Gå til innhold

vader


Sondre1

Anbefalte innlegg

hei! har lett litt og lurer på forskjellen på vadere til 2.000 tusen og den jeg har funnet til 600? er det kvalitet og holdbarhet? eller bare merke og utseende?

link til den jeg har sett på:  http://fluefiske-butikken.no/ds_product_info.php/products_id/466

noen som har erfaring med disse skoene? : http://fluefiske-butikken.no/ds_product_info.php/products_id/599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok være kvalitet og holdbarhet som utgjør store deler av forskjellen. Men jeg har aldri sett eller hørt om disse vaderne, så de kan for alt jeg vet være helt greie. Men hva kan man forvente av vadere til 600? Det er nok en grunn til at de bedre koster 3-4 ganger mer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nylon / PVC vadere, derfor den lave prisen.

Mener Flugfiske i Norden hadde en omtale av disse og til sitt bruk var de helt ok. Mange guider ved skotske lakseelver bruker vistnok slike. Noen som vet om dette stemmer.

Hadde de hatt fast støvel skulle jeg kjøpt meg et par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det med dette stoffet som gjør det så billig? ville dere anbefalt og gå opp i pris?

hva er det jeg merker størst forskjell på? blir de første vaderne mine så trenger ikke det beste!

blir denne billigere varianten fortere ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

I dag finnes det tre typer vadere

1 pvc vadere kan sammenlignes med regntøy, materialene er billige, den væske kroppen din utsondrer blir værende i vaderene, kondens. Forholdsvis sterke dersom de er vellaget

2 Neoprenevadere er i sammenligning det samme stoffet som i dykkedrakter, det er mye sying og liming som er viktig for kvaliteten sammen med hvilken neoprenetype de er laget av.....de bør være 4 mm for å få nok trådfeste og stor nok limflate......dyre neoprenevadere ca 2000.- laget av neopren / Hypalon beregnet på profbruk. Disse vaderene er varme selv i kaldt havvann om vinteren. Samler alt av kondens, er tunge å ha på deg.

3 Teknisk vader......består av ytterduk og membranlag...ett eller flere. GoreTex membranen er den dyreste om jeg ikke tar feil........GT brukes stort sett bare i de dyreste vadere av merker som Simms og Pategonia (?)--- billigere er oftye laget av billig membran og av arbeidere som jobber akord og ufører muligens nøyaktighet nok for at det skal bli god kvalitet. Membranen skal slippe ut kondensen.

Jo de dyrere er nok de beste, selvom jeg har vært missfornød med de dyreste og fornøyd med de billigere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ennå til gode å ha et par vadere til å holde mer enn noen måneder. Som regel lekker skiten etter bare noen uker...Til og med dager.

Har for øyeblikket bare vadere som lekker og jeg blir kliss på hver enste fisketur....

Hva bør man kjøpe tro....

Pvc skrittvadere er bankers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den siste der, den er helt fin. Har ikke fått brukt den nok til at jeg kan si så mye om slitestyrke osv, men den virker forholdsvis solid. Fin pris også. Jeg kjøpte mine i en pakke fra skittfiske. Der fikk jeg vadere, sko og en jakke som ikke er noe å skryte av til 1500,- Min er i str. M hvis jeg ikke husker feil, og litt stor (jeg er 175). Best hvis du kan prøve såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bmathies

claudveil lages vel ikke mere. ville nok gått for  freestone pakken til simms. meget god kvalitet til en rimelig penge. flere plasser som seller den billig nå. hører bare lovord om den fra flere her inne også.

bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...