Gå til innhold

En kul filmsnutt av Steve Rajeff.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Gjest Johnny S

Om man synes fillmsnuttene av Steve Rajeff er kule eller ikke, har vel mest med smak og behag å gjøre, og smak og behag kan vel ikke diskuteres? Selv synes jeg ikke at Steve kaster spesielt pent, men det går jo veldig langt da. Blomberg er en kaster som jeg liker å se på, han har en kraftbesparende stil samtidig som han kaster lengre enn de fleste.

Kasting for fluefiskere er en litt annen greie.

Fortommen som brukes i konkurranser skal ikke være lengre enn 3 meter, mens fluefiskere gjerne bruker fortommer på 6-7 meter.

En konkurransekaster står på et plant underlag og har vinden i ryggen, mens en fluefisker står utvadet til godt over midjen i elva, mens han balanserer på en glatt stein, og vinden kommer fra alle kanter, samtidig!

I tillegg så har fluefiskeren kanskje tre fluer på fortommen, og ikke bare en ulldott.

Fisker man på blikkstille vann bør man skjule stang og fluesnøre for fisken mens man kaster, dvs man må kaste under fiskens vindu. Og så bør man kaste slik at fortom og fluesnøre ikke er synlig for fisken etter det har landet på vannet, dvs man må gjemme dette bak flua! Erfarne fluefiskere kaller dette for fluefiske-intelligens!  ;D

Men nå skal jeg ikke skrive mere tull, skal snart ut å fiske sjørøye, forhåpentligvis på blikkstille vann.

Sist jeg prøvde meg etter sjørøya fikk jeg denne flotte hannfisken!

[attach=1]

post-2566-13949892864462_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Om man synes fillmsnuttene av Steve Rajeff er kule eller ikke, har vel mest med smak og behag å gjøre, og smak og behag kan vel ikke diskuteres?

Enig i det Johnny. :)

Selv synes jeg ikke at Steve kaster spesielt pent, men det går jo veldig langt da.

Tenker du da på buktene eller hvordan han beveger kroppen sin? ;D

Blomberg er en kaster som jeg liker å se på, han har en kraftbesparende stil samtidig som han kaster lengre enn de fleste.

Enig her også.Micke er en utrolig flott kaster. <<l

Hvor kraftbesparenede det er,er vanskelig å si noe sikkert om etter mitt skjønn,da jeg for min del ikke har sett,

eller vet om noen som har tatt seg tid til å måle dette i forhold til hvilket utstyr som brukes,og under ulike

forhold.

Kasting for fluefiskere er en litt annen greie.

Fortommen som brukes i konkurranser skal ikke være lengre enn 3 meter, mens fluefiskere gjerne bruker fortommer på 6-7 meter.

En konkurransekaster står på et plant underlag og har vinden i ryggen, mens en fluefisker står utvadet til godt over midjen i elva, mens han balanserer på en glatt stein, og vinden kommer fra alle kanter, samtidig!

I tillegg så har fluefiskeren kanskje tre fluer på fortommen, og ikke bare en ulldott.

Fisker man på blikkstille vann bør man skjule stang og fluesnøre for fisken mens man kaster, dvs man må kaste under fiskens vindu. Og så bør man kaste slik at fortom og fluesnøre ikke er synlig for fisken etter det har landet på vannet, dvs man må gjemme dette bak flua! Erfarne fluefiskere kaller dette for fluefiske-intelligens!  ;D

Under de forholdene så tror ikke jeg heller at det handler om lengde,men mer om effektivitet. :)

Men nå skal jeg ikke skrive mere tull, skal snart ut å fiske sjørøye, forhåpentligvis på blikkstille vann.

Sist jeg prøvde meg etter sjørøya fikk jeg denne flotte hannfisken!

Slettes ikke tull i det hele tatt Johnny.Flott fisk. <<l

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Om man synes fillmsnuttene av Steve Rajeff er kule eller ikke, har vel mest med smak og behag å gjøre, og smak og behag kan vel ikke diskuteres? Selv synes jeg ikke at Steve kaster spesielt pent, men det går jo veldig langt da. Blomberg er en kaster som jeg liker å se på, han har en kraftbesparende stil samtidig som han kaster lengre enn de fleste.

Kasting for fluefiskere er en litt annen greie.

Fortommen som brukes i konkurranser skal ikke være lengre enn 3 meter, mens fluefiskere gjerne bruker fortommer på 6-7 meter.

En konkurransekaster står på et plant underlag og har vinden i ryggen, mens en fluefisker står utvadet til godt over midjen i elva, mens han balanserer på en glatt stein, og vinden kommer fra alle kanter, samtidig!

I tillegg så har fluefiskeren kanskje tre fluer på fortommen, og ikke bare en ulldott.

Fisker man på blikkstille vann bør man skjule stang og fluesnøre for fisken mens man kaster, dvs man må kaste under fiskens vindu. Og så bør man kaste slik at fortom og fluesnøre ikke er synlig for fisken etter det har landet på vannet, dvs man må gjemme dette bak flua! Erfarne fluefiskere kaller dette for fluefiske-intelligens!  ;D

Men nå skal jeg ikke skrive mere tull, skal snart ut å fiske sjørøye, forhåpentligvis på blikkstille vann.

Sist jeg prøvde meg etter sjørøya fikk jeg denne flotte hannfisken!

[attach=1]

Kjenner igjen den båten der ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...