Gå til innhold

Fiskesnakk v/s Fluebanden


Gjest Unknown User

Anbefalte innlegg

Gjest Unknown User

Kan høres noe prematurt ut, men hva faen noe må vi forgylle hverdagen med. Vi må kunne gi turene litt mer mening enn å krype under stokk og stein for å analysere og gjette oss frem til hva som skjer og ikke skjer i naturens heligste og hva som styrer fiskene våre til å agere som de gjør.

Fra nå av er kampen igang. Fiskesnakk v/s Fluebanden i en aldri så rafflende duell. Hele sesongen gjelder. Flest fisk og størst fisk på turene. Flest fisk får en poeng per tur, størst fisk holder seg som trofé frem til noen annen fått en større.

Allerede under forsnakket og opplegg av regler så hagler tøffe ord om fusk og fanteri, fisker som er tatt av andre og størrelser som ikke stemmer. Bestikkelsene er i full gang, løfter gratis alkohol og stimorolsmilende fjes sendes i private PM for å prøve å få over beste mann på laget. Det er ikke noen venner som treffes ved kanten av fjorden. Det er stor sansylighet for at noen store steiner rassler ned svabergskantene eller at tuppen på en stang av misstag plutselig havner i døren i det en bildør går igjen. Eller at det plantes en rotten jinx av et eller annet slag. Vi får bare håpe på at hesthodet uteblir og at kampen blir så rettferdig som det går an. Dette er jo til tross en sport for gentlemenn.

Jentene i Fluebanden har akseptert kampen og første omgang går av stapeln allerede i påsken. Noen av dem har allerede begynt å gråte og kanselert første kampdag grunnet en kjærestebursdag. En annen har gjemt seg og sitter mest trolig i en mørk hytte i dypeste skaugen og drikker seg dritings og nekter for å svare på noen mail, bare tvetydig på sms.

Kampen kan dere selvfølgelig følge her på FFS. Vi kommer til å oppdatere så objektivt som det bare er mulig. Dere kommer å få se bilder med blod, svett og tårer og forhåpentligvis noen små fisker. Fiskene vi fisker er sjøørret og havaborr. Hvert lag forbereder ser akkurat nå best mulig. Tøffe strategier legges. Det er aldri så viktig med tips fra dere andre sjøfluefiskeentusiaster.

Må beste mann vinne, lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Skal med en gang innrømme det var jeg som "feiga" ut på første tur grunnet konebursdag men er jeg redd? Neppe, bortsett fra Tony (Som uansett bor på feil side av fjorden) så er det jo bare sildefiskere blant fiskesnakk gjengen ;D Selveste Sir Jinxalot tar en og annen mini ørret men det tilhører sjeldenhetene! Nei, dette går greit!

Lykke til gutta, jeg liker Rom godt, bare til info når dere skal kjøpe inn til julebordet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Da er the shakedown over! Etter en dag full av fule triks endte kampen Fluebanden 2 - 5 Fiskesnakk! Bangshakkalakk! Rapport med bilder kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens oppgjør var rett og slett ren utklassing! Men gentleman som jeg er så skal jeg bøye meg i støvet (og knekke stanga til Fredrik). Utrolig hyggelig dag i skjærgården uansett Fredrik, Frode og Ruth! Venter bare på noen bilder fra Sir. Jinxalot før jeg får publisert artikkelen :)

Edit: Legger til bildene fra Fredrik senere. Her er dagens referat:

http://fluebanden.com/2011/04/hansken-er-kastet-det-er-tid-for-a-reise-kjerringa/

Grattis gutta ;) Sesongen har forøvrig knapt startet, så ikke bli for kjepphøye nå! To be continued  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Vi får se hvor mye Fluebanden har tørrjukket, Shakedown nr 3 står for døren og jeg er på vei for å hente Marius. Oppdatering følger fra årets andre bortekamp, den andre på straken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Etter dagens resultat står det i kamper nå:

Fluebanden 0 - 3 Fiskesnakk

Marius sto med telefon hardt mot øret. En opprevet røst hørtes. Tydelig og høy. Røsten skurret ut mot meg der jeg sto på andre siden av bilen utenfor Shell med en baconpølse med rekesallat og en Litago Sjokomelk. Vi var nettopp ferdig med Shakedown nr 3. Jeg hentet Marius rundt 04.30 og vi sto i vannet i Vestfold en time senere. Turen på rundt 150 km/t gikk raskt sørover. Ikke en bil eller purk å se så langt øye kunne se. Jeg hadde nettopp sendt en MMS på den eneste fangsten for dagen. En ørret i størrelse med pekefingern min. Men, en ørret! Lars han skreik at omgangen var ugyldig fordi den ikke var meldt fra i forveien. Kampen / oppgjøret var ikke offissiellt godtatt. Han hadde ikke fått noen melding om battle eller shakedown i mailen sin. Sinnet viste ingen grenser. Marius sa mest, "ja, jo, men, jomen, mmm, joa men, ass, hmm ...", under samtalen som Lars førte i beste Siv Jensenstil. Men fakta er klart. En sterk mann fra Fluebanden og en sterk mann fra Fiskesnakk. Side om side ved fjordkanten. Med vadene dratt opp. X-gripen i et hardt grep og blikkene utover fjorden. Kampen begynte der og da og avgjordes noen timer senere!

Vi kan melde om at horngjellen er i fjorden. Vi fikk en og hadde et par etter fluen. De er definitivt i fjorden. Fisket var totaldårlig. Det vi trenger er litt rusk og vind. Det har ikke vært en regndroppe på fem uker og laber vind. Ikke de ultimate forholden en sjøørretfisker ønsker seg. Nå trenger vi litt vær for menn!

Ser man riktigt nøye på bildet så ser man at tanken var genial. Marius står på bryggen en bit bort og planen var at de skulle havne ved siden av hverandre. Så tanken var god, men resultatet dårlig.

5676124031_fba8fd1f19.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter dagens resultat står det i kamper nå:

Fluebanden 0 - 3 Fiskesnakk

Hadde det ikke vært for at befruktelsen finner sted i gytegropa så skulle man tro du har klart kunsstykket å få flua opp i stumpen på mor og dratt ut et foster. Grattis med tidenes bragd!  ;D

Men å dra ned til mine hjemtrakter og tjuvfiske i min egen bakgård uten å gi meg så mye som et lite hint om at du er her tar jeg som et kompliment. For nå er det slutt på å guide og gi bort godplassene til en svenske (ok, du grusa oss forrige runde, noe grundig også!) ;D Nei, neste runde blir det krig, og da er det bassen som står på menyen!  ;D

Dagens "private kamp" mellom deg og Marius kommer nok ikke med i loggen fra bandens side (og hadde det vært fight i dag så hadde ikke nyklekket rogn gått under betegnelsen fangst når flua er større enn fosteret), men desperasjonen for å skaffe et forsprang lover godt og vitner om at du begynner å se slutten på flaksen  ;D Fiskesnakk - Fluebanden 2-0. Første runde var heller ikke avtalt, men den har dere fått i rent handikap. Bare jeg blir ferdig med flytting og huskjøp så skal nok snakkefiskerne få litt å slite med fremover  :D PS: Monterte håven på jakka i helgen. Den er kun med når jeg skal på purkejakt. Nå er det noen vederstyggelige gromfluer som skal bindes, så jeg ser frem til neste gang jeg blir invitert med på tur ;)  ;D

Knæg&Bræk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Høres ut som at du ikke tror at dine bandengutter greier det uten deg?

Burde vært Marius som inviterte deg da det er deres hjemmevann. Marius nesten hotet meg på SMS om å få dra ned til lurevika. Så jeg så det best å bare lyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;) Marius er den som har hatt best resultat i år, men Rævodden ville jeg nok ikke dratt innom nå som det er så varmt i vannet. Tenkte vi kunne prøve å få til en tur til homseknatten og litt lenger ned i sprekken utenfor lurevika for å se om vi kan lande bass neste helg :) Men liker ikke tanken på horngjelden, men nå skal vi på med synk 3 så da slipper vi forhåpentligvis unna de fleste av dem... Alternativt har jeg et par andre plasser vi kan teste, men må se om jeg får anledning til å ta turen ut. Holder kontakten mot helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Vi var til homseknatten i dag og fikk tilfelde å se hvordan det så ut på plassen som var opptatt forrige gang. OH MY GOD! Seriøst, revet som er der ser helt fantastisk ut. Det består av rullesten, små badekar og en basseng som vetter ut mot et brådyp. Det er vuggen for havaborr. Du kommer til å sprekke vadebuksene når du kommer dit. Og ja, synk 3 der hadde vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. fruen har lagt seg og fiskeutstyret ligger klart. Kanskje jeg skal ta på hodelykta og stikke ut en tur?  ;D Nei, vi får prøve bassen når vannet har høyest temperatur om dagen, så får vi ta kveld og tidlig morgen til sommeren :) Er passe glad for at jeg har fri hele juli  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, synes å huske at SMS'en gikk til hele banden + svensken? Handler om å prioritere jenter! (muligens jeg ikke skal snakke for høyt, neste helg kan det være min tur til å sitte med "halen mellom beina"!

Når det gjelder søndagens tur får vi betrakte det som en treningskamp eller "tørrjukking" som Fredrik kaller det. Det som ikke er nevnt i rapporten til fredrik er vel at mannen brukte mer tid i vitveis engen fektende med håven etter sommerfugler enn med fluestanga noe som gjør at han faktisk fikk en lita ørret enda mer ydmykende...

Når det gjelder fiske fremover er jeg ute med skade, et 4 mm kutt foråsaket av 40+ ridgeline på høyre finger vil nok minst ta 3 uker å lege så lykke til ;D

Jeg er nok med en av dagene men Lars; husk de leder 2-0, kan ikke jakte bass før det står likt igjen i så fall må vi jobbe strategisk 2 etter SØ og en ett bass. Det betyr at også Knut må komme seg opp av bingen ;D Shit dette skulle jo ikke Jentesnakk gutta se...

Høres ut som at du ikke tror at dine bandengutter greier det uten deg?

Burde vært Marius som inviterte deg da det er deres hjemmevann. Marius nesten hotet meg på SMS om å få dra ned til lurevika. Så jeg så det best å bare lyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok da, kan ta et par postsmolt før vi går videre ut til bassen  ;D Men det går fin SØ på de samme plassene, så skal ikke se bort i fra litt bifangst av den hyggelige sorten  ;D

Den SMS´en din Mette-Marius gikk bare ut på "ut i morgen?", hvorpå jeg svarte "... blir kanskje tid til en kjapp tur." Du skrev ikke "Fiskesnakk vs. banden i bukselomma di, blir du med?"  ;D

Teip fingeren din kjerring så kommer vi oss ut snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Unknown User

Grunnet uenighet og harde forhandlinger som gått helt opp på fluefiskets Europanivå så har denne tråden ligget stille som et høstvann i østmarka. Nå er nye regler gått igjennom og godkjente.

Shakedown 3 ble holdt i går og Fluebanden med Knut S som representant vs Fredrik fra Fiskesnakk gruset alt motstand. Det ble en fornedring av Fiskesnakk på hjemmebane med personlig rekord for Knut "master of le petit ørret" S, og en slimete ål som hovedingredienser. Rapport kommer med bilder så fort Telenor ordnet opp i nettkoblingen de føkka opp i går. Hold er innen avstand!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...