Gå til innhold

Winston B3X finally in tha house:-):-)


Anbefalte innlegg

Jupp..da var dagen der.

Feiret noenlunde svær dag forrige uke, og idag kom pakken til meg, levert av lokal pusher.

Innhold;

Winston BIIIx #4 9'

Winston BIIIx #5 9'

Winston BIIIx #6 9'6

og "billigstangen" uten boron i seg; GVX #5 9'

Er det rart jeg fikk høy puls igjen..satt å så skistafett...gutta leverte, var i ferd med å ta tet, så ringte Kjetil hos Aktiv å sa; "Nå Stig...nå kan du stikke innom butikken når tid...."

Merket at jeg raskt svarte; Har tid nå¨jeg....er der hvert øyeblikk.

Klarte ikke la være prøve et par av dem med en eneste gang utpå plenen.

BIIIx #4 9' er en slik forbedring jeg håpet på, noe avstivet....men langt fra stiv, bare mer kontrollerbar ift BIIx #4 9' jeg eide tidligere.

Trenger jeg legge til at den kastet mer enn ok??? :)

Den er toppaksjon, ligger seg midt imellom EikreFly Fluvius M og Sweetgrass #4 9' jeg fikk i høst.

Og den litt mer "masse i toppen"/stivere gjør at man føler mye gjennom topp av stangen.

Tenker det skal bli kjekt å fiske med den også:-)

#5 9' overrasket meg først, da jeg vippet på den. Den virket ikke så avstivet som jeg først hadde tenkt meg til at den skulle være...men så kastet jeg, ho-ho....artig at en såpass mjuk og dyp stang med toppaksjon kan fremskaffe så enormt bra med feel.

Dette var igjen en fortreffelig opplevelse...gjennomgående mykere enn Fluvius M synest jeg...med enormt futt i, tydelig at Boron materialer får frem gode saker i spinkle og lettet stenger.

Skal komme med mer etterhvert...selvsagt.

En kastesekvens også tipper jeg...

Og tubene da...lekkert :-*

post-1338-13949886568149_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Kjell...spesielt kjekt dette her.

Ihvertfall siden de samme stengene i BIIx serien var de jeg var minst fornøyd med "allroundmessig", men de har sine forcer de også selvsagt.

Føler likevel at nå er jeg dekket opp på flere fronter i en og samme stang. Det er gøy i seg selv selvsagt :)

Lars; du har helt rett, det er rene og skjære idiotien jeg holder på med, men disse ble bestilt i slutten av september...og da hadde jeg allerede Fluvius bestilling inne...

Har noen meget flotte stenger i disse klassene nå ja...

Og vet du hva; når blir problemet; skal jeg ta med Fluvius M på tur i #4...og kanskje en Winston i #5 ned i samme tube (den grafitt saken selvsagt :))

Eller kanskje omvendt?

Sant å si er Fluvius M stengene "jevnere/enklere" i aksjonen synest jeg...de kaster og ikke misnt fisker med lang fortom og flere fluer på en fortreffelig måte, følsomme er de også, det merket jeg forleden på første buzzertur.

Gjenstår å se om BIIIx stengene er like flotte i slike situasjoner.

Uansett, dette var en høydarerer i trist vintervær...men nå kommer nok våren raskt skal du se :)

Følg med i "for salg" rubrikken, jeg sa før jeg aldri kom til å selge unna Winston stenger...vel, det blir nok lagt ut noen nå..ikke at de er dårlige, men skal jeg rekke å fiske med alle samtidig har jeg minst seks armer og kasteben for lite :(

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjedelig info for de fleste, men de som ønsker kan jo trykke disse ord til sitt bryst :)

B3X #6 9'6 har blitt kastet med, til og med med #5 Highwaterline.

Har fra før fisket med B2X #6 9'6 som min "båtfiskestang/landfiske" i konkurranser.

Fordi den stangen har vært det beste alternativ når jeg har søkt "passe krutt og samtidig ikke for stiv" når jeg har fisket med opp til tre fluer og lang fortom. Samtidig har lengden på stangen passet meg godt til å få frem momentum i "løftet" mot slutten av inntrekk.

Lengden på stang er også et førstevalg når man sitter i båt og stikker stangtupp over ripa på båten og ned mot/i vannskorpen.

B2X er dypere, litt løsere i toppen enn sin nye arvtager B3X. (BIIMX er for meg uburkelig til ørretfiske, for hard til dette fisket, men ypperlig til sjøørretfiske og dunking med klumpliner)

BX3 kaster rene bukter, veldig fin balanse mellom det dype og følsomme, samt veldig flott "recovery"/demping i bak og fremkast.

