Gå til innhold

Vi lærer Sigve å ta litt bedre bilder (Hvis det er mulig?)


Sigve

Anbefalte innlegg

Lagde meg en liten macroboks med aluvegger og bunn. La blå papp i bakgrunnen. Satte mine 2 lamper over og knipsa i vei.

Jeg er utrolig dårlig på foto og har heller ikke utstyr ennå. Bildene tar jeg med mitt Richo Caplio R6.

Alle dere som er flinke på foto må vel ha en generell kunnskap som kan gjøre mine bilder litt bedre. Skjønner jo at utgangspunktet er rimelig svakt.

Hjelp belønnes i himmelen :)

post-969-13949888165002_thumb.jpg

post-969-13949888165478_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Ser greit ut dette Sigve. Er ikke på min egen PC, men på denne ser det greit ut.

Brüker du stativ og selvutløser? Da får du bort litt vibrasjons støy.

En ting du skal vite, er at de som tar "superfluebilder" redigerer ofte litt i etterkant, noe jeg misstenker at du ikke gjør.

Da kan en endre LITT på kontrast, LITT lysere eller mørkere, LITT på farger osv.

Bildet er godt nok, og holder i massevis. For å se hvilken flue osv. Men jeg skjønner jo at du vil strebe etter det litte ekstra, så da får du spørre om du lurer på noe :)

Med det utstyret du har nå, tror jeg du er rimelig nær maks av hva du får ut.

Likte bildet jer, og håper du kommer med flere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle folien? Jeg er helt uvitene på dette, men hvorfor er reflektorer rette da? Skal krølle aluen selv om det går rett imot alt jeg tror på :'(

Ser igrunn at det er mye lys over flua. Hva kan jeg gjøre for å dempe styrken på lyset? En lampe blir for lite. Gjennomsiktig papir nevner du Igor hvor får jeg tak i det?

Jeg bruker stativ og utløser på 2 sec. Skal prøve å redigere litt mer i Iphoto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle folien? Jeg er helt uvitene på dette, men hvorfor er reflektorer rette da? Skal krølle aluen selv om det går rett imot alt jeg tror på :'(

Ser igrunn at det er mye lys over flua. Hva kan jeg gjøre for å dempe styrken på lyset? En lampe blir for lite. Gjennomsiktig papir nevner du Igor hvor får jeg tak i det?

Jeg bruker stativ og utløser på 2 sec. Skal prøve å redigere litt mer i Iphoto

min fikk jeg på panduro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krølle folien? Jeg er helt uvitene på dette, men hvorfor er reflektorer rette da? Skal krølle aluen selv om det går rett imot alt jeg tror på :'(

Reflektorer har som oftest en diffuserende overflate. Du kan kalle det mikroknøvling om du vil. Speilaktige flater gir sjelden den spredningen man vil ha :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser igrunn at det er mye lys over flua. Hva kan jeg gjøre for å dempe styrken på lyset? En lampe blir for lite. Gjennomsiktig papir nevner du Igor hvor får jeg tak i det?

jeg bruker en hvit t-skjorte til å spre/dempe lyset. Bare å klippe ut en firkant og feste på toppen av boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Matpapir kan kanskje brukes?

Eller en hvit plastlokk til et eller anna på kjøkkenet.

Du med den fantasien din, burde finne mye som kan dempe lys/blitz.

men bildet er slett ikke værst, bare så det er sagt. Holder rikelig til at jeg blir imponert av bindingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Jeg tok et stykke med tørkepapir fra kjøkkenet. La det over kassen som et lokk og teipet det fast. Tynt er det iallefall. Har ennå ikke krøllet aluen. Satte inn en liten spinner med Hends bodyquill. Justerte WBen og knipsa i vei.

Hva nå da??

post-969-13949888177489_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...