Gå til innhold

Trenger tips og erfaringer om GODE sneller..


martinsj

Anbefalte innlegg

Trenger ei ny snelle kjapt, og lurer på om noen har noen gode erfaringer å dele med meg? Fisker primært ørret og harr (WF 5-6), problemet med den gamle snelle er overspinn ved utras eller andre store belastninger, og det MÅ jeg få slippe.

 

Håper noen kan hjelpe meg, vurderer spesielt;

-vision koma

-streamstix throutseeker

-scierra traxion/XDA

 

...men tar imot allt av erfaringer med stor glede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan på det varmeste anbefale scierra traxion, har den både i 5/6 og 7/9 og er kanonfornøyd med begge :D 5/6 bruker jeg til ørretfiske på fjellet og den passer meg perfekt ihvertfall. bremsen er også suveren, og den har jo også et okey utseende 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du er ute etter en snelle som både forhindrer overløp og har et bremsesystem du kan stole på kan jeg trygt få anbefale Lamson Litespeed fra Waterworks Lamson!

Har selv brukt denne et par sesonger og har ennå ikke støtt på noen problemer! Bremsesystemet er lukket og kvaliteten upåklagelig. Dessuten er designet tiltalende og vekten lav. Prisen er riktignok litt over gjennomsnittet, men du får også hva du betaler for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

henger meg på rams sin ambefaling av litespeed, har denne snella og er kjempe fornøyd, har fungert helt perfekt til nå. Hvis du ikke har råd til den så kan jeg også ambefale den billigere Velocity som jeg har brukt etter sjøørreten i sjøen i 3 år. jeg er elendig når det gjelder vedlikehold men snellene ser ikke ut til å lide av den grun så de tåler bra med juling og bremse systemet har fungert feilfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte Streamstix troutseeker #2 forige uke. Funker veldig bra, anbefales!!! Bra snelle til overkommelig pris. Eneste minus som jeg ser det er at man ikke kan stille min og max på bremsen slik man kan på Evotec-snellene (2x prisen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...