Gå til innhold

Bytte av surringer på Loop


Bjørn Edvardsen

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Loop Greyline 9,6" 7#.Surringen og stangringene begynner å ta kvelden,derfor har jeg tenkt å surre om disse i vinter.Tenkte samtidig og oppgradere til enbeinte ringer,stanga har snake-ringer fra før.Spørsmålet mitt er, vil enbeinte kontra tobeinte snakeringer gi noe forskjell i aksjonen?Tenkte og sette på Recoil-ringer disse er lettere og jeg synes de er penere.Stanga har en aksjon nå som jeg liker, litt dyp,men god rygg. Derfor vil jeg helst beholde aksjonen som den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

ikke enbeinte stangringer! for meg er enbeinte ringer en nedgradering...... vil tro at stanga vil bli nyanse, så og si umerkelig stivere enn det den er med litt mere metall gods og en ekstra lakkflate vil gi ekstra vekt, nyansene er nok sikker umerkelig små...... ankepunktet mitt er at man skal være svært varsom når man går i krattskog så kan ringen henge seg opp i kvist og forårsake ringødeleggelse...... ser at få merker sluestenger som regnes som eksklusive bruke enbeinte ringer..... først og fremst ser nok større produsenter på slike ringer som arbeidsbesparene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gammel Loop Greyline 9,6" 7#.Surringen og stangringene begynner å ta kvelden,derfor har jeg tenkt å surre om disse i vinter.Tenkte samtidig og oppgradere til enbeinte ringer,stanga har snake-ringer fra før.Spørsmålet mitt er, vil enbeinte kontra tobeinte snakeringer gi noe forskjell i aksjonen?Tenkte og sette på Recoil-ringer disse er lettere og jeg synes de er penere.Stanga har en aksjon nå som jeg liker, litt dyp,men god rygg. Derfor vil jeg helst beholde aksjonen som den er.

Hei bjosted.

Enbente kontra tobente ringer vil ikke forandre aksjonen på stanga.(Hvordan stanga bøyer seg.)

Jeg har aldri klart å måle noen forskjell,men hvis andre har så si gjerne ifra. :)

Det du derimot forandrer er frekvensen på stanga.Når ringene blir lettere får du høyere frekvens.

Frekvensen sier noe om hvor rask stanga blir.

Og du får jo også lavere vekt på grunn av antall surringer og lakk.

Hvor stor forskjellen (og hvor merkbart det blir ) blir,er veldig avhengig av hvilke type ringer

du bruker.Tenk også på,at veldig mange fluestenger ofte har større ringer enn de egentlig trenger.

Det som er viktig er at snøret og alle overganger,knuter,skjøter,osv,kan gå uhindret igjennom ringen.

Du kunne jo prøve begge deler. ;D Og se hvordan du selv opplever det. ;D

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...