Härkila har jeg bare gode erfaringer med. Som regel meget bra kvalitet på det som kommer derfra. Har ingen erfaring med nevnte sekk, men vil tro det ikke er noe bomkjøp.

Vil bare komme med en betraktning. Jeg er en stor stolsekkfan. Har brukt stolsekk til jakt/fiske siden jeg var barn. Veldig praktisk og hvis man kjøper en god en, er bæring aldri noe problem. Heller ikke støy fra stolen er da noe problen. Stolen veier stort sett ikke mere enn rammen på en sekk uansett.

Men ofte er stolen liten/ubehagelig, og man må sitte "feil vei" på dem pga. at ræva er for brei (hvis ikke gnager hoftebeina på rammen til stolen). Kom over en stor sekk på Gero i fjor. Husker ikke merke og fant den ikke på hjemmesiden. Utrolig praktisk sekk. Meget god plass i sekken, bra bæresystem med polstring, netting/god lufting til ryggen osv. Og ikke minst, stolen var stooor. Man satt høyt og kunne sitte på tvers. Noe som er mye mere behagelig enn å sitte skrevs over med ramme foran/bak.

Den gir oppmerksomhet for de som er ute etter det. For sjelden har folk sett såpass stor stolsekk. Men jeg er forelsket og kameratene mine er misunnelig der de sitter med såre rumper med knea oppunder øra  ;D

Ok, spennende hvis du hadde hatt et navn vi kunne søkt litt på. Er det slik at Gero har den inne nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Gero idag og handla stolsekk ( Ron Thomsen ), pga. kompisen overtok den samme. Stolen er mye høyere og bedere og sitte på ogsåer den stor i rommet ca 40-50 l. Har hatt den forrige i 3 år  og er super fornøyd, pris veil. ca 800 Gero pris kr. 599, løp og kjøp  :)

Antageligvis samme som min Brama Brama (var det deg jeg pratet med på Toten forresten?)

Fant ikke min på noen norske nettsider, men på en tysk http://www.adh-fishing.de/zubehoer/taschen/rucksackstuhl-backpackchair.html

Stoffet er ikke sånn typisk knase/bråke-stoff. Har ett tynt lag loden eller noe....

Og så har den ett orange bånd man kan slippe ned bak sekken. Er nok ment for jakt. Men kan sikkert være fint når man går langs rena eller hemsils bredder. Fort gjort å havne i en baksleng om man ikke er godt synlig  ;D

EDIT: Tok noen mål av den. Sittehøyden er hele 60cm. Bredde på sete 47cm og høyde på sekken med sete sammenslått 75cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Normark sekk hos Gero i høst , brukt den litt , ikke mest anatomisk riktig å bære på ryggen , men fikser fint små turer.....rem til å holde stolramma samlet under bruk , flodes ut med ett enkelt borelås-feste som fjernes-.

Har tilgode å finne en stolsekk som er meget god å bære på ryggen , hittil klarer meg meg godt med Normarken fra Gero.

for lengere turer blir sekken for liten uansett , da bruker jeg Bergans.

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos Gero idag og handla stolsekk ( Ron Thomsen ), pga. kompisen overtok den samme. Stolen er mye høyere og bedere og sitte på ogsåer den stor i rommet ca 40-50 l. Har hatt den forrige i 3 år  og er super fornøyd, pris veil. ca 800 Gero pris kr. 599, løp og kjøp  :)

Fant ikke min på noen norske nettsider, men på en tysk http://www.adh-fishing.de/zubehoer/taschen/rucksackstuhl-backpackchair.html

EDIT: Tok noen mål av den. Sittehøyden er hele 60cm. Bredde på sete 47cm og høyde på sekken med sete sammenslått 75cm

Skjønner ikke helt her nå... er ikke helt like de sekkene her, Ron Thompson eller Normark og eller den linken til den tyske siden. Den ser jo mye bedre ut i mine øyne og sittehøyden er veldig aktuell, den på den tyske siden altså. Men den er ikke lik den jeg ser hos Gero?  Hva er hva her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken min er den på tysk link. De har den på Gero, men ikke på hjemmesiden. Men er sikkert å få kjøpt over telefon hvis du bor langt unna.

Det er Saatvedt som begynte å blande inn Normark (det er vel kun Nordmark som ligger på Gero`s hjemmeside) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sekken min er den på tysk link. De har den på Gero, men ikke på hjemmesiden. Men er sikkert å få kjøpt over telefon hvis du bor langt unna.

Det er Saatvedt som begynte å blande inn Normark (det er vel kun Nordmark som ligger på Gero`s hjemmeside) :D

Da ringer jeg Gero, fin sekk det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.villmarksbutikken.net/produkter/friluft/ryggsekker/stolsekker_+_jaktsekker/ovrige_merker/Woodline+stolsekk+50L.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwlLW5K.ips

Som stolsekkfan(les det som du vil  ;D ) har jeg snoket litt rundt,for jeg er sikker på at jeg har sett en stor norsk sekk på div. Villmarksmesser,uten at jeg har fått med meg navnet.Eneste jeg vet,er at den er lagd i lydløst,og at den er 50 l. og stor og fin.

