Gå til innhold

Stangringer


Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

Kommer an på personlige preferanser, har sett enbente ringer på stenger fra klasse 2 til 8. Personlig synes jeg det er så stygt at jeg vikke ha pissa på de engang ;D

Gode gammeldagse tobente ringer funker best for min del :D

Trenger du tips til type ringer, anbefaler jeg deg å se etter Snake Brand Universal. Knallbra ringer som ikke krever noe bearbeiding i det hele tatt

www.snakeguides.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

de enbente ringene er en gammel oppfinnelse, brukt litt av Hardy rumdt 1920......... har harr problemer smed stangeinger 2 ganger.... og det var på slike stenger som hadde disse ringer... lett å nappe it av surringene ved at de henger seg lett opp i vegitasjonen når du skal bevege deg i utmarka. Styr unna. Jeg ser på disse ringen som en måte å spare tid på for produsenten og derav kunne trekke ut mere profitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Bruk disse målene, er i tommer - ringstørrelse. Fra toppen og ned, siste er stripping guide

4 - 1/0

9 - 1/0

15 - 1/0

21 1/2 - 1

28 1/4 - 1

35 1/4 - 1

42 3/4 - 2

50 3/4 - 2

59 1/4 - 2

67 3/4 - 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du også kan gjøre Royken er å spenne opp stanga.

Da finner du en bedre plassering og du finner også antallet.

Fabrikk oppsettet er slettes ingen fasit.

Det er lett å finne fremgansmåter for dette på nettet. :)

En enkel tommefinger-regel er stanglenden +1.

Altså en 8ft blir 8+1 = 9 ringer (I tillegg til toppringen)

Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei, så vidt jeg vet ingen standard, er flere slike oppsett å finne, prøv å gjør et søk på guide spacing, og se på litt forskjellige løsninger, og ta for eksempel utgangspunkt i en løsning som passer bra med hensyn til stangskjøter eller lignende. Tape på ringene, fest toppringen, og gjør en test for å se om det blir bra.

Jeg gjør som følger, jeg knyter fast en snor i toppringen som jeg fester i en plastflaske.

La en tråd gå gjennom stangringene i hele stangens lengde, og fest en lett vekt i denne, kun slik at den er stram.

Backing synes godt. Fyll så litt vann i flasken, så øverste stangdel bøyer seg. Forskyv ringene slik at vinkelen på snøret er like stor inn i ringen som ut, og at snøret følger stangens bøy best mulig. Fyll så mer vann i flasken, og gjenta del for del. Nederste ring bør ikke være for langt fram. Lurt å prøvekaste for å se om det går bra. Denne testkastingen er spennende, og så ser du om du ønsker flere justeringer.

Lykke til!

Og de første kastene med ny egenlaget stang... Rett og slett veldig gøy!!

Friluftsfjorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...