Gå til innhold

Harr(y) fisk! Men hva gjør den egentlig?


Gjest Erik Eikre

Anbefalte innlegg

  • Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Gjest Pål Andersen

Nei. Men som annen fisk har den "favorittområder". Vil heller velge å kalle harren "flokkfisk" istedet for stimfisk. Ørreter kan også mange steder være "flokkfisk"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men som annen fisk har den "favorittområder". Vil heller velge å kalle harren "flokkfisk" istedet for stimfisk. Ørreter kan også mange steder være "flokkfisk"

Ok så de samler seg i store antall på plasser men de "går ikke i stim". Slik du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Men som annen fisk har den "favorittområder". Vil heller velge å kalle harren "flokkfisk" istedet for stimfisk. Ørreter kan også mange steder være "flokkfisk"

Ok så de samler seg i store antall på plasser men de "går ikke i stim". Slik du mente?

Ja det er nok heller det den gjør  :)

Jeg lurer også på om de sammen kan jage ørret vekk om det kommer en inn i deres "revir" samtidig som att jeg har sett større ørret jage unna harr som kommer for nær standplassen sin...gjerne litt større ørret  :)

Men det ser ut som att harren kan være en aggresiv fisk til tider...både mot sine egne, men også mot ørret  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på om de sammen kan jage ørret vekk om det kommer en inn i deres "revir" samtidig som att jeg har sett større ørret jage unna harr som kommer for nær standplassen sin...gjerne litt større ørret  :)

hmmm....Det var rart. Jeg har bare opplevd det motsatte. At ørreten ikke bryr seg døyten om harren, men er på alerten så fort en annen ørret skulle dukke opp.

Har aldri sett harr jage ørret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på om de sammen kan jage ørret vekk om det kommer en inn i deres "revir" samtidig som att jeg har sett større ørret jage unna harr som kommer for nær standplassen sin...gjerne litt større ørret  :)

hmmm....Det var rart. Jeg har bare opplevd det motsatte. At ørreten ikke bryr seg døyten om harren, men er på alerten så fort en annen ørret skulle dukke opp.

Har aldri sett harr jage ørret.

Satt og så på dette nå i sommer og høst  :) var ikke vanskelig og se i det klare vannet  :)

Men dette varierer helt klart...har også sett ørret og harr stå og beite på så og si samme plassen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fisker altfor sjelden i krystallklare elver. Er nok noe av grunnen til at jeg ikke har sett det kanskje...  :)

Du burde forresten ha hatt en harr i avataren din! "Sjølveste harrkongen, hårr&pommfri" osv. Men neggu om du er tøff nok til å brette ut ett stort seil på bildet der nei ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde forresten ha hatt en harr i avataren din! "Sjølveste harrkongen, hårr&pommfri" osv. Men neggu om du er tøff nok til å bredde ut ett stort seil på bildet der nei ;D

Du har selvfølgelig helt rett... ;)

var ett tappert forsøk på og være en av  gutta liksom  ;D

Nice den harren du har i avataren din også forresten  :D  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...