Gå til innhold

Action optics vs Oakley?


Rønsingen

Anbefalte innlegg

Er ute etter noen nye polariserende briller og står mellom disse to....

hvem av de produserer de beste polariserende glassene? er det noen særlig forskjell? Jeg spør fordi jeg har prøvd action optics brillene og disse var veldig bra men så har det seg sån at jeg får god pris på Oakley via en bekjent i brille bransjen 8)

noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler kansje litt mer for merke hvis du kjøper Oakley? #-o Ikke vet jeg, har ikke testet noen av merkene.

Men tror jeg ville gått for Action Optics hvis jeg skulle ha kjøpt, har blitt skrytt opp i skyene her på dot'en

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AndreBrun

Action Optics. De lager fiskebriller :D

Eller Maui Jim, Costa del Mar som er mist like bra.

 

Og JEG skjønner ikke helt det med Oakley= merke. :D For oss fluefiskere er da Actions Optics, Costa del Mar og Maui Jim et hav av mer "merke" enn Oakley, hvis merke skulle bety noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Bare bruke godt over 1000 spenn for ett par solbriller, jeg kjøpte meg 2 stk hos min lokale optiker, og wow jeg ser fisk, de er behaglig å ha på seg OG det beste av alt, de kosta ikke så mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to par Oakley jeg bruker i fjellet på turer, klatring og ski og to par Action Optics til fiske. Holder definitivt en knapp på Action Optics!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Oakley og andre polariserte glass, er måten de fremstilles på. Oakley fremstiller polariseringen mens glasset lages, slik at det er en glass i et "stykke". Andre produsenter laminerer glassene for å få til polariseringen.

 

Dette skal etter sigende gjøre at Oakley sine glass er overlegne på polariseringen i kurvene i glasset.

 

Når det gjelder hvilken brille som er best, tja .. som Andre sier, så lager Action Optics fiskebriller.

 

Går selv og sikler på et par AO fotokromatiske. Forøvrig finnes brillene hos DF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er brillene bestilt i fra Jarle og Bjørnar. jeg ente opp med AO vektor marine med fotokromatiske linser i fargen amber/yellow grunnen til at valget falt på såppas lyse glass er at jeg syns mine tidligere kobber briller har hatt en tendens til å bli for mørke i tungt vær og desverre så er det for lite sol og lyst vær når jeg fisker til at jeg tok sjansen på at det holdt med kobber gjennom hele sesongen selv om glassene er fotokromatiske.

 

ps: takk for hjelpen og jeg skal komme med tilbakemelding når jeg har fått testet de en stund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off-topic: Er det vanlig å bli litt surrete i hue, litt svimmel av å bruke polariserende briller? Kjøpte meg et par slike før helga og sto noen lange dager og stirra ned i hallingdalselva, og til tider følte jeg at sivet og skogkanten også beveget seg, og bølget, da jeg utpå kveldingen tok av meg brillene. Og nei, jeg hadde ikke drukket. Ei heller tatt hallusinogene stoffer. laugh.png' alt=':lol:'> Er dette en vanlig effekt?

 

Husker ikke merket på brillene, står bare made in china på innfatningen, men de kosta 395 på villmarksbutikken på jessheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil prøve denn effekten her og nå, last ned dette litte programmet på 22kb.

 

http://www.grand-illusions.com/programs/Optical.exe

 

Start programmet og stirr i 30 sek på prikken midt i spiralen. Så snur du deg vekk og ser på veggen eller noe slikt......

Billig rus uten både polaroidbriller og hallusinogener :smt120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd omtrent det samme med et par guideline briller, virker som om synet blir en smule "forvrengt" igjennom glasset og etter å ha hatt de på seg en hel dag så blir man litt surrete. har ikke opplevd dette med andre briller. hva som er årsaken veit jeg ikke. kanskje noen andre som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd omtrent det samme med et par guideline briller' date=' virker som om synet blir en smule "forvrengt" igjennom glasset og etter å ha hatt de på seg en hel dag så blir man litt surrete. har ikke opplevd dette med andre briller. hva som er årsaken veit jeg ikke. kanskje noen andre som har vært borti det samme?[/quote']

Kan nok stemme dette. Har et par GuideLine briller og de er 100% ubrukelig til å kjøre bil med. Solbriller til 19,50 på rema1000 er mer optisk korekt enn disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Har ein misstanke om at eg har samme brillene :D Og ikkje nok med det, men eg har 2 par....................

Men eg fisker mest i skogsvann, og da er jo ikkje polibriller noko særlig vits...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stooor forskjell på briller! Billige briller har ofte dårlige optiske kvaliteter. De forvrenger osv. Det kan være tøft for hodet! Bruker du briller mye anbefaler jeg virkelig å kjøpe et par gode.

 

Ang. testen så klarte jeg ikke finne ut om det var glass eller ploycarbon linser de testet. Dessuten testet de kun forvrengning virket det som. Viktig det og, men alle brillene vi har diskutert her er i toppsjiktet uansett. Kjenner ikke de Oakley brillene selv, men jeg vet mange fluefiskere bruker dem. Så det sikkert ikke noe bomkjøp. Det skal være meget krevende spotte-forhold før man merker noe forskjell tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...