Den lille mer stivhet i stangen vil også hjelpe meg i å kroke fisk bedre på lengre avstander, samt den litt stivere toppen vil overføre energi bedre til korken, hvor jeg skal kjenne hvert lille "nupp-nupp"/"Bzzzz" på fluene under fisket eksempelvis med buzzere/små nymfer.

Ingen tvil om at jeg kommer til å bruke denne mer, ikke bare i konkurranser, den fremstår lett og velbalansert.

Den føles som om den kunne hatt klassifisering #5/6.

Fremdeles den herlige toppaksjonen som glir umerkelig over i kontakt med resten av stangen som heldigvis ikke er stiv.

Bestilte den med saltvanns snellefeste fordi jeg også ønsker bruke den på kysten i dann og vann.

Det eneste jeg angrer på nå er at jeg ikke bestilte B3X #6 9' med full wells og samme snellefeste...følger den oppjustering som de øvrige jeg har kjent nå, så er den en mer passende stang for meg enn den #6 9' jeg bruker i saltvann nå (BIIMX #6 9')

Ja, det er spennende dette Winston har fått til, virkelig spennende :)

Ikke for slagstallene til bedriften først og fremst, men for mitt fiske...så ego har jeg lov å være :)

Stig

post-1338-13949886584063_thumb.jpg

post-1338-13949886584455_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla Stig

Morro og se at du koser deg med nyervervelsene. Lurte litt på å bytte ut 9 fot klasse 5 LT som jeg har stående i skapet. har du fått testa den nye serien i 9 fot 5 noe særlig? kan du i tilfelle si noen flere ord om den stanga? ser du har beskrevet den litt i tidligere innlegg, så det virker som en stang jeg kan like.

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej Stig.

Som du ved, følger jeg al din info om disse stænger med stor interesse.

Ser du muligheder i #6 .. 9½ fods til fiskeri fra kysten (saltvand) som en sekser?

Og hvordan tror du, at både 9 fods og 9½ fods B3x vil være i sammenligning med Helios tip flex 9 fods #6, som jeg bruger til kysten nu ?

Vil den ligge sig mellem Helios og B2mx (sidste synes jeg stadig mangler lidt følelse/good feel/fornemmelse,- altså kun for mig, selvfølgelig 8))

Mange hilsner

Torben, DK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gisle;

Jeg er overrasket over at en slik aksjon som jeg finner i BX3, (altså nesten like myk som B2X, men langt ifra så "spinkel/vimse" topp som den har) kan kaste med så jevne og enkle slag.

Jeg tror helt bestemt at du kan like denne Gisle, de fleste ser ut til å ha gjort det, i motsetning til hva folk flest syntes om B2X (mange synest den var for "veik", og der var det den løse toppen som ødela for folks følelse med resten av stangen)

Gjorde et lite videoopptak på første kastet med B3X forleden, litt fjasing mot slutten av videoklipp, så jeg tenkte la være legge det ut, men her er det, du kan tydelig se hvordan stangen fremstår som "ikke stiv i det hele tatt, og samtidig loffer avgårde betydelig linelengde, forholdsvis enkelt" :)

Grunnet den litt mer avstivede tuppen av stang, så vil jeg anta sterkt at dette er mye bedre vannkast stang enn sin forgjenger.

Etter et glass vin og god mat i gårkveld, gikk jeg ut på plenen for å ta meg en "røyk" (som jeg sa inne, skulle egentlig b are ut å kaste med B#X #5 og 4Cast linen...slår meg hvor gode stenger jeg etterhvert har begynt å ha i bua..

Torben;

Jeg tror "drømmestangen" vår til kystbruk, etter referansene våre å dømme er ; B3X #6 9' med full wells og saltvanns snellefeste.

#6 9'6 er nydelig, men til ruskevær og vind er det ok med å begrense lengden til 9'...særlig når vi vet hvor fantastisk flott B2X #6 9' er...

Skulle ønske jeg var rik, da hadde jeg bestilt den idga...pronto!!!!

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende Stig.Takk for tilbakemeldingen. Har teste BIIx i klasse 4 og likte den godt. Liker ikke veldig stive stenger, så håper at dette kan en gostang for meg. Nfisk har jo til min store fortvilelse sluttet med Winston. Så jeg må stole på deg som stangtester før jeg shopper ;D

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva????

Dette er jo bare trist.

Ja, ja, Jeg får opprette "Vivelid bua" da, så selger jeg direkte på bestilling. :)

Til konkurransedyktig pris selvsagt, som til nå i Norge.

