Gå til innhold

Fryser på stumpen


Gjest fredricoo

Anbefalte innlegg

Gjest fredricoo

Noen som kan komme med noen gode tips til hansker som varmer godt og samtidig er ok å fiske med?

Har en amputert stump som blir fort kald, så om jeg skal få lufta stanga i rom-jula er det esensielt å ha varme hender/stump :)

Fredrik N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown User

Du har en handske som heter seal skin som er vanntett og holder ganske bra mot vind. Jeg syns ikke at det er den varmeste men den fungerer ganske greit. Kan ikke gå i go for at den hjelper mot stumper, men kan være verdt å prøve. Jeg kjøpte en i minste laget for å maksimere følelsen mot fluelinen, men tror det er på bekostning av komfort og varme. Kan være verdt å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en handske som heter seal skin som er vanntett og holder ganske bra mot vind. Jeg syns ikke at det er den varmeste men den fungerer ganske greit. Kan ikke gå i go for at den hjelper mot stumper, men kan være verdt å prøve. Jeg kjøpte en i minste laget for å maksimere følelsen mot fluelinen, men tror det er på bekostning av komfort og varme. Kan være verdt å tenke på.

Disse hanskene må man være forsiktige med. med tanke på krokspiss o.l. Det blir veldig fort hull i dem. og er de våte innvendig så blir det veldig kaldt. Jeg mener hansken ikke er gode nok, dvs. bedre å fiske uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Hvert år i noen år har dette temaet biltt takk opp....det ender oftest med at de synes at ullvanter overtrukket med oppvaskhansker ..... korsryggen er det viktigsre stedet å varme opp, over nyrepartiet. Kjøp et saueskinn, klipp dette opp i biter som passer til å dekke de partier som nedkjøles mest...... Kjøp neoprenavadere med 6 - 8 mm tykkelse dersom du vader mye og står i vann under fiske....dersom mye av fisket foregår fra land.... scooterdress....... eller overlevelsesdress..... Men beste tips....vær inne fyr på ovnen les fiskebøker og vent på mildere dager  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert år i noen år har dette temaet biltt takk opp....det ender oftest med at de synes at ullvanter overtrukket med oppvaskhansker ..... korsryggen er det viktigsre stedet å varme opp, over nyrepartiet. Kjøp et saueskinn, klipp dette opp i biter som passer til å dekke de partier som nedkjøles mest...... Kjøp neoprenavadere med 6 - 8 mm tykkelse dersom du vader mye og står i vann under fiske....dersom mye av fisket foregår fra land.... scooterdress....... eller overlevelsesdress..... Men beste tips....vær inne fyr på ovnen les fiskebøker og vent på mildere dager  :rolleyes:

Det er jo ekstremfiske her nå jo, kan ikke sitte inne å se på TV etc da... ;-)

Kom dere ut, ha varm drikke i sekken og flust av mat... da blir det varmt og godt.

Samt at et par prikkefanter som blir landet i håven varmer jo mer enn mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...