Gå til innhold

Noe liv i Akershus?


Rune Stokkebekk

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd ørreten i varmen?

 

Jeg vet jo at det er badetemp og vel så det i distriktet, men det hender at det vaker litt allikevel. Vårfluene pleier å være rimelig aktive på denne tiden. Om ikke så lenge begynner de mindre maurartene å sverme og da pleier fisken å vake ganske bra selv om det er forholdsvis varmt i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Har vert i skogsvatnet mitt på 2 turer i helgen, og da er det lenge siden eg var der.

Veldig lite vak, men ein del vårfluer som var ganske små.Tok eit par stk på ein pitteliten cdc caddis, men dei var ikkje meir en 2hg.

Var alt for varmt i fiske (og jævelsk med smikke/mygg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaker da litt på mygg fortsatt i de lokale småørretvannene omkring her jeg bor. Best på kveldstid. Hvis du gir meg et tips om et godvann med ørret på over kiloen (helst ikke bellyboatvann) skal jeg stikke og sjekke om det vaker for deg, Rune?! 8)laugh.png' alt=':lol:'>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaker da litt på mygg fortsatt i de lokale småørretvannene omkring her jeg bor. Best på kveldstid. Hvis du gir meg et tips om et godvann med ørret på over kiloen (helst ikke bellyboatvann) skal jeg stikke og sjekke om det vaker for deg' date=' Rune?! 8)laugh.png' alt=':lol:'>[/quote'] Det var et fristende tilbud :D:D Sender deg en PM jeg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vært å fisket i en elv ikke langt unna de siste kveldene, hver kveld har det blitt en sinnsyk døgnflueklekking som begynner kl halv 11 og slutter brått kl halv 12.. er ikke riktig sikker på hvilke arter dette er for det er nemlig to av dem, de fleste er veldig lyse og knøttsmå og de andre er nesten svarte og knøttsmå, siden jeg bare har sett helt nyklekte varianter så er jeg ikke sikker på om det er 2 eller 3 haletråder, de er såppas små at det er rimelig vrient å se.. uansett så er det deilig å se døgnfluer bli supet av rimelig bra ørretter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

skjerve,

 

Jessheim her veit du ( skjerve ) ikke kjent, men vi har sikkert snakka i flere timer på villmarks butikken på jessheim :D:D. Jeg hvet stor sett aldri hvem jeg snakker med der, kommer som regel i diskusjon om fiskeprat med alle når jeg står der.. Fint sted ( mangler bare kaffe & kaker :D ) ja? hvorfor har de ikke tenkt på det.. :D

 

De arangerer kola tur vært år :D

 

Sleng deg/ dere på neste år.

 

Billetten koster 20000 kroner :(

 

Da er det følgende:

 

Hellikopter som flyr oss til grommstedene

Mat/drikke

fly

& masse sinnsyke, gigantiske ørreter som er umenskelige spreke :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk tenkt på det jeg også.. liksom ikke noe sted å sitte på villmarksbutikken.. kaffe og kaker hadde gjort susen.. funker jo bra på torsbua.. 20000 kroner,, ja ja.. skal gå på sportsfiskeakademiet i forshaga i 2 år nå og der har vi praksis i noen gode og lange fiskeuker, blir nok muligens en tur til kola da ja.. kanskje vi ses?!,,,,

 

men er det noe liv i akershus!!!??? ikke på denne kanten hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det eneste man gjør på villmarks butikken på jessheim er & bruke 15000 kroner på utstyr & så er det & gå ut igjen, hadde vært bankers med noen stoler, kaffe/ brus, kake ( masse kaker ). Det hadde jo vært helt rått! skal sifra til villmarksbutikken neste gang jeg er der ( dvs i morgen om at det kan være et tips ) :D . Ja mulig vi ses på kola neste år, eller på jessheim bortsett fra at da hvet ikke jeg hvem du er :D:D. >Hvis du ser en kar som er høyu med Thomas & thomas caps så er det meg, kansje simms noen ganger &, så er det meg ( ikke så mange fluefiskere på jessheim :D:D. Så hvis du ser det som du sikkert gjør så er det meg :D:D:D .hahahahahahaha!!! Men du får ha fortsatt skitt fiske, så snakkes vi sikkert e dag ved en elv eller vann i almeninga eller noe =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk tenkt på det jeg også.. liksom ikke noe sted å sitte på villmarksbutikken.. kaffe og kaker hadde gjort susen.. funker jo bra på torsbua.. 20000 kroner' date=', ja ja.. skal gå på sportsfiskeakademiet i forshaga i 2 år nå og der har vi praksis i noen gode og lange fiskeuker, blir nok muligens en tur til kola da ja.. kanskje vi ses?!,,,,

 

men er det noe liv i akershus!!!??? ikke på denne kanten hvertfall..[/quote']

 

På den ene kanten din (fenstad?) skulle det være god mulighet for harr i disse dager. Dro opp et tosifret antall for bare en drøy time siden. (De fleste på nymfe vel å merke.) Er du heldig får du også en ørret nå og da. Du vet sikkert hvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det vet jeg nok ganske sikkert... syntes det var litt mye vann der nå, noe det egentlig har vært hele sesongen.. men men.. fenstad ja.. er sammen med søstra til håkon rekkset skjønner du.. broren din vet hvertfall hvem det er.. så jeg har nok litt fenstad i meg ja.. laugh.png' alt=':lol:'> var det no bra størrelse på harren da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjerve,

men er det noe liv i akershus!!!???

Åjada, må bare reise til den rette plassen. I småvannene har det vært bra en stund og er det. Var ute en snabbtur, fisket fra 13-15 og tok to kjappe på 40 cm og 42 cm, smellfeite flotte fisker. De vaket litt etter mygg og vårfluer. Jeg tok den ene på daddy og den andre på VAG Caddis. Måtte dessverre gi meg tidlig, unga skulle ha middag.... Vårfluene jeg så var store, krok 10 og lyse.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

foresten winder' date=' det er vel ikke en storørret fra kampåa du har på bildet ditt? laugh.png' alt=':lol:'> den må jo være nærmere kiloen...[/quote']

 

Haha, stemmer det. Åaørret på sitt aller vakreste. :D Søt, ikke sant?

 

Det har vært veldig høy vannføring i hele år egentlig, men det svinger veldig fra dag til dag. Men det har vært ganske fin vannstand de siste dagene. Masse vårfluer og spinnerfall, men det er ingen garanti for vaking likevel. Dessuten ganske frustrerende å stå på grunna og se sværinger stå midt uti og supe uten å ha mulighet til å kaste på de. Men i morgen tidlig tar jeg bilen fatt og reiser til gildere områder. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nydelig fisk på den snella der :D. sånne har jeg fått en del ganger gjennom livet. sånn 100-150 gram. Ikke så velddig morsomt. Det er liksom 1-2-3 ( dø ) tåler masse de fiskene der' date=' puster man på den så brekker den alt i kroppen. hahahahahahahahaha :D[/quote']

 

Den fisken er vel mer 10-15g enn 100-150 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tok seg opp med vak i vorma i går kveld' date=' ingen av de store som viste seg! men det ble da noen harr! superpuppan og wagving!

Winder, regner med det var deg jeg pratet med i går kveld![/quote']

Jepp, det stemmer nok. Traff på en en del harr i det du reiste nedover elva igjen. Lite vaking men det beit bra på hareørenymfe. Så et par svære vårflueplaskevak i skumringen også, men fikk heller ikke lurt de denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...