Gå til innhold

En kul filmsnutt av Steve Rajeff.


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

  • Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 4 uker senere...

Ja,ikke sant Andre. ;D

Sjekk samtidig hvordan han matcher trekket med driften av stanga.

Han drifter med trekket veldig godt timet med stanga. :)

De aller,aller fleste fører stanga fremover mens trekket

fremdeles beveger seg bakover.

Kanskje litt klønete sagt,men jeg sier det allikevel på denne måten,

stanga og trekket hans møter hverandre når fremkastet begynner. ;D

Og det er slettes ikke tilfelle for alle,slettes ikke.... :)

Det betyr at han ikke nevneverdig beveger stanga fremover samtidig som han beveger

trekket bakover.

Sjekk ut trekket ved 1:22-1:26. :)

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer enn tydlig at jeg har særdeles sans for hvordan Steve kaster.

For ikke å si trekker.Helt utrolig spør du meg. :)

Slik jeg ser det har Steve aldri vært en 170 guy. :)

Vil heller si 120 - 130 grader.

Her er enda et klipp som viser Steve.

Legg samtidig merke til kasteren i bakgrunnen og kastesektoren han bruker.

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt våt i øya av det her.

Definisjonen på en perfekt bukt vil jeg tro det er delte meninger om? ;D

Sannelig om det ikke dukket opp en bitteliten "rottesnute" i klippet

ved time 1:52. :)

Tom.

:) Ja, det er sant, Tom  ;D Man måtte faktisk helt ut til 1:52 for å se en liten "vibrasjon"  :)

En rekke perfekte fiskekast her ja  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott kasting.Ingen tvil,men vær veldig klar over at han hele tiden kaster sidekast.

Han tilter stanga konsekvent til siden hele tiden.På den måten kan man godt lage trange bukter.

Det kan godt også la seg gjøre å lage ennå trangere bukter enn dette,selv om buktene er mer enn

trange nok her ja. ;D

Stilig. ;D

Og rottesnuter er tøfft. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott kasting.Ingen tvil,men vær veldig klar over at han hele tiden kaster sidekast.

Han tilter stanga konsekvent til siden hele tiden.På den måten kan man godt lage trange bukter.

Det kan godt også la seg gjøre å lage ennå trangere bukter enn dette,selv om buktene er mer enn

trange nok her ja. ;D

Stilig. ;D

Og rottesnuter er tøfft. ;D

Tom.

;D Hehe, ja, jeg ser det samme som deg, Tom  ;D Og i grunnen godt observert også.

Men han er temmelig flink da  :)

Er omtrent akkurat hjemme fra fiske (igjen) jeg da. Fy faen i sommer har det blitt ekstremt mye fiske  :) Merker det gjør godt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom. :) 

Jeg ser at du har en bra forståelse for fluekasting, so er det rart at har ham so høyt. For min dell er han en god TV-SHOP selger.

Om han kaster bedre en jeg.... ja de gjør han, Men det er ingentin i verden jeg vil lære av ham.Apsolut ingenting.Han er hyggelig og trivelig kar som lager gode stenger. Og that`s it. Det finnes mange bedre kasterne blant Skandinavske.

I hvert fall for min dell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

erfarer at det er fluelinene som pga tapering danner rottesnute. Noen liner gjør det få snører gjør det ikke...... noen er skikkelig ille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tom. :) 

Jeg ser at du har en bra forståelse for fluekasting, so er det rart at har ham so høyt. For min dell er han en god TV-SHOP selger.

Om han kaster bedre en jeg.... ja de gjør han, Men det er ingentin i verden jeg vil lære av ham.Apsolut ingenting.Han er hyggelig og trivelig kar som lager gode stenger. Og that`s it. Det finnes mange bedre kasterne blant Skandinavske.

I hvert fall for min dell. :)

Vel,hvis du mener at du ikke har noe å lære av Steve så får du stå for det selv.

Og hvis du mener at han kaster bedre en deg,så er det vel rimlig å tro at du har noe

å lære av ham?

Du kan jo begynne med å se på hvordan han trekker.

Vis meg en som trekker bedre enn ham.

Vis meg en som setter bedre bukter i bak kastet.

Har du i det hele tatt snakket med Steve?

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med ham i Valdress. Har sett treningen hans og selve distance-casting hans i alle kategorier, og å være ærlig, ble skikelig skufet fordi det stor ``World`s Best fly-caster`` foran nesten alle filmer hans. Og han er ikke det. I det hele tatt. ( For min dell, en gang til).

Det med trekket hans... Har du sett hvor store griserumper lager han i back-kast ved distance-casting? Kjempe store. Og hvorfor det? Fordi han trekker kraftig men har altfor liten stroke og arc.

Men det er bare min menning og kanskje tar feil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...