Gå til innhold

Fiskesnakk v/s Fluebanden


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

  • Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

*kremt*

Ikke jinx oss før vi har kommet i gang da Kjetil  ;D

Men taper vi så skal jeg fore Marius med lakserende mix av gamle reker og råtne egg. Da tenker jeg fisesnakk får en fin tur tilbake med han i bilen  ;D

Bade er ikke så ille, syns jeg har gjort det på hver tur i det siste. Ganske forfriskende faktisk  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ja, jinxen er løs!

Og der jinxa du deg sjøl  ;D

Neida, ser frem til lørdag! Bør også ha et fast tidspunkt hvor det er fiskestopp og tvunget lunsj med grillings av bikkjer i brød. Ellers fisker vi vel oss helt vekk  :rolleyes: Torsdag er bindekveld for min del. Da skal det surres opp fluer til den store gullmedaljen. I allefall et par stykker  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og binder her og. Ja tider kommer vi overens om, men det er ingen jævla ferietur dette. Så fisker vi til det blir mørkt typ.

Jeg må nok gi meg litt tidligere pga. jentungen, men det er klart vi skal kjøre på. Uansett er det greit å regulere inn en pause på minimum 30 minutter så både plassen(e) får hvilt og alle får i seg litt tvungen mat. Merker at det er kaldere i luften, så det er nok ikke dumt å få banket nedpå noe halvlunken føde. Men dette finner vi ut av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Vem kjører gutta? Knut? Marius? Jeg skylder egentlig Knut en kjøring og litt treatment, men vil være fyllesyk så både jeg å Thomas trenger en bil å sitte med i ... Knut? Marius?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Robin, med all respekt for at du er en av de hyggeligste fyrene, så er dette en strikt regime. Det er omtrent like ille som at Follo skulle ta inn Zlatan for lørdagens kamp i Fair Play ligaen. Follo får banden på sin kappe, så får du gjøre hva du vill med Zlatan ... men se det som en klapp på skulderen.

Det har vært mange spørsmål og folk som vært interesserte i lørdagens Shakedowns. Vi har snakket om å selge billetter, men det er å ta i vel hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd vi kommer til å gå på et realt tap på lørdag. Fluebanden er utrolig dyktige fiskere, utrolig dyktige fluebindere og så kjenner de hver eneste krik og krok av farvannet vi skal fiske i. Ikke nok med det, de er unge og spreke, og har et pågangsmot svært få andre forunt. De er fler enn oss på lørdag, kan spre seg mer taktisk, og så har de en enorm kondisjon og stayer evne. De er belest og bereist, takler kalde nordavinder og å fryse på tærne har de sluttet med for lengst. "Hadde jeg bare vært halvparten så tøff som de i fluebanden" - tenker jeg hver kveld, før jeg gråter meg i søvn. Nei, dette blir tidenes nederlag og tap!

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha  ;D

Din ironiske lille luring  ttongue

Er redd dere i fisesnakk tar dette ørten ganger mer alvorlig enn hva vi grandiosaspisende syvsovere gjør. Jeg gleder meg til fisketur. Ikke dette halvmaratonnet dere legger opp til  ;D Og det er beste mann som gjelder så samlet sett spiller det ingen rolle.

Mette-Marius er vel ingen trussel. Gutten tør ikke ta i slimete fisk, så han får nok ikke landet mange sardinene. Da er det mot hans vilje i så fall. Jeg kommer til å forsove meg og kommer sikkert nedom en times tid siden jeg må reise igjen ganske tidlig. Og i løpet av den timen har tida gått til å veie klumper og skifte snøre. Knut har flaks, og er dere taktiske og legger ut noen pølser med lakserende middel i vannet så er oddsen stor for at han går løs på dem fremfor sjøørreten med påfølgende spraylakkering av nærmeste furu. Kjetil har sikkert døgnet fra torsdag til lørdag så han sover nok i bilen når vi fisker. Frode må sikkert stå å skifte viftereima på bilen om han i det hele tatt kommer frem til oppmøte før doningen havarerer, så jeg ville ikke akkurat spisset krokene alt for mye før treffet  :D Dere kan fort bli stående helt alene  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE konkurranser - eller noe som kan minne om konkurranse - tas alvorlig.

Det er en grunn til at eldste ungen hjemme aldri har vunnet verken "vennskaplige" fotballkamper i hagen, eller annet såkalt "morsomt" eller "vennskapelig".

Jeg har i løpet av mine 34 år aldri tapt en eneste konkurranse, og ser derfor ingen grunn til å begynne med det nå heller.

Jeg tror at jeg er en dårlig taper (har som nevnt svært liten erfaring med å tape), og har blitt fortalt at jeg er en ekstremt dårlig vinner. Personlig ser jeg på dette som gode egenskaper, og vektlegger det spesielt i jobbsøknadsprosesser - selvsagt i tråd med at jeg jobber dårlig i team, går over lik for å nå målene som er satt og ikke minst "ALT er lov".

Mye av dette er selvsagt vas og vås, kanskje til og med sarkastisk - men en smågufsen januardag i sandebukta kan også bekrefte at noe stemmer  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Vel, det kan både dine barn og vi i snakkegjengen bekrefte.

Ved en tur for noen somrer siden fikk Erik høre at vi andre skulle ta bellyn med. Fyren ble stresset. Bombarderte oss med sms og mail for å fortelle at det hørtes utrolig merkelig ut at vi skulle bellyfiske - særlig som han ikke hadde noen belly. Den øvrige familien til Erik hadde planlagt tur til stranden da "pappa allikevel skulle å fiske". Tror dere at kidsa fikk ta med seg badebåten? Neppe!

[attachimg=1]

post-1686-13949889877182_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...