Gå til innhold

Det tok sin tid, men nå er den her! McFarland Vintage 803-3


Gjest Bishop

Anbefalte innlegg

Kjøpte og betalte en McFarland Vintage 9 fot, klasse 5 4-delt stang av Mike i august i fjor. Etter mange lovnader, utallige mail og ikke minst mye frustrasjon fikk jeg endelig stangen min.

Jeg endte jo selvsagt opp med noe helt annet enn det jeg hadde bestilt, det jeg til slutt fikk var en 8 fot's 3-delt klasse 3 stang, av modellen Vintage. Det er i grunn greit, hovedtyngden av mitt tørrfluefiske gjøres i elv hvor ørreten ikke er stort større enn 300gr. Parret denne stanga med en Leland Vintage Golden Trout snelle (2-4) og la på ett Long Belly i #3. Stort nydeligere kan det ikke bli tror jeg. Dyp og myk men med nok kraft til å legge ut hele sena, en rolig og svært bedagelig rytme som bringer frem det fluefiske er for meg, fullkommen avslapping av ypperste klasse!

Om det var verdt ventetiden? Ja, nå når jeg sitter her med stanga så må jeg innrømme det.  :) Men fy pokker for en måte å drive butikk på!  >:(

Tror nesten denne blir med tilbake til Bosnia i mai gitt  ;D

post-0-1394989007465_thumb.jpg

post-0-13949890075379_thumb.jpg

post-0-13949890076099_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var klar over at jeg muligens kom til å få noe annet, men da i #4. Det var først når pakken kom at jeg så det var en ren #3. Mike forklarte meg at om jeg ikke likte den jeg nå fikk så kunne jeg bare sende den tilbake, så skulle han lage noe annet til meg. Men han var ganske sikker på at jeg kom til å like den sa han.

Det hører med til historien at jeg også kjøpte en Spruce Creek i #3 på samme tiden, den har nå blitt til en S-glass på 9'2" fot, 3 delt klasse 5 stang. Han skulle fullføre stanga denne uken og sende i løpet av neste. Hehe, så det er med andre ord ikke så sikkert at du får det du bestiller av mannen  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var klar over at jeg muligens kom til å få noe annet, men da i #4. Det var først når pakken kom at jeg så det var en ren #3. Mike forklarte meg at om jeg ikke likte den jeg nå fikk så kunne jeg bare sende den tilbake, så skulle han lage noe annet til meg. Men han var ganske sikker på at jeg kom til å like den sa han.

Det hører med til historien at jeg også kjøpte en Spruce Creek i #3 på samme tiden, den har nå blitt til en S-glass på 9'2" fot, 3 delt klasse 5 stang. Han skulle fullføre stanga denne uken og sende i løpet av neste. Hehe, så det er med andre ord ikke så sikkert at du får det du bestiller av mannen  ;D

Ganske merkelig måte å bedrive butikk på ja. Virker som om han tar på seg alt, men etterhvert sender ut det han har tilgjengelig....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når du til slutt blir forbannet og gir han klinkende klar beskjed om at nok er nok, da får han ut fingeren. Nå skal det sies at han visstnok har hatt noen personlige problemer i tillegg til at han var syk i en periode, men det unnskylder ikke det faktum at min opprinnelige bestilling har vært så godt som ferdig flere ganger.

Jeg kan godt handle fra McFarland igjen jeg, men da er det garantert kun betaling via kredittkort. Da har du nemlig noe å slå i bordet med når han ikke oppfyller sin del av avtalen angående levering. Viktig at leveringstidspunkt blir avtalt før du betaler  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du fikk det du bestilte Roger, han har nok dummet seg litt ut ja. Spørsmålet er om det bare gjelder oss her over dammen, eller om det er samme ulla der borte. For det er jo rart at vi er minst fire her på forumet som har hatt trøbbel med han, men du leser aldri noe om det på andre nettsider. (Fiberglassflyrodders.com)

Har begynt å bruke Graywolf Rods også, han lever raskt og strøkent, bygger på bl.a McFarland blanks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hadde det vært meg som hadde bestillt en 9´#5 og endt opp med en 8´#4 langt over et år etterpå så hadde jeg blitt fly forbanna for å si det mildt og hadde sendt en mail og forlangt å få penga tilbake.

Slikt går bare ikke an :o :o

Når det er sagt så ser jo stanga veldig fin ut, men jeg kommer aldri til å bestille meg stang fra Mike McFarland igjen når jeg ser hvordan han holder på. Greit nok at mannen har vært syk, men han kunne garantert sørget for å gitt beskjed om det til sine kunder. Når han da i tillegg ikke leverer det folk har bestillt så blir det bare helt latterlig.

Regner med at du har tenkt til å beholde stanga, så da gratulerer jeg med flott stang :D :D Mike lager virkelig flotte stenger, bare så synd han roter til ting og tang så til de grader.

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Fikk også endelig mine emner, men i likhet med deg, kom det ikke hva jeg bestilte..

Bestilte en 8' #4 3-delt S-glass bygd på de gamle Diamondback mandrillene og en 8' #6/7 3-delt yellowglass, men fikk en 8' #4 og 8'3 #7 3-delt yellowglass :o

8' #4 har jeg eid fra før, så den vet jeg er god, men hva hjelper det når jeg ikke bestilte den >:(

Grattis med nydelig stang ihvertfall, bra at han endelig leverte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...