Altså ikke noe å "tjene penger på", mer "livskvalitethjelp" :)

Aktiv A/S har for mye å gjøre på kajakk biten, og siden det var meg som fikk dem til å ta inn Winston noen år tilbake, så er det vel naturlig om jeg fremdelesopprettholder kontakten med gutta hos Winston (har jo hatt direkte kontakt med dem selv selvsagt, stoler jo ikke fullt ut på en gammel fiskekompis som driver butikk og er mer opptatt av kajakk enn grønne stenger)

Vel, vel....de selger nok stenger til norske kunder okke som, enten de er til salgs i landet eller ei.

Men hadde jo vært hyggelig å hatt et sted man kunne forsøke dem før kjøp.

Håper Nordisk fortsetter...vi trenger dette merket i Norge, ihvertfall nå som de endelig har laget en stangserie spesielt interesserte og "hvermansen" kommer til å legge for elsk.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fundert litt på å kjøpe en 9,6 fot sekser b3x til saltvanns ørret. Med tanke på finfiske med småreker og tanglopper etc. Lurer litt på hvordan stangen takler synkesnører og løfte disse opp av vannet? og hvordan tror du det vil gå hvis jeg setter på et syver snøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordisk vurderer å slutte å selge Winston, da de ikke selger godt nok.. Ingenting var bestemt ifølge Runar, men det blir nok til at Winston er ute av Nordisk ganske så snart...

Fikk den samme beskjeden i februar da jeg kjøpte min første Winston, en BIIt 9 fot 4.

Det tredje merke de ev. vil satste på, slik jeg oppfattet praten med Svein og Runar, blir Guideline.

SAGE og Redington er hovedmerkene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nfisk hadde jo Winston for en 4 ukers tid siden... og det var heller ikke noe sluttsalg på dem.. og som Lars sier.. hvem er det da som fører Winston i Norge?

Tror ikke vi kan håpe på sluttsalg, de stengene de har inne får de solgt. Ref. undertegnede som hadde tenkt seg en BIIt 5er. Siden de ikke hadde den inne og ikke kom til å ta de inn(Winston), gikk jeg fornøyd etter 1 time hos Nordisk med en BIIt 4er. :rolleyes:

Dette var for 1 mnd. siden. I dag går jeg inn på kjøp. Utifra oversikt har de 5er inne og den havner i handlekurven.

Er nfisk så utrolig trege til å oppdatere eller har de den inne og ville heller selge en 4er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også fundert litt på å kjøpe en 9,6 fot sekser b3x til saltvanns ørret. Med tanke på finfiske med småreker og tanglopper etc. Lurer litt på hvordan stangen takler synkesnører og løfte disse opp av vannet? og hvordan tror du det vil gå hvis jeg setter på et syver snøre?

Hei Svein Roar.

Stangen er meget gøyal med flere liner, synkeliner i #6 går meget flott.

Deilig stang til slikt fiske, garanter.

Ikke sett på #7 liner, holder seg til #6 og tunge femmerliner denne stangen.

De fleste Winston har jeg erfart er nesten litt "overklassifisert", det var derfor jeg nevnte den skulle hatt "#5/6" på seg, men selvsagt er det en sekser som er preferanser.

Se på denne snutten, her kaster jeg 30 meter med tung femmer flyt, holder 20 meter i luften før skuddet ut i horisonten.

Stangen er god, den vil jeg ha sjøørret på snarest...hvis ikke blir jeg sur :)

Selv har jeg ufattelig lyst på en B#X #6 9' med samme snellefeste og håndtak...blir nok en mail til Aktiv /Winston ikveld :)

Ang. nfisk og Winston; håper de forstetter.

Det er nettopp slike butikker som skal forhandle dette eventyrlig flotte merket.

Men de kunne sikkert solgt mer Winston i Norge om de var å finne på hvert "sykkelsenter" rundt forbi, men tror ikke Winston Rod Company trenger slik satsin.

Håper i grunnen jeg selv slipper innta "salgsrolle", det burde igjen bety at jeg ikke lengre kan snakke høyt på en skalig og objektiv måte :)

Ville være dumt i seg selv.

Fluefiskesiden blir fattigere av slik løsning :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for info. Veldig nyttig å få sånn info siden jeg ikke har så mange muligheter til å få testa så mye sjøl. Lukter ny stang i løpet av våren,blir ihvertfall en stang med di klassefikasjonene. Så får vi se om det er mulig å få tak i winston her i Norge.

Hilsen Svein Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Merkelig hvordan Winston kommer og går i Norge.

Langt mindre fete merker går som hakka møkk.  Winston har ikke vært spesielt dyrt på Nordisk heller....

Tragedie...  Feelen i Winstonstengene tror jeg ikke du finner så lett... Det er noe helt spesielt... fløyelsaktig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp..da var dagen der.