Fant denne over her,dyr,men burde dekke det meste. :)

Ellers er det et utall der ute,og mange uten opplysninger om størrelse.Når jeg skal kjøpe sekk,enten tursekk eller stolsekk,skal jeg vite hvor stor den er ! Når ble det uvesentlig ?  ???  Sukk ! :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villmarksmesse igjen rett rundt svingen , så sekker kommer det nok til å være å få kjøpt der , eller kanskje det beste stedet å sammenlikne slikt på.

Både Hamar iog Lillestrøm avoldes dette i år.

Lillestrøm er vel 7 til 10 april

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

http://www.villmarksbutikken.net/produkter/friluft/ryggsekker/stolsekker_+_jaktsekker/ovrige_merker/Woodline+stolsekk+50L.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwlLW5K.ips

Som stolsekkfan(les det som du vil  ;D ) har jeg snoket litt rundt,for jeg er sikker på at jeg har sett en stor norsk sekk på div. Villmarksmesser,uten at jeg har fått med meg navnet.Eneste jeg vet,er at den er lagd i lydløst,og at den er 50 l. og stor og fin.

Fant denne over her,dyr,men burde dekke det meste. :)

Ellers er det et utall der ute,og mange uten opplysninger om størrelse.Når jeg skal kjøpe sekk,enten tursekk eller stolsekk,skal jeg vite hvor stor den er ! Når ble det uvesentlig ?  ???   Sukk ! :-\

Den så veldig bra ut, men tror kanskje sittestillinge blir for høy for elgjakta. 

Jeg liker godt løsningene på sekken til Magasinet, bare så synd at sekken revna på flere steder når jeg bar litt ved ut på elgpost.  :-[

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=315&prodid=6269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.villmarksbutikken.net/produkter/friluft/ryggsekker/stolsekker_+_jaktsekker/ovrige_merker/Woodline+stolsekk+50L.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwlLW5K.ips

Som stolsekkfan(les det som du vil  ;D ) har jeg snoket litt rundt,for jeg er sikker på at jeg har sett en stor norsk sekk på div. Villmarksmesser,uten at jeg har fått med meg navnet.Eneste jeg vet,er at den er lagd i lydløst,og at den er 50 l. og stor og fin.

Fant denne over her,dyr,men burde dekke det meste. :)

Ellers er det et utall der ute,og mange uten opplysninger om størrelse.Når jeg skal kjøpe sekk,enten tursekk eller stolsekk,skal jeg vite hvor stor den er ! Når ble det uvesentlig ?  ???   Sukk ! :-\

Den så veldig bra ut, men tror kanskje sittestillinge blir for høy for elgjakta. 

Jeg liker godt løsningene på sekken til Magasinet, bare så synd at sekken revna på flere steder når jeg bar litt ved ut på elgpost.  :-[

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=315&prodid=6269

Den har jeg hatt, den sprakk i ramma med ett brak etter  et par år bsre. Har liggende alle "bløtdelene" ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.villmarksbutikken.net/produkter/friluft/ryggsekker/stolsekker_+_jaktsekker/ovrige_merker/Woodline+stolsekk+50L.d2Y-18UlNO38pBp7q5B8Nxh0xE2N13PYpwlLW5K.ips

Som stolsekkfan(les det som du vil  ;D ) har jeg snoket litt rundt,for jeg er sikker på at jeg har sett en stor norsk sekk på div. Villmarksmesser,uten at jeg har fått med meg navnet.Eneste jeg vet,er at den er lagd i lydløst,og at den er 50 l. og stor og fin.

Fant denne over her,dyr,men burde dekke det meste. :)

Ellers er det et utall der ute,og mange uten opplysninger om størrelse.Når jeg skal kjøpe sekk,enten tursekk eller stolsekk,skal jeg vite hvor stor den er ! Når ble det uvesentlig ?  ???   Sukk ! :-\

Den så veldig bra ut, men tror kanskje sittestillinge blir for høy for elgjakta. 

Jeg liker godt løsningene på sekken til Magasinet, bare så synd at sekken revna på flere steder når jeg bar litt ved ut på elgpost.  :-[

http://www.magasinet.no/display.aspx?menuid=315&prodid=6269

Den har jeg hatt, den sprakk i ramma med ett brak etter  et par år bsre. Har liggende alle "bløtdelene" ;D

Jeg har en komplett ramme.  Da kan vi jo dra på tur sammen og klare oss med en sekk.  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne her på Hamar http://www.mamut.net/controls/shop/shops/12/5/productdet.asp?gid=7&subgid=0&wwwalias=jaktmark&pid=12 og har kjøpt en sammen med Thermossen som passer i sidelomma.

;D

Det er minstekravet til en god stolsekk:At det går en literstermos i sidelomma! ;)

og nå har jeg realesert at termossen er bare 0,75 liter .... hmm

Retki Ståltermos Pro, 0,75l (svart)

- passer til Retki®- ryggsekkenes varme isolerende lomme.

- rustfritt stål av høy kvalitet

- holder 98 grader varm drikke til 80 c varmt etter seks timer, 65 c varmt etter tolv timer.

- volum 0,75 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...