Gå til innhold

hjelp!


dilla

Anbefalte innlegg

jeg klarte det mest horrible idag på en liten kveldstur i marka.

jeg klarte og knekke tuppen på scotten min! :'(. den helt ytterste ringen knakk av som en tørr pinne idet jeg skulle tre snøret igjennom.... hva gjør jeg? noen som vet råd...?

det er forøvrig en scott s4 9fot #4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

jeg klarte det mest horrible idag på en liten kveldstur i marka.

jeg klarte og knekke tuppen på scotten min! :'(. den helt ytterste ringen knakk av som en tørr pinne idet jeg skulle tre snøret igjennom.... hva gjør jeg? noen som vet råd...?

det er forøvrig en scott s4 9fot #4.

Du tar en prat med Tundra outdoor. Og ber de sende den til Scott i Montrose, USA.

Eneste riktige dersom du mangler garantikort.  Tror ikke det blir voldsomt dyrt heller.  Å begynne å reparere på en en premiumsak som dette blir sikkert ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er toppøyet som knakk, men med ca en cm av selve stanga også :-[

jeg har garantikortet. så det beste vil være og kontakte tundra?

Smelt av restene av toppøyet....lim ny ring på......... du vil vel ikke unvære stnga i sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. dette som du foreslår staffan, er dette som en nødløsning?

vil det virkelig ta så lang tid, at jeg ikke vil få tilbake stanga innen rimelig tid?

bruker jeg samme toppringen etter at jeg har fjernet restene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har andre stenger så er det tipset til Staffan som gjelder.

Det tar alltid lengre tid å gå via lokal forhandler/distributør. De samler opp til de har nok til å forsvare fraktpris til USA. Så selv om jeg er medlem av Sage teamet i NZ sender jeg alltid reklamasjoner rett til Sage. Jeg tar alltid kontakt først og spør om det er greit at jeg sender kun holken, så de kan tilpasse ny del. De har sagt ja hver gang, til tross for at det på kortet står at hele stanga må sendes.

Det tar normalt 3-4 uker og koster kun ren shipping fra USA. Så vidt jeg vet gjelder det samme for Scott(?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde enKingfisher som jeg brakk toppen på, ritignok bare to sentimeter inn. Gjorde som Staffan skriver, og det var svært liten skilnad på aksjonen.

Men hvorfor ikke snakke med Tundra og høre om du kan gjøre det på denne måten for å ha stang i sommer, for deretter levere den inn etter at sesongen er over. Kanskje det blir Ole Brum: "Ja takk, begge deler"

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Beste du gjør her er å flytte toppøyet den knete toppen (bruk lighter, men foriktig.) Du kommer nok ikke til å merke 1 centimeter.  (Som Staffan beskriver)

Til høsten sender du inn stanga på garantien.

Scott-garantien er av merkedets beste, og varer i 25 år eller noe sånt. Du kan til og med brekke stanga igjen i sommer uten at det har noe å si for garantien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode råd, alle sammen!

det ble til at jeg tok staffan sin løsning. ser ut til at dette kan funke greit.

endelig løsning? nei, men stanga kommer til og bli brukt hyppig fremover så jeg trenger den.

når sesongen er over så sender jeg den enten direkte til scott i usa, eller til tundra, slik at de kan videresende den.

forresten, vil det lønne seg og bruke epoxy til dette eller funker superlim like greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

da vil nok reprasjonen som blir tatt hos scott være den samme som du har gjort nå......så finavstemt er ikke en fluestang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...