Feiret noenlunde svær dag forrige uke, og idag kom pakken til meg, levert av lokal pusher.

Innhold;

Winston BIIIx #4 9'

Winston BIIIx #5 9'

Winston BIIIx #6 9'6

og "billigstangen" uten boron i seg; GVX #5 9'

Er det rart jeg fikk høy puls igjen..satt å så skistafett...gutta leverte, var i ferd med å ta tet, så ringte Kjetil hos Aktiv å sa; "Nå Stig...nå kan du stikke innom butikken når tid...."

Merket at jeg raskt svarte; Har tid nå¨jeg....er der hvert øyeblikk.

Klarte ikke la være prøve et par av dem med en eneste gang utpå plenen.

BIIIx #4 9' er en slik forbedring jeg håpet på, noe avstivet....men langt fra stiv, bare mer kontrollerbar ift BIIx #4 9' jeg eide tidligere.

Trenger jeg legge til at den kastet mer enn ok??? :)

Den er toppaksjon, ligger seg midt imellom EikreFly Fluvius M og Sweetgrass #4 9' jeg fikk i høst.

Og den litt mer "masse i toppen"/stivere gjør at man føler mye gjennom topp av stangen.

Tenker det skal bli kjekt å fiske med den også:-)

#5 9' overrasket meg først, da jeg vippet på den. Den virket ikke så avstivet som jeg først hadde tenkt meg til at den skulle være...men så kastet jeg, ho-ho....artig at en såpass mjuk og dyp stang med toppaksjon kan fremskaffe så enormt bra med feel.

Dette var igjen en fortreffelig opplevelse...gjennomgående mykere enn Fluvius M synest jeg...med enormt futt i, tydelig at Boron materialer får frem gode saker i spinkle og lettet stenger.

Skal komme med mer etterhvert...selvsagt.

En kastesekvens også tipper jeg...

Og tubene da...lekkert :-*

Hei Stig.

Godt å høre at du liker b3x stengene....

Me er 2 stk fra den harde kjærna i øvre Telemark,som elskar b3x #4 9`og #5 9`

Me he nå kasta med stengane sia november å har ikkje masse vondt å sei ang dei..

Ein har vel blitt bitt av winston`s kaste glede te dei grader,å når Bjørn olav tok med b2t stengane...

så må ein vel inndrømme  at det blei ei orgasmisk kasteopplevelse...

Så det ente med ei bestilling på noen fantastiske stenger ..

b3x #4 8,6`

b3x #5 8,6`

b3x #6 9`

b3x #6 9,6`

b2t #4 7,6`

b2t #4 8,6`

b2t #5 8,6`

b2t #5 9`

*2  ;)

så nå føler me at grunn oppsettet er klart..

Takker for hyggelegt nymfe(hælvete) kurs i hagadrag(bø elva)

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig, du må slutte med å skrive slike euforiske innlegg. Se hva det gjør med folk! De ender opp med Winston psykoser som så og si er uhelbredelig. Det er helt forferdelig å være vitne til disse stakkarne  som henger rundt på iskalde fuktige kunstgressbaner om vinteren med halvtomme lommebøker.

Men, de er til glede for omgivelsene sine da, det skal de ha  ;D ;D ;D

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ente med ei bestilling på noen fantastiske stenger ..

b3x #4 8,6`

b3x #5 8,6`

b3x #6 9`

b3x #6 9,6`

b2t #4 7,6`

b2t #4 8,6`

b2t #5 8,6`

b2t #5 9`

*2   ;)

Mvh Anders

He-he, det er gutta boys som vet å prioritere  :D

Ser frem til å prøve noen av disse  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders da :-* :-* :-*

Som Bjorni skriver ukorrekt "halvtomme lommebøker"...gøy at lokalbanken deres der borte ikke bare tilbyr "huslån"...men "fiskestangslån" med særdeles gunstig rente dersom dere velger fra ypperste leverandør :) :)

Et par av sakene dere har i bestilling er fenomenale, BIIt #5 9' og #4 8'6 er deilige stenger, virkelig.

At dere også skal ha hender på BIIIX #6 9' og #6 9'6 skjønner jeg jo også selvsagt.

Men siden dere har lært dere kunsten å leke med lange stengers fortreffelighet til nymfer/tørt i korteliners dans...ikke se til Winston; har prøvd uten hell....det er her jeg supplerer med vårt eget kontinents Eikre staver.

Skulle likegjerne vært grønne disse Venator sakene også :)

Eller skulle dere være godt dekket opp..he-he. Galninger!!!

Men artige galninger må det jo sies at dere er :)

God bedring til dere også, vi sliter...la oss utveksle god medisin dersom vi kommer over, selv om jeg ikke tror den finnes ennå.

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...