Gå til innhold

SlowLift kastet


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Dette kastet er faktik det kastet jeg bruker mest i mitt  særlig kastvarianten hvor flua holdes tørr i lufta blir brukt hyppiger enn det odrinære overhodekastet........ fordelen er at man ikke kaster blindsleng inærheten av fiske.... dette kastet kan med øvelse gi 25 meters lange kast. Her kastes det ca 15 meter med skyting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar av meg hatten for deg Staffan.Du er en utrolig pedagog.Har sett Morten gjøre dette i Rena,og det var kastet jeg nevnte i andre tråden.

Men du forklarer det jo så bra.  :D

Og dette funker også greit i såpass raskt rennede vann som ved Hengebrua. ;)

Tusen tak for at du gidder,dette er ubetalelig ! :)

Alle disse kastevideoene dine burde vært sticky.

Håper Rune er våken.

Dette er verdt å ha lett tilgjengelig her. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

veldig vakkert i indre agder..... bare så synd at fjellgrunnen er av grunnfjell, granitt....er her i det sureste av det sure i Norge, men vakkert for all del vakkert!

hyggelig å høre at det er så mange som bruker det....... vinkling på kastet blir plutselig enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Staffan !  Er noen år, og litt sjegg siden vi sto ved elva og du viste meg dette kastet her. Har i grunn ikke vist at det hadde noe navn, men er et must om en skal fiske i elver.

Og nå begynner jeg å kjenne igjen gløden og fluefiskepedagogen som jeg vet finnes der under alpelua. Husker din "barnlige" iver når vi sto ved elva og trente. Du formelig boblet over av glede da du fant ut av nye måter å få snøret ut i elva. Og den samme gleden når du klarte å formidle kunnskapen din til andre, og se at det virket.

Dette inspirer på vei inn i vintermørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...