Gå til innhold

Til de som er interessert. canon videokamera og DSLR


adrian

Anbefalte innlegg

C300/PL var en skuffelse for min del. Blir nok fullstendig overkjørt av RED :rolleyes:

Kremt...  :) men det blir vel antagelig en   b e t y d e l i g   prisforsjell her også kanskje?  :) RED er jo ikke gratis.

Så alt i alt, synes jeg Canon satser friskt her jeg. Jeg skal ikke dele ut KUDOS ennå, men det høres bra ut fra Canon  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt...  men det blir vel antagelig en  b e t y d e l i g  prisforsjell her også kanskje?  RED er jo ikke gratis.

Så alt i alt, synes jeg Canon satser friskt her jeg. Jeg skal ikke dele ut KUDOS ennå, men det høres bra ut fra Canon

Dobbelkremt, c300 P/L er anslått å ligge på 20 000 bucks ved lansering, Scarleten får du for ca 10 000, Epicen derimot må du ut med 40 000 for. I forhold til Canon er dermed RED D R I T B I L L I G :D - Viktig å ikke blande epler og pærer Andre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt...   men det blir vel antagelig en   b e t y d e l i g   prisforsjell her også kanskje?   RED er jo ikke gratis.

Så alt i alt, synes jeg Canon satser friskt her jeg. Jeg skal ikke dele ut KUDOS ennå, men det høres bra ut fra Canon

Dobbelkremt, c300 P/L er anslått å ligge på 20 000 bucks ved lansering, Scarleten får du for ca 10 000, Epicen derimot må du ut med 40 000 for. I forhold til Canon er dermed RED D R I T B I L L I G :D - Viktig å ikke blande epler og pærer Andre ;)

Hei. Ja da tok Jeg feil  :)

Trodde RED var dyrere Jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det viktig å huske på gutter at C300 er myntet på TV produksjon, med sitt nærmest "broadcast ready" codec.

RED må etterbehandles til den store gullmedalje etterpå.

Dermed konkurrerer ikke C300 og Scarlet i samme segment, selv om de er nylanserte 4K kameraer. (C300 har 1080p output, og altså ikke 4K)

MEN, Canon har enda ett kamera oppe i ermet. Det kryptiske "C1" som det er blitt døpt på internett.

Det vi vet så langt er at det blir formfaktor ala 1D og fullformat 4K brikke (Scarlet og C300 er ikke fullformat)

http://www.engadget.com/2011/11/03/canon-has-a-new-eos-movies-dslr-on-the-way-too/

Det er DETTE kameraet jeg gleder meg til. Drømmer om en oppnåelig pris på denne røveren  8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RED Scarlet hører jeg det snakkes veldig mye om nå. Kommer vel på rundt 7000 € såvidt jeg forstår, og da er det klart at det er veldig attraktivt. Vi snakker jo skikkelige proffgreier, med alle tenkelige tilpassningsmuligheter.

Traileren til Shadow Cast-konkurransen (

) ble filmet med RED One, og jeg fikk kikket litt på råfilene, uten noen form for etterbehandling. De filene var rett og slett utrolig bra, og det er gjort svært lite etterbehandling på bildene i etterkant.  Sinnsykt dynamisk omfang, og ikke minst et utrolig detaljnivå i skyggene (noe som etter min mening er akilleshælen til dagens Canon DSLR-video pga komprimeringa - det blir masse veldig stygt komprimeringsstøy i alle undereksponerte områder, sånn at man er avhengig av å presse eksponeringa langt "til høyre" for å få reine bilder).

Men de nye Canon-kameraene ser for all del veldig spennende ut! Billig blir det nok ikke, men bra blir det helt sikkert)

Martin_G: C1 blir kanskje det lenge etterlengtede 5D mkIII?

I så fall havner det vel rundt 25-30 lakser. Spanande!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martin_G: C1 blir kanskje det lenge etterlengtede 5D mkIII?

I så fall havner det vel rundt 25-30 lakser. Spanande!

Ja, det ser ekstremt spennende ut. Den nye 5D mk3 blir det nok ikke, men det spekuleres sterkt i om det ikke blir "5D Cinema edition" på en måte, også kommer det vanlig 5D mk3 fotoutgave ved siden av. Så istedetfor å lage ett kompromissprodukt, så deles 5D grenen ut til to kameraer.

Sånnsett vil Canon ha ett kamera til 100,000,-, ett til 40,000,- og ett til 25,000,- som alle kan ta opp steike bra bilder. Lommebok og funksjonsbehov vil avgjøre :) Med en sånn lineup og tilpasset EF linsesystemet, så snakker vi uansett råbra småskala filmproduksjon. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...