Gå til innhold

Fjerne Tiemco smøremiddel fra parkett


mavi

Anbefalte innlegg

Grønnsåpe er fy på parkettgulv og laminatgulv....rent blir det sikkert...men skjollette og jævlig...

Har du prøvd å bytte vann i blant?  :D

Har da sett flere produsenter anbefale grønnsåpe, så dette skjønner jeg ikke.  Jeg har alltid brukt grønnsåpe selv også..uten skjolder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var her forleden med på en ettårsbefaring som til slutt endte med at vi måtte hente inn en representant fra RBI(importøren) pga gulvet. Det som skjer er at vannet går i skjøtene og grønnsåpen legger seg som ei hinne sånn at det ikke tørker. Han anbefalte zalo. Fordi det var ph-nøytralt(hvis jeg ikke husker riv ruskende galt.) En klut som var vridd opp anbefalte han. Den skulle IKKE være så våt at det drypp av den. Men godt mulig noen anbefaler det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsåpe er fy på parkettgulv og laminatgulv....rent blir det sikkert...men skjollette og jævlig...

Har du prøvd å bytte vann i blant?  :D

Har da sett flere produsenter anbefale grønnsåpe, så dette skjønner jeg ikke.  Jeg har alltid brukt grønnsåpe selv også..uten skjolder.

Bytte vann? hva faen snakker u om? ;D

Kirsebærparkett og grønsåpe funker dårlig...snakker av erfaring...kødder ik!

Eikeparkett...da ser du det ikke så godt att det blir skjollette...tipper det er det du har ?

Mørk parkett ser man det veldig godt på...

Parkett skal bare moppes med lett fuktet mopp, helst bare vann...finnes egnet vaskemiddel for parkettgulv også forresten!

Sies att man kun skal tørrmoppe , og så bruke litt fuktig mopp på søleflekker...

Parketten tåler jo heller ikke så mye vann, så sant den ikke er lakkert etter man har lagt gulvet...hovner opp i skjøtene...

Samma for meg om det blir skjollette,bare det blir rent ;)...eksen min som var så jævlig opptatt av det der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

I rest my case, her har jeg tydeligvis truffet på en sann mester i rengjøring, en med erfaring som overstiger min i betydelig grad. Info notert, skal nevne det for kjerringa.  ;D

Er redd du hadde gått på en smell om du hadde stått på ditt Hans Jørgen :)..... Men du hadde vel ridd av stormen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rest my case, her har jeg tydeligvis truffet på en sann mester i rengjøring, en med erfaring som overstiger min i betydelig grad. Info notert, skal nevne det for kjerringa.  ;D

Er redd du hadde gått på en smell om du hadde stått på ditt Hans Jørgen :)..... Men du hadde vel ridd av stormen :)

Sånn blir det når man stikker frem trynet.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I rest my case, her har jeg tydeligvis truffet på en sann mester i rengjøring, en med erfaring som overstiger min i betydelig grad. Info notert, skal nevne det for kjerringa.  ;D

Mester og mester :P

Fikk bare grundig opplæring en gang jeg gikk på en smell med grønnsåpa....rent (men ikke skinnende rent) ble det og lukta godt og trodde jeg hadde gjort en god jobb...men det var bare helt til eksen kom hjem  ;D  

Ble ikke noe på meg den kvelden for og si det sånn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OFF TOPIC, men jeg lagde meg denne for en del år siden. Kostet meg Kr. 20.00 for to snellefester til å skru fast på bambusstenger. Monterte disse på en bordbit som jeg kan sette fast på et vanlig kjøkkenbord med for eks. binde-stikka, snella med snøre og en annen snelle med plass til snøret. Sveiver fram og tilbake mens snøret holdes fast i den ene hånden med en stoffbit innsatt med smøremiddel. Etterpå polering med en tørr klut. Intet søl på parketten i det hele tatt.

La inn bilde av denne for to til tre år siden, men her er nye bilder tatt i dag. Skumgummibiten har jeg hengt over snøret kun for å illustrere.

Magne Fjellstad.

post-2187-13949888846267_thumb.jpg

post-2187-13949888846628_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...