Gå til innhold

Referat fra splitcane-treffet i Oslo


Håvard Stubø

Anbefalte innlegg

Ahhh, for en herlig dag!

Kommer rett fra cane-treffet på Frysja i Oslo. For noen stenger, sier jeg bare! Det var rett og slett en stor opplevelse å få testa topp cane-stenger. Så presise, så responsive, og ikke minst så levende. Utrolig artig!

Det var en hel del kjente fjes der, og jeg fikk fornøyelsen av å teste Tørrfluepuristens "The Dry Fly", en Steimler-stang. Helt nydelig. Vidar Steimlers egen fiskestang, som hadde en parabolsk aksjon, var også en stor opplevelse.

Les mer og se bilder på:

http://jazzandflyfishing.com/?p=3738

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Støtter Håvard fullt og helt :D

En kjempefin dag som flere burde ha fått med seg.

Veldig hyggelig å prate med deg igjen Håvard og artig å høre at du likte "the dryfly" ;D ;D

Å høre Vidar snakke om canbygging er både interessant og lærerikt og allitd like gøy. Du er meget dyktig, Vidar :D

Desverre blåste det litt for mye og det var litt for liten plass til å få noe utbytte av stangtesting, men det kommer flere sjanser senere til den slags :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

var det noen som fikk forsøkt rackelhanen til kenneth?

Ja jeg gjorde det, og det noe av det mest tullete av stenger jeg noensinne har prøvd.

100% ubrukelig, og noe skikkelig tull for å si det rett ut. Har vel aldri kasta med en stang som har mer ugjevn aksjon :D

Bare tull, rett og slett :D ......... finnes ikke en eneste god grunn til å kjøpe eller bruke en sånn stang.

VÅS!!!!!! :D

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en aktiv treåring var det desverre ikke så lett å få med seg foredragene, men vi hadde en fantastisk dag.

Har så og si ingen erfaring med splitcane fra før, så det var utrolig kult å få prøve så mange forskjellige stenger på en gang. Silkemykt!!

Merker at splitcane står høyt på ønskelista...  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioriterte fisketur, og kan ikke angre på det, men skulle gjerne hatt med meg dette. Slikt bør arrangeres før isen går, og det var vel kanskje planen også - om ikke våren hadde kommet så brått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...