Gå til innhold

Vadepakke


Thomas 94

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har funnet ut at jeg har lyst til å innvestere i en vader, men det er ikke akkurat få vadere på markedte i dag...

Hva er best neopren eller den andre typen?

Hvilken sko burde jeg ha?

Er det noen som vet om noen gode vade pakker?

Max pris for selve vaderen 2000 kr. aller helst mindere

Skal for det meste fiske i saltvann hele året.

Mvh. Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på og det kun for å være vrang!!! :P :P :P simms er det merke som har hatt mest retur av vade bukser de siste ti år. men kinetic solgte jeg ca 180 par av for tre år siden og fikk igjen 1 par..... og freestone buksa har vel svært lite med simms og gjøre.... knapt pustende membran og ikke gore tex som de dyre modellene.... vil som sagt provosere litt ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal det vel sies at jeg ikke får meg selv til å kjøpe kinetic, ville skape litt blest ;D men skal vade pakka brukes til salt fiske ville jeg nok godt for en pakke med jakke, bukse og sko. er ikke alt for ofte en kaster jakka ved fiske i salt vann. fin og ha på fjellet også for den del. som sagt får man en knall pakke på skittfiske med sko,bukse og jakke til 1999,- (cc3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jakka bør ikke være lokkemat for å ende opp med ei bukse som antakeligvis er dårligere på alle plan enn Simms.....

da ville jeg heller droppa jakka , spart ett par måneder og brukt ei annen jakke , får så å kjøpe en freestone-jakke , jeg har denne og den er meget bra , enkelheten selv , men jeg bruker alltid vest utenpå , så lommer og dilldall trives jeg hverken med på jakker eller bukser.

Simms freestone pakka 2010 modellen her jeg også(vibram), det er noe å tenke på mht sålevalget , om det lar seg gjøre å velge....

grovt sett bør du vurdere Vibram dersom du fisker kun i sjøen , de kan du skru inn pigger i , og de blir sklisikre hele året , JA det finnes pigger til filtsåler og , men de sitter dårligere over tid.

Pigger koster fra 200 til 400 ettersom hvem sett du velger ( original simms.)

Du TRENGER pigger vår og høst for å vade trygt.....Kan kinetic skoene pigges med godt resultat.....? her er såletykkelse viktig , dersom det ikke finnes originale kinetic-pigger....noe jeg tviler sterkt på at det gjør..... :rolleyes: ::)Bør kanskje sjekkes......

Til sist , Freestone holder seg desidert best i pris , den lar seg reparere om uhellet er ute , enten om det er garanti eller selvforskylt , sannsynligvis er Kinetic en kastevare om den pungteres( dersom egenlapping ikke utføres med heldig resultat.

Her må jeg bare anbefale freestone settet...... Om det kun finnes filtsko så finnes det pigger til disse og , sitter ikke like godt over langen , men de kan skrues ut , og inn i nye hull , bare å følge med litt på de så de ikke faller ut......( det går da en god stund)

Uaktuellt for deg kanskje , men nevner at GUIDE filtsko kommer ferdig pigget som standard vare , i tillegg til både alt. med vibram og ren filt.....koster 1700kr.....lettere enn vibramskoen ( 120 gram pr støvel....) Veiet begge mine , filt Guide opp mot Freestone Vibram/ m pigger riktignok.

Mvh Espen Saatvedt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på og det kun for å være vrang!!! :P :P :P simms er det merke som har hatt mest retur av vade bukser de siste ti år. men kinetic solgte jeg ca 180 par av for tre år siden og fikk igjen 1 par..... og freestone buksa har vel svært lite med simms og gjøre.... knapt pustende membran og ikke gore tex som de dyre modellene.... vil som sagt provosere litt ;D ;D ;D

Kan det tenkes at Simms brukerne du solgte til , bruker sakene vesentlig mer enn de som kjøpte Kinetic også kanskje ? og så prisen , kineticen var vel billigere......der går nok også desverre lista for å reklamere , spesiellt om det er vært hard bruk , litt lettere å avskrive en vare som koster mindre er det også-

Så er det passformen , som garantert er bedre både i sokker og ellers hos simms.....

Jeg har 2 simmsbukser og en Patagonia , alle meget bra  , en av de er freestone , aldri hatt lekkasje på mine vadere fra Simms , men jeg kan ha vært heldig .

Kinetic en puster nok ikke bedre enn Simms en , ikke g tex men det tilsier ikke prisen heller.....

Hvilket firma representerer du ?

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger meg på og det kun for å være vrang!!! :P :P :P simms er det merke som har hatt mest retur av vade bukser de siste ti år. men kinetic solgte jeg ca 180 par av for tre år siden og fikk igjen 1 par..... og freestone buksa har vel svært lite med simms og gjøre.... knapt pustende membran og ikke gore tex som de dyre modellene.... vil som sagt provosere litt ;D ;D ;D

Kan det tenkes at Simms brukerne du solgte til , bruker sakene vesentlig mer enn de som kjøpte Kinetic også kanskje ? og så prisen , kineticen var vel billigere......der går nok også desverre lista for å reklamere , spesiellt om det er vært hard bruk , litt lettere å avskrive en vare som koster mindre er det også-

Så er det passformen , som garantert er bedre både i sokker og ellers hos simms.....

Jeg har 2 simmsbukser og en Patagonia , alle meget bra  , en av de er freestone , aldri hatt lekkasje på mine vadere fra Simms , men jeg kan ha vært heldig .

Kinetic en puster nok ikke bedre enn Simms en , ikke g tex men det tilsier ikke prisen heller.....

Hvilket firma representerer du ?

Mvh Espen

om du leser innleget mitt så er det kun for å skape litt røre mot dere som konsekvent sier simms straks det er snakk om vade utstyr, noe jeg fint klarte (skal sies jeg var virkelig i det rette hjørnet ;D) men sant det du sier med henhold til pris og forventnig til produktet! nå er det heller ikke jeg som nevnte kinetic først men syntes igrunn alle skal få snakke fritt her uansett om de velger hippster i plast fra europris eller g4 bukse, g 4 jakke og nautilus snelle montert på en GL  ;D ;D ;D er ikke utstyret som skaper en dyktig fisker men piloten bak det hele :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men vi kan vel klare å hoste opp noen gode svar til han som skal investere i ei vade pakke uten å diskutere i hjel tråden? mitt tips er bruk nettet godt, her kan du finne mange gode tilbud! sleng ut en link og folk kan gi feedback før du handler noe (kan fort bli dyrt om du kjøper katta i sekken og må sende inn, vente på rep el ny bukse i høy sesong osv....) lykke til, finner nok noen gode tilbud!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det blitt aktivitet nå :)

Hvordan er det med sko str.

Jeg bruker 41-42 til vanelig, men hva burde jeg velge i vadesko?

mvh. Thomas

det som er viktig er at du har god plass til tykke rag sokker og fremdeles muligheten til god bevegelse for tær, det blir ekstremt kaldt om skoen sitter akkurat da vannet trykker rundt foten din. bruker 42 til vanlig ville jeg fort godt for 44 :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du kan prøve denne linken: http://www.prima-villmark.no/. Har selv en slik som jeg har brukt i 4 år uten problemer. Som du ser, så er de nå på tilbud til under halv pris. Nå kjører de slike kampanjer ganske så ofte, så man kan jo spørre seg hva som er riktig pris.

Jens

Husk glass og ramme til kvitteringen om du skulle få brukt for den ved en senere anledning.....

;D

E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...