Gå til innhold

Winston BIIIx


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

Gjest fredrik hoffmann

Jeg våger følgende påstand. Winston BIIx er det beste kompromisset til ørretfiske.

Videre, i særklasse.

Skuffende å høre at arvtageren er blitt rask.

Jeg digger det faktum at gromgutta i R.L.Winston kalte BIIx for "Fast" når man vet at det knapt er mere "fast" enn Sages "slow" ZXL.....

Respect...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våger følgende påstand. Winston BIIx er det beste kompromisset til ørretfiske.

Videre, i særklasse.

Skuffende å høre at arvtageren er blitt rask.

Jeg digger det faktum at gromgutta i R.L.Winston kalte BIIx for "Fast" når man vet at det knapt er mere "fast" enn Sages "slow" ZXL.....

Respect...

nå må du ikke ta mine erfaringer som grunnlag for at den er raskere Fredrik. jeg har ikke testet BIIX ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fredrik hoffmann

Jeg våger følgende påstand. Winston BIIx er det beste kompromisset til ørretfiske.

Videre, i særklasse.

Skuffende å høre at arvtageren er blitt rask.

Jeg digger det faktum at gromgutta i R.L.Winston kalte BIIx for "Fast" når man vet at det knapt er mere "fast" enn Sages "slow" ZXL.....

Respect...

nå må du ikke ta mine erfaringer som grunnlag for at den er raskere Fredrik. jeg har ikke testet BIIX ;)

Neida Gisler, jeg har oppfattet fra mange hold at den er strammet opp i forhold til BIIx, og det er synd, fordi BIIx 905 er tidenes beste stang. Jo, det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt innspill Stig. :)

Unektelig en god stang,som definitivt skal få være med til NZ. var med det i tankene jeg ønsket meg denne stanga.  blir spennende og få testet den mer ut.

Rob: har tenkt i samme baner, testet den samme prototypen ;)

Gisle

Ja den lina der kommer til å falle i smak. Det er jeg rimelig sikker på. I alle fall for oss dødlige ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først løper rundt i det grønne, har noen testet Winston Passport..? Fikk jo VELDIG bra anmeldelse i Yellowstone Angler, og har en særdeles hyggelig pris...

Forøvrig, løp rundt med en wt 8´6 # 6 på en tur i høst...og fikk en påminnelse om at en bra stang er en bra stang, uavhengig av materiale osv...tror nesten den seiler opp som en favoritt ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med minus på gradestokken er det nå tid for planlegging og lesing. Tok fram noen svenske flueblader. I en test av Winston "Boron seriene" står det: Kun bunndelen har boronfiber. Er dette riktig? At i de 4 delte stengene har kun bunndelen boronfiber?

Plager meg egentlig ikke, hvis det er sant. Etter å ha prøvd gjedda noen dager med min nygamle, fikk den i post fra Bergen for 2 uker siden, LOOP EVOTEC SW kl. 8, var jeg i hagen med min eneste Winston, BIIt 9`4. Den er så myk og deilig. Like god med RIO trout 3 og 4 som med GL presentation 4.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nydelig stang... mulig jeg legger inn bud på den for å få kjøpt den tilbake igjen..en dag :)

Stemmer det at BIIt og utgått modell BIIx har Boron i nedre deler av stangen...nye BIIIx med boron helit til topps har blitt litt avstivet i toppen grunnet dette. ;Men ikke ubehagelig av den grunn :)

Gisle; var ute i hagen i tussmørket i går kveld....BIIIx #5 9' var rigget med 4CAst line..(10 mtr klump), og for en følelse må jeg si...artig at det er gøy å gjenoppleve det.

Mørket gir jo få synlige referanser...godt å føle masse da :)

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nydelig stang... mulig jeg legger inn bud på den for å få kjøpt den tilbake igjen..en dag :)

Stemmer det at BIIt og utgått modell BIIx har Boron i nedre deler av stangen...nye BIIIx med boron helit til topps har blitt litt avstivet i toppen grunnet dette. ;Men ikke ubehagelig av den grunn :)

Gisle; var ute i hagen i tussmørket i går kveld....BIIIx #5 9' var rigget med 4CAst line..(10 mtr klump), og for en følelse må jeg si...artig at det er gøy å gjenoppleve det.

Mørket gir jo få synlige referanser...godt å føle masse da :)

Stig

Tror jeg har en 4 cast liggende, ska teste :) er ikke min favoritline, men suveren til sitt bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med minus på gradestokken er det nå tid for planlegging og lesing. Tok fram noen svenske flueblader. I en test av Winston "Boron seriene" står det: Kun bunndelen har boronfiber. Er dette riktig? At i de 4 delte stengene har kun bunndelen boronfiber?

Plager meg egentlig ikke, hvis det er sant. Etter å ha prøvd gjedda noen dager med min nygamle, fikk den i post fra Bergen for 2 uker siden, LOOP EVOTEC SW kl. 8, var jeg i hagen med min eneste Winston, BIIt 9`4. Den er så myk og deilig. Like god med RIO trout 3 og 4 som med GL presentation 4.  :)

Grattis med nydelig stang... mulig jeg legger inn bud på den for å få kjøpt den tilbake igjen..en dag :)

Stemmer det at BIIt og utgått modell BIIx har Boron i nedre deler av stangen...nye BIIIx med boron helit til topps har blitt litt avstivet i toppen grunnet dette. ;Men ikke ubehagelig av den grunn :)

Gisle; var ute i hagen i tussmørket i går kveld....BIIIx #5 9' var rigget med 4CAst line..(10 mtr klump), og for en følelse må jeg si...artig at det er gøy å gjenoppleve det.

Mørket gir jo få synlige referanser...godt å føle masse da :)

Stig

Takk for informasjon ang. Boronfiber i BIIt og de nye BIIIX.

På øvrig svar er jeg usikker på hvem du henvender deg til, så for ordens skyld.

Min "nye" LOOP EVOTEC SW kl. 8 kjøpte jeg for noen uker siden av Bora (På forumet - bosatt i Bergen)

Min Winston BIIt 9` kl. 4 kjøpte jeg i vinter hos Nordisk for kr. 5.500. Jeg selger ikke den